Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه جانبازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت:هم اکنون سرانه مصرف ماهی در ایران ۱۲ و در جهان ۲۱ کیلوگرم است.

کارشناسان تغذیه می گویند:گوشت ماهی با داشتن پروتئین با ارزش بالا، چربی های با هضم آسان و غنی از ویتامین های محلول در چربی و انواع مواد معدنی یک فراورده با ارزش غذایی محسوب می شود.
آنان معتقد هستند:پروتئین ماهی حاوی اسیدهای آمینه با کیفیت برابر با پروتئین گوشت قرمز است و در مقایسه با گوشت قرمز دارای اسیدهای چرب غیر اشباع فراوان و مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماهی و آبزیان با وجود آنکه جزو  فراورده های حیوانی محسوب می شود اما چربی موجود در آن از نظر خواص تغذیه ای مانند چربی های گیاهی است.

به علت دارا بودن اسیدهای چرب غیر اشباع امگا -۳ در کاهش بیماری های مزمن قلبی و عروقی، سکته های قلبی و مغزی، انواع سرطان و دیابت مصرف ماهی نقش مهمی در سلامت افراد دارند.

وی بیان کرد: بالا بودن قیمت ماهی و ذائقه گوشت قرمز پسند مردم از دلایل کم بودن سرانه مصرف ماهی در کهگیلویه وبویراحمد است.

جانبازی با اشاره به ۲.۵  برابر شدن قیمت نهاده های مورد استفاده بهره برداران مانند غذای ماهی و بچه ماهی تاکید کرد: قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در استان ۴۲هزار تومان است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:۱۲هزار تن ماهی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان تولید و روانه بازارهای مصرف شده است. 

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:میزان تولید ماهی در استان نسبت به پارسال کاهش نیافته اما بازار فروش این فراورده گوشتی به دلیل محدودیت های کرونایی وکاهش تقاضای رستوران ها کم شده است.

وی ابرازداشت:با هدف پایداری مشاغل حوزه  شیلات از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

جانبازی عنوان کرد: این تسهیلات بانکی به طور میانگین برای هر نفر چهار میلیارد ریال و با سود ۱۲درصد و با دوره بازپرداخت یک ساله پرداخت می شود.

جانبازی ابراز داشت:تسهیلات سرمایه در گردش حوزه شیلات استان برای خرید بچه ماهی و غذای ماهی پیش بینی شده است.

وی  عنوان کرد:تمدید بودن مجوزهای آب،نظام مهندس و دامپزشکی از شرایط پرداخت تسهیلات بانکی سرمایه در گردش برای بهره برداران حوزه پرورش ماهی است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اختصاص ارز یارانه ای برای خرید بچه ماهی که از کشورهای خارجی تامین می شود از راهکارهای حمایت از صنعت شیلات استان در سال جهش تولید است.

حمزه جانبازی اظهار داشت: ۲۵۰ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

جانبازی تصریح کرد: پیش بینی میشود که تولید ماهی در استان تا پایان سال به ۱۸هزار تن برسد که ۲ هزار تن بیشتر از تولید پارسال است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعداد فرصت های شغلی مستقیم ایجاد شده صنعت استان را ۲هزار و ۶۰۰نفر ذکر کرد.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد اختصاصی ایرنا سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد اختصاصی ایرنا سازمان شیلات ایران کهگیلویه وبویراحمد اختصاصی ایرنا سازمان شیلات ایران اخبار کنکور تولید ماهی مصرف ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تا ساعت ۱۵:۳۰ پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در دوگنبدان ۲۹.۶، امامزاده جعفر ۲۸.۹، سی سخت ۲۸.۱، یاسوج فرودگاه ۲۶.۳ و در لیکک ۲۰.۲ میلی متر باران باریده است.
سامانه پرقدرت بارشی که فعالیت آن در استان کهگیلویه و بویراحمد از صبح امروزآغاز شده ، تا امشب ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • شدت و حجم باورنکردنی باران در کهگیلویه‌وبویراحمد | ویدئو
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها