Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب در مناطق مختلف شهر اهواز در بارندگی‌های دو هفته اخیر، از تداوم عملیات تخلیه آب و فاضلاب معابر در شیفت‌های مختلف خبر داد.

ابراهیم قنبری با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر بسیاری از مناطق اهواز با پس‌زدگی فاضلاب مواجه شده‌اند، اظهار کرد: از زمان آغاز بارندگی‌های دو هفته اخیر در اهواز و از لحظات اولیه بارش‌ها، با اعزام نیروهای آتش‌نشان به مناطقی که دچار آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب بودند، عملیات تخلیه آب از معابر و خیابان‌ها به منظور کمک و امدادرسانی به شهروندان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مناطقی از جمله کمپلو، گلستان، باهنر، کوی منابع طبیعی، کوی مندلی و... از زمان بارندگی‌ها به دلیل نبود سیستم فاضلاب مناسب، دچار پس‌زدگی شدند و تخلیه آب از این مناطق انجام نمی‌شد و بنابراین آتش‌نشانان برای کمک به مردم این مناطق، به محل آبگرفتگی‌ها اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه در این مدت با چهار دستگاه پمپ ٨ اینچ و بیش از ١٠ خودرو و ١٠٠ نیروی آتش‌نشان در شیفت‌های مختلف در حال تخلیه آب هستیم، افزود: از شنبه‌شب که عملیات تخلیه آب در منطقه باهنر به اتمام رسید، نیروها و تجهیزات سازمان بلافاصله به سمت کوی مندلی اعزام ‌شدند و اکنون نیز همچنان در حال تخلیه آب در این منطقه هستند.

وی در خصوص سابقه پس‌زدگی فاضلاب در منطقه کوی مندلی گفت: قطعا از قبل مشکلاتی در سیستم فاضلاب منطقه وجود داشته که در بارندگی اخیر این مشکلات دوچندان شده و باعث اخلال در تردد مردم منطقه‌ و ایجاد مشکلات بهداشتی برای مردم خصوصا کودکان این منطقه شده است.

قنبری در خصوص آبگرفتگی معابر نیز تصریح کرد: مناطقی مانند کمپلو، هسته مرکزی شهر، گلستان، کوی منابع طبیعی، باهنر، کیان‌شهر، کیان‌آباد، کوی مندلی، سه‌راه خرمشهر و... در بارندگی اخیر با مشکل آبگرفتگی خیابان‌ها مواجه شدند که تمام امکانات و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی از زمان بارندگی تاکنون در حال امدادرسانی به این مناطق است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پس زدگی فاضلاب بارندگی ها کوی مندلی تخلیه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج تمامی امکانات برای رفع آبگرفتگی‌ها در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علیرضا خردمند گفت: در دو روز اخیر ۱۷۵.۱ میلیمتر بارندگی در سطح شهر دزفول ثبت شد که این میزان بارندگی کم سابقه بود.

وی افزود: برخی از معابر شهری و منازل درگیر آبگرفتگی شدند که با تلاش تمامی دستگاه‌های امدادرسان، نیرو‌های مسلح، سپاه و ارتش آبگرفتگی خیابان‌ها برطرف شد.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: بخشی از راه‌های روستایی به علت بارندگی و آسیب وارد شده به زیرساخت‌ها، مسدود شدند که تجهیزات کمکی برای رفع انسداد راه‌ها به مناطق درگیر اعزام شدند و خوشبختانه برخی از مسیر‌ها بازگشایی شدند و تلاش برای رفع مشکل انسداد راه‌ها در دیگر روستا‌ها ادامه دارد.

خردمند اظهار کرد: باتوجه به هشدار‌های صادر شده تخلیه بوستان‌های ساحلی به منظور افزایش دبی رودخانه در حال انجام است و از مردم درخواست داریم با حفظ آرامش به هشدار‌ها توجه و همکاری لازم را به عمل آوردند.

وی با بیان اینکه شبکه توزیع برق دزفول در طول بارندگی‌ها پایدار ماند، ادامه داد: خدا را شاکریم با توجه به شدت بارش‌ها شاهد مشکل و خسارتی در سطح شهرستان نبودیم و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، اما همچنان از مردم تقاضا داریم تا پایداری شرایط جوی از حضور در مناطقی همچون شهیون و سردشت جدا خودداری کنند.

فرماندار ویژه دزفول ضمن قدردانی از حضور مردم در صحنه و امدادرسانی به شهروندان اضافه کرد: باحضور دستگاه‌های امدادرسان، گروه‌های جهادی و مردم تاکنون مشکل خاصی از آبگرفتگی معابر گزارش نشده است و تا ساعاتی دیگر آبگرفتگی به طور کامل برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • بسیج تمامی امکانات برای رفع آبگرفتگی‌ها در دزفول
  • سیل و آبگرفتگی در اهواز / ورود آب به برخی منازل / قطع برق
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز
  • ورود آب به برخی منازل در اهواز/ ادامه جمع‌آوری آبگرفتگی خیابان‌ها
  • رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز