Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:11:13 GMT

سفر چین در انگلیس بعد از ۱۰ سال تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۴۵۳۶

سفر چین در انگلیس بعد از ۱۰ سال تغییر می‌کند

"لیو شیاومینگ"، سفیر دیرینه چین در بریتانیا و مدافع سرسخت روابط اقتصادی نزدیک‌تر انگلیس و چین و اعمال قوانین امنیتی جدید در هنگ‌کنگ، در حال کناره‌گیری و پایان دادن به دورانی در روابط دو کشور است که در ۲۰۱۵ به اوج خود رسید اما از آن زمان به طور چشمگیری بدتر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، "ژنگ ژگوانگ"، معاون وزیر خارجه چین جایگزین او می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنگ، دانشجوی پیشین حقوق دانشگاه "کاردیف"، زمانی برای سمت سفیر چین در آمریکا انتخاب شد و هنوز با وجود گذشت چند سال، کاندیدایی برای سمت سفارت به شمار می‌رود.

لیو ۶۴ ساله از سال ۲۰۱۰ سفیر چین در انگلیس بوده که با توجه به اینکه اکثر سفیران یک دوره چهار ساله خدمت می‌کنند، دوره او یک ماراتن محسوب می‌شود.

وی منتقد سرسخت تصمیم انگلیس مبنی بر منع شرکت چینی هوآوی از شبکه‌های ۵G این کشور است و همچنین مکرراً این موضوع را که مسلمانان اویغور در اردوگاه‌های کار اجباری استان سین‌کیانگ نگه‌داری می‌شوند، انکار کرده است.

نزول روابط چین و انگلیس بدون شک قبل از آنکه چین در ماه ژوئن قوانین حاکمیتی جدید برای هنگ‌کنگ اعمال کند در جریان بود، اما قوانین جدید که بریتانیا آن‌ها را نقض اعلامیه مشترک چین-بریتانیا می‌داند، راه را برای تغییر اساسی در روابط هموار کرد.

 انتصاب ژنگ، که ابتدا در South China Morning Post گزارش شد اما به طور رسمی در انگلیس اعلام نشد، یک متخصص در درگیری اخیر چین و آمریکا را در سکان روابط انگلیس-چین قرار می‌دهد. وی حرفه دیپلماتیک خود را در سال ۱۹۸۶ آغاز کرد و از سال ۱۹۹۰ به مدت دو دهه، تا پیش از آنکه در اواخر ۲۰۱۲ به عنوان دستیار وزیر و در ۲۰۱۵ به عنوان معاون وزیر در وزارت خارجه چین مشغول به کار شود، بر مسائل آمریکا متمرکز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه

 دانشجویان و استادان دانشگاه میبد با تجمع در این دانشگاه، خشونت نظامیان کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه استادان و دانشجویان حامی ملت مظلوم فلسطین و غزه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سرداده و خشم و انزجار خود را از این جنایت‌ها اعلام کردند.

آنان تأکید کردند کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، نه تنها در برابر کشتار مردم مظلوم در غزه سکوت کرده بلکه دانشگاهیانی که این جنایت‌ها را محکوم می‌کنند، را قلع و قمع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه