Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:21:36 GMT

ویدئو/ کرونا چه تأثیری بر جمعیت دارد؟

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۱۸۳۴

ویدئو/ کرونا چه تأثیری بر جمعیت دارد؟

‍‍‍‍‍‍

کرونا بر همه چیز تاثیر گذاشته، موضوع مهم "جمعیت" نیز از این تأثیرات برکنار نبوده است، اما سوال اینجاست که کرونا چگونه بر روند تحولات جمعیتی اثرگذار است؟ یک پژوهشگر جمعیتی به این سوال پاسخ می‌دهد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شیوع کرونا تاثیرات مهم و گسترده ای بر روی حوزه‌های مختلف داشته، یکی از این حوزه‌ها "جمعیت" است؛ تاثیر کرونا بر روی تحولات جمعیتی، مسئله‌ای است که سیاست‌گذاری‌ها

و تصمیمات این حوزه را دستخوش تغییر و بازنگری قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کرونا چگونه بر روی مقوله جمعیت اثر می‌گذارد؟! در ویدئوی زیر دکتر صالح قاسمی، پژوهشگر و نویسنده حوزه جمعیت با اشاره به سه شاخص مهم جمعیتیِ نرخ موالید، نرخ مرگ و میر و میزان مهاجرت به مخاطبان فرهیخته تسنیم پاسخ می‌دهد؛ وی همچنین خاطرنشان می‌کند که باید روند تحولات جمعیتی را به دو دوره پیش و پس از کرونا تقسیم کنیم؛ 

 

 

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پخش "نوای جوانی" با موضوعات جمعیتی از رادیو گفتگو + تیزر صوتیارتباط رشد جمعیت با رشد اقتصادی/ کشوری که 200درصد تولید ناخالص ملی خود را بدهکار است!فیلم/ آیا افزایش جمعیت باعث "فقر و مشکلات اقتصادی" می‌شود؟!نجات از بحران جمعیتی کشور با تصویب و اجرای طرح "جوانی جمعیت؟!"/ 6 اشکال طرح جمعیتی مجلس+ فیلمنقش تحصیلات زنان در پازل "کاهش جمعیت" کشور/ به میدان آمدن نسلی که مسئولیت‌پذیر نیست!پروفسور ژاکلین کاسون: کاهش جمعیت جهانی یک جنگ تمام‌عیار است!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا غربالگری مادران باردار سقط جنین کاهش جمعیت طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده ویروس کرونا غربالگری مادران باردار سقط جنین کاهش جمعیت طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود

مهران افشاری در گفت‌وگو با خبر آنلاین البرز؛ اشاره به اینکه البرز اواخر اردیبهشت ماه میزبان رویداد جامعه پرداز است، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این رویداد توجه به موضوع خانواده، جمعیت و هویت زن است.

وی ادامه داد: شناسایی کنشگران حوزه جوانان و ایجاد هم افزایی برای تبادل و همکاری فعالان حوزه جمعیت از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فعلان اجتماعی استان همیشه از دغدغه‌مندان حوزه جمعیت و خانواده هستند امیدواریم این رویداد گامی موثر در شناخت ظرفیت‌های مردمی استان باشد.

افشاری با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب در راستای جوانی جمعیت افزود: با توجه به اهمیت موضوع رویداد، لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با سمن مجری رویداد همکاری لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه مهمترین نقطه استراتژیک هر کشور مسئله خانواده است، افزود: بدون شک اگر در این حوزه کار شود مشکلات تمامی حوزه‌ها حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: دشمن تمام تمرکز خود را برای ضربه زدن به خانواده ایرانی به کار گرفته بنابراین باید این سنگر را حفظ کرده و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته این رویداد به میزبانی البرز ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901279

دیگر خبرها

  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!