Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:52:04 GMT

کارخانجات کشمش تسهیلات کم بهره می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۲۰۲۴

کارخانجات کشمش تسهیلات کم بهره می‌گیرند

حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امروزه باغداران ما با مشکل فروش محصول خودشان در زمینه تیزاب کشمش مواجه هستند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه قیمت خرید کشمش خیلی پایین آمده و عملاً باغداران ما متزلزل می‌شوند، تصریح کرد: در این زمینه پیگیری‌های فراوانی انجام گرفته و آخرین اقدام جدی دیدار با وزیر جهاد کشاورزی بود که در این جلسه مسؤولان سازمان تعاون روستایی هم حاضر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این جلسه از وزیر خواستار حل این مشکل شدم و وی نیز قول اولیه برای حل مشکل را دادند، ادامه داد: یک گره قانونی در کار هست که باید حل شود و این قول مساعد را همان روز از وزیر گرفتیم و در این راستا یک دیدار اختصاصی با رئیس مجلس و همچنین دو نشست با رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس برای حل این مشکل برگزار کردم.

شجاعی با بیان اینکه خوشبختانه مطلع شدم آن گره هم امروز رفع شده است، افزود: امروز مسؤول سازمان تعاونی روستایی تماس گرفت و خبر داد که مشکل حل شده و بنا است جهاد کشاورزی وام‌هایی را به کارخانه‌هایی که در زمینه خرید کشمش مشغول فعالیت هستند پرداخت کند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه و سود این وام نیز گفت: این وام‌ها 18 درصد است که بناست خود وزارت جهاد 8 درصد وام را بر عهده بگیرد که در واقع وامها با 10 درصد سود به کارخانجات برای خرید کشمش از باغداران برای تیزاب پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق مهم که در راستای حمایت از باغداران است دو اثر خواهد داشت، ادامه داد: اولا خود خرید کارخانه‌ها با این سرمایه‌ای که داده می‌شود صورت خواهد گرفت و باعث می‌شود قیمت کشمش به یک قیمت متعادل برسد.

شجاعی در مورد اثر دوم این اقدام گفت: این وام سود کشاورزان را تضمین می‌کند بنابراین در واقع خود خرید کارخانه باعث خواهد شد قیمت بالا برود و علاوه بر این دست دلالان که با قیمت‌های بسیار پایین در صدد خرید کشمش کشاورزان بودند هم قطع خواهد شد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: قاعدتا وقتی کارخانه‌ها با قیمت خوبی خرید را انجام بدهند، قیمت آزاد کشمش هم بالا خواهدرفت و به قیمت متوازنی خواهد رسید.
انتهای پیام/2308/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کشمش کارخانه ها وام خرید کشمش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای  قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام