Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران با پیوستن به پویش «کتابخوانی ملی» گفت: بسیار خوشحال هستم که در یکپویش اجتماعی برای ترویج کتابخوانی که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حال انجام است حضور پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد: ایران در زمینه‌های فرهنگی پیشینه تاریخی درخشانی دارد اما سرانه مطالعه کتاب به خصوص در چند سال اخیر رشد مطلوبی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که برای ارتقا فرهنگی باید ترویج فرآیند کتابخوانی در عرصه ملی رشد پیدا کند. از همین رو پویش «کتابخوانی ملی» را باید به فال نیک گرفت. زیرا با تحقق این پویش شاهد افزایش و رشد کیفی و کمی سرانه مطالعه کتاب خواهیم بود.

زالی اضافه کرد: امروزه سطح سواد به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه انسانی در سطح جهان مطرح است. بنابراین بالا رفتن سطح سواد که بخشی از آن مربوط به ارتقا جایگاه کتابخوانی صورت می‌پذیرد، می‌تواند نقش ممتازی در ارتقای توسعه انسانی در سطح بین المللی داشته باشد.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا ومحدودیت تردد در محیط‌های اجتماعی، تعداد زیادی از هموطنان در منزل قرنطینه هستند که برای پر کردن بخشی از اوقات فراغت خود می‌توانند کتاب بخوانند و به اعتقاد من این شرایط زمانی، فرصت تاریخی برای بالا بردن سرانه مطالعه و ترویج کتابخوانی است. این فرصت به ویژه برای فرزندان که در کنار والدین خود وقت بیشتری را می‌گذرانند مفید است. ضمن اینکه امروزه متناسب با علاقه هر ایرانی، کتاب‌های خوبی وجود دارد.

این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات ادامه داد: بنده با وجود درگیری‌های فراوان در فرآیند مقابله با بیماری کرونا و پیچیدگی‌هایی متعددی که در این روزگار دارم؛ همواره تلاش کردم مطالعه داشته باشم و ارتباطم با قطع نشود. در این ایام بیشتر کتاب‌هایی که مطالعه می‌کنم؛ کتاب‌های تخصصی در رشته پزشکی است و این فرصت ایجاد شده تا به کتاب‌های مرتبط با بیماری کرونا در عرصه جهانی نیز دسترسی پیدا کنم.

وی افزود: دراین پویش کتاب «اقتصاد خوب در دوران سخت» نوشته دو نویسنده به نام‌های آبیجیت وی بانرجی و استر دوفلو را معرفی می‌کنم که با این کتاب برنده نوبل اقتصادی شدند. این کتاب را با همراهی دوست خوبم حمید سوری که از محققان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی است ترجمه کرده‌ام و به اعتقاد من این کتاب راهکارهای اقتصادی در جهان برای عبور از مشکلات بزرگ اقتصادی و اجتماعی را مطرح می‌کند. همچنین بخشی از این کتاب دارای راه‌حل‌هایی برای فقر زدایی برای کشورهای در حال پیشرفت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین به بحث مهاجرت اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که امروزه در سطح جهانی مورد توجه است بحث مهاجرت است و شاهد سیر فزاینده مهاجرت در دنیا هستیم و یکی از بخش‌های این کتاب درباره مهاجرت و چالش‌های اقتصادی است. با توجه به اینکه آبیجیت وی بانرجی یکی از نویسندگان کتاب از اتباع هندی و آمریکایی است و به مسائل شرق و خاورمیانه را اشراف دارد نگارش این کتاب را بر اساس تحقیقات در این زمینه به رشته تحریری درآورده است.

زالی عنوان کرد: برای رعایت اخلاق حرفه‌ای با نویسندگان کتاب «اقتصاد خوب برای دوران سخت» ارتباط برقرار کردیم و اجازه ترجمه این کتاب را گرفتیم که خوشبختانه استقبال کردند. در نهایت فکر می‌کنم مطالعه این کتاب در شرایط سخت اقتصادی کشور خالی از لطف نباشد.

کد خبر 5106760 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زالی اقتصاد معرفی کتاب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قاسم سلیمانی معرفی کتاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رادیو مقاومت نقد کتاب ترجمه ادبیات جهان انتشارات سروش سازمان سمت رایزنی فرهنگی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انتشارات سوره مهر تازه های نشر فلسفه دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن

مردم می‌توانند با اهدای اسناد، دست نوشته‌ها، دستخط ها، فیلم ها، عکس ها، اعلامیه ها، کتاب‌های خطی، چاپ سنگی یا سربی، کتاب‌های نادر و نفیس و مجموعه‌های خانوادگی در این پویش مشارکت کنند.

تسهیل در دسترسی پژوهشگران داخلی و خارجی به منابع، فعالیت‌های علمی و پژو هشی و تقویت تعامل جمهوری اسلامی ایران با جامعه فرهنگی و علمی خارج از کشور و فدراسیون‌های بین المللی علمی و تخصصی از اهداف راه اندازی این پویش است.

سامانه https://nlai/crowdsourcing و شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۵۸۷۳۵ و ۰۲۱۸۱۶۲۵۳۲۰ برای اهدای منابع سندی و شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۱۶۲۳۲۴۰ یا ۰۲۱۸۱۶۲۳۱۵۴ برای اهدای منابع کتابخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

اسناد ملی هر کشور گنجینه‌ای گرانبها و پلی میان گذشته و آینده آن کشور است، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم امین و حافظ تاریخ تمدن ایران زمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم