Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: یازده سال قبل در چنین روزی مردم خراسان شمالی در تمام شهرهای استان به صورت خودجوش و بدون برنامه‌ریزی قبلی به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض و فریاد خود را به هتاکان و فتنه گران اعلام کنند.

مردم با بصیرت و ولایت مدار خراسان شمالی روز هشتم دی ۸۸ باری دیگر با ولی فقیه خود عهد و پیمان بستند و تاکنون بر سر این پیمان مانده‌اند و هرگز از آن مسیر جدا نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در اکثر نقاط کشور نهم دی ماه به عنوان یوم الله خنثی کردن فتنه شناخته می‌شود اما مردم خراسان شمالی نتوانستند غیرت و عصبانیت خود از فتنه گران را تا روز نهم نگه دارند و به این دلیل در این استان یک روز قبل مشتی آهنین بر دهان هنجارشکنان عاشورای ۸۸ زده شد.

در آن روز مسئولان و مردم همگام با یکدیگر به راهپیمایی آمدند تا نشان دهند طمع داشتن برای ایران یک خیال باطل است؛ همچنین در آن روز دشمنان متوجه شدند مردم انقلابی ایران از دین و ولایت نخواهند گذشت و هیچ گاه بر سر این مسائل کوتاه نخواهند آمد.

پس از گذشت ۱۱ سال از آن فتنه خسارت بار، مسئولان استانی همچنان با مواضع خود سعی دارند همت بزرگ مردم در آن سال را یادآوری کنند. همچنین بیان خسارت‌هایی که فتنه گران به بیت‌المال و روان مردم زدند از دیگر محورهای بیانات است.

خسارت ۳۲۴ هزار میلیاردی فتنه به بیت‌المال

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: بصیرت سیاسی در جامعه یعنی مردم از دشمن و صحنه فتنه فهم داشته باشند به طوری که بدانند در هر موقعیتی چه واکنشی باید از خود نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی حضور مردم در صحنه‌های مختلف را برشمرد و گفت: قیام مردم علیه رژیم ستم‌شاهی پیش از انقلاب، فتنه ۸۸، دفاع مقدس و حضور در جبهه‌های مدافع حرم ازجمله نتایج حضور مردم است.

وی با اشاره به برخی آمارها میزان هزینه و ضرر فتنه به کشور را بالغ‌بر ۳۲۴ هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: برخی اتفاقات همچون آتش‌سوزی اتوبوس‌ها، تعطیلی مشاغل و خسارت به صنوف، استرس‌ها و تشویش اذهان عمومی ازجمله بخشی از این زیان‌ها به کشور است.

نوری طمع دشمنان به‌نظام و به صحنه آمدن معاندین و منافقین را ازجمله دیگر آسیب‌های فتنه ۸۸ بیان کرد و گفت: مردم با بصیرت و فهم کامل و شناخت لازم در ۹ دی‌ماه به میدان آمدند و با حضور سیل‌آسای خود طومار فتنه را به هم پیچیدند.

مردم فتنه داخلی و خارجی را خنثی کردند

محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در نشست برنامه‌ریزی دهه بصیرت اظهار داشت: در ۹ دی، مردم فتنه داخلی و خارجی را که ۸ ماه برای ایجاد رعب و وحشت در نظام تلاش می‌کردند خنثی ساختند و این نشانه بزرگی برای بصیرت و هوشمندی مردم ایران است.

وی افزود: تعریف یوم الله از ابتدای انقلاب به تعبیر رهبر انقلاب٬ دقیقاً منطبق بر ایام دهه بصیرت است. انسان در حوادث این دهه قدرت دست خدا را حس می‌کند.

شجاعی گفت: مردم در ۹ دی همه نقشه‌های داخلی و خارجی را پس از ۸ ماه اغتشاش برهم زدند و خیال خام را تمام کردند.

۹ دی نشانه تحقق وعده‌های الهی بود

سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در خصوص فتنه سال ۸۸ در گفتگو با مهر اظهار کرد: در جریان فتنه سال ۸۸ هدف دشمنان براندازی نظام جمهوری اسلامی بود که به وسیله عناصر داخلی و معاندین خارجی هدایت می‌شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: نظام‌های استکباری از قبل زمینه را برای راه‌انداز فتنه در سال ۸۸ فراهم کرده و انتخابات را بهانه‌ای برای اجرایی کردند نقشه شوم خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه جریان ۹ دی حماسه ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی است، افزود: در حماسه ۹ دی مردم ثابت کردند که قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت مردمی است.

مظاهری با اشاره به اینکه مردم در جریان‌های مختلف ثابت کردند همواره پشتیبان و پایبند نظام اسلامی هستند، گفت: ۹ دی سال ۸۸ تجلی روح دیانت حاکم بر مردم و حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی است.

فتنه ۸۸ باعث ایجاد فشار اقتصادی بر کشور شد

محمد شیخ زاده، مسئول بسیج اساتید خراسان شمالی نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: قبل از سال ۸۸ در کشور اقدامات بسیار خوبی در زمینه اقتصادی انجام شد که توسعه زیرساخت‌ها، احداث مسکن مهر و اشتغالزایی در کشور از جمله این اقدامات بودند.

مسئول بسیج اساتید خراسان شمالی گفت: اقدامات این چنینی مسیر رشد و توسعه کشور را زنده کرده بود، با این وجود، متأسفانه با اغتشاشات اتفاق افتاده در سال ۸۸ و بروز فتنه ۸۸، کشور با مشکلات بسیاری در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مواجه شد.

وی افزود: این واقعه در سال ۸۸ موجب شد تا شتاب و سرعت از کشور گرفته، به دنبال آن طمع دشمنان بر اعمال تحریم‌ها بر کشور بیشتر شود که سرانجام منجر به ایجاد فشار اقتصادی بیشتری بر کشور شد.

شیخ زاده تصریح کرد: با این وضعیت به وجود آمده در سال ۸۸ حتی شاهد بودیم کشور در دوره دولت بعدی نیز عملاً نتوانست شرایط کشور را به یک وضعیت بهتری هدایت کند.

هرچند فتنه ۸۸ خسارت‌های زیاد مادی و معنوی را به دنبال داشت اما به عنوان یک تجربه برای مردم و مسئولان ایران و یک درس بزرگ برای خارج نشینان مطرح شد که با یادآوری اتفاقات آن دوره می‌توان این درس و تجربه را به روز کرد.

کد خبر 5106501

منبع: مهر

کلیدواژه: 9 دی فتنه 88 استانداری خراسان شمالی ویروس کرونا قاسم سلیمانی بارش برف شیراز گرگان آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج 9 دی شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه شهرکرد ایلام خراسان شمالی سال ۸۸ فتنه ۸۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است