Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه گفت:ما فعالیت‌های خود را در قبال ایالات متحده، شخص ترامپ و آن‌ها که دستور به این ترور دادند و یا در انجام آن معاونت داشتند همه آن‌ها را تا زمانی که به محضر عدالت نیاوریم، متوقف نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در نشست خبری مجازی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص جزئیات پاسخ نامه ایران به عربستان که سال گذشته سردار سلیمانی حامی انتقال آن به مقامات عراق بود، گفت: در این ایام در حال نزدیکی به سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، صلح سازترین ژنرال منطقه که میراث بزرگ او شکست قطعی تروریسم و داعش و چهره‌های خشونت بار وهابیت در این منطقه بوده است، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه افراطی گری هیچ گاه شکست نمی‌خورد مگر با رشادت ها، شهامت‌ها و خون‌های پاکی که ریخته شد، گفت: همان طور که سردار سلیمانی بار‌ها گفته بود ما ملت شهادتیم و شهادت برای ما فوض عظیمی است که عده‌ای آن را مرگ و نیستی می‌دانند برای ما عند ربهم یرزقون است لذا من مجددا این شهادت را خدمت ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
* پاسخ ایران به نامه غیر دیپلماتیک عربستان به شورای همکاری خلیج فارس ارائه شد/ جزئیات آن در زمان مقتضی اعلام خواهد شد
سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: همان طور که شما گفتید دولت عراق در سال گذشته میزبان سردار سلیمانی در آن سفر بود و سردار شهید به دعوت رسمی دولت عراق در حال عزیمت به بغداد بود البته جمهوری اسلامی پیامی نیز از عربستان دریافت کرده بود که آن پیام چندان دیپلماتیک نبود و واجد برخی ابعادی بود که ما بعدا به صورت مکتوب از طریق شورای همکاری خلیج فارس به آن پاسخ گفتیم که این پاسخ قطعا در زمان مناسب بیان خواهد شد.

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه تصریح کرد: سردار سلیمانی در این سفر حامل پیام‌هایی بوده است که قبل از انتقال و بیان آن‌ها به دست جنایتکار عاملین و عامرین این فاجعه هیچ گاه شنیده نشد، اما جمهوری اسلامی بعدا به صورت مکتوب آن‌ها را بیان کرد.

خطیب زاده در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری دانشجو در خصوص اقدامات و پیگیری‌های وزارت خارجه در طول یک سال اخیر پس از ترور سردار سلیمانی در مجامع بین المللی چه بوده است، گفت: وزارت خارجه از لحظات ابتدایی پس از این ترور جلساتی متقن در خصوص این موضوع داشت که در این جلسات وزیر، معاونین و تمامی ارکان وزارت خارجه مسئولیت‌های مستقیمی را برای پیگیری این موضوع دریافت کردند.
* بیش از پنج نامه و یادداشت رسمی درخصوص پرونده ترور سردارسلیمانی در نهادهای بین المللی ثبت شد
وی با بیان اینکه اولین و اصلی‌ترین هدف ما آشکارسازی ماهیت این جنایت تروریستی و این تروریسم دولتی بود، گفت: ما تمام تلاش خود را انجام دادیم که با ابزار‌های دیپلماتیک این هدف را عملیاتی کنیم

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: یکی از این اقدامات حضور سازمان‌ها نهاد‌ها و موسسات بین المللی یا مرتبط و یا مسئول به چنین موضوعاتی بود بر همین اساس بیش از پنج نامه و یادداشت رسمی به سازمان ملل ارائه و به عنوان سند رسمی ثبت و منتشر شد. 

رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه ادامه داد: ما به دنبال آن بودیم که ماهیت فعالیت‌های سردار سلیمانی در منطقه روشن شود و این هدف را از طریق فضای رسمی و دیپلماسی عمومی دنبال کردیم بر همین اساس از فضای ملاقات‌های دیپلماسی در مسیر پیشبرد این هدف نیز بهره جستیم.
*سردار سلیمانی یکی از ارکان توازن در منطقه‌ بود 
خطیب زاده با اشاره به اینکه سردار سلیمانی فقط فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، گفت: او در حقیقت یکی از ارکان توازن منطقه‌ای بود و یکی از صلح سازترین شخصیت‌های منطقه بود که با رهبران این منطقه نیز روابط بسیار نزدیکی داشت 

وی با اشاره به وضعیت ثبات برقرار شده در منطقه به ویژه در عراق و سوریه گفت: این روند دستاورد فعالیت‌های گسترده سردار سلیمانی است و ایالات متحده قطعا خطای راهبردی بزرگی در خصوص ترور وی انجام داد.

سخنگوی وزارت خارجه از دیگر اقدامات وزارتخانه متبوعش در خصوص ترور سردار سلیمانی را انتشار بیش از ۸۰۰ مقاله با موضوعات مختلف در رسانه‌های مکتوب جهان دانست و یادآور شد: این مقالات به ابعاد مختلف فعالیت‌های سردار سلیمانی پرداخت و گذشته از آن‌ها بیش از ۸۰ مصاحبه  تلویزیون‌های خارجی با مردم دنیا به صورت مستقیم انجام شد.
*ما به دنبال مقابله با  بی کیفر ماندن آمریکا در موضوع ترور سردار سلیمانی هستیم
رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه با تاکید بر اینکه آمریکا مسئول مستقیم این فاجعه دردناک است، تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که با بی کیفر ماندن آنچه آمریکا انجام داده مقابله کنیم.

خطیب زاده افزود: ما فعالیت‌های خود را در قبال ایالات متحده، شخص ترامپ و آن‌ها که دستور به این ترور دادند و یا در انجام آن معاونت داشتند همه آن‌ها را تا زمانی که به محضر عدالت نیاوریم، متوقف نخواهیم کرد.
* ایران موضوع ترور سردارسلیمانی را بعد از ۲۰ ژانویه  هم  در دادگاه‌های بین المللی پیگیری می کند
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس جمهوری اسلامی بعد از تاریخ ۲۰ ژانویه هم موضوع را در دادگاه‌های بین المللی و از مجاری خاص خود پیگیری خواهد کرد تا این عملیات تروریستی بدون کیفر باقی نماند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به فعالیت‌های وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان راس فعالیت‌های دیپلماتیک گفت: وزیر خارجه در ملاقات ها، جلسات، نامه‌ها و ... بخش عمده‌ای از آن‌ها را برای بی کیفر نماندن نام تروریستی ایالات متحده تخصیص داد از همین رو هیچ ملاقات، نامه یا تلفنی نبود که ظریف در مورد ابعاد مختلف این موضوع حرفی به میان نیاورد.   *گزارش مبسوط وزارت خارجه دلیلی اصلی تروریستی دانستن شهادت سردار سلیمانی توسط  گزارش گر ویژه سازمان ملل
رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه با تاکید بر اینکه اگر گزارش گر ویژه سازمان ملل اقدام ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی را یک عملیات تروریستی نامید از این جهت بود وزارت خارجه گزارش مبسوطی را برای سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف آماده و به آن‌ها ارائه کرده بود، گفت: بیش از چند صد ملاقات دیپلماتیک با مقامات کشوری، لشکری، احزاب و پارلمان‌ها در کشور‌های مختلف به صورت مکتوب، دیدار‌های رودررو و ارسال پیام در این خصوص انجام شد و ما قطعا اجازه نمی‌دهیم خون شهید پایمال شود و عاملین این عملیات تروریستی از کیفر این اقدام خود در امان بمانند و قطعا این روند ادامه خواهد داشت.

خطیب زاده ادامه داد: در همین راستا رئیس جمهور نیز در سطح سران در ۱۰ جلسه مختلف این موضوع را پیگیری کرد. طبیعتا موضوع ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی موضوعی نیست که جمهوری اسلامی و حاکمیت به سادگی از آن بگذرند البته بسیاری از ابعاد اقدامات ما محرمانه بوده است و قابل بیان نیست و از سوی دیگر مسئولیت برخی از این اقدامات در خصوص تنظیم دادخواست و مسائلی از این دست نیز به عهده قوه قضائیه بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال این مسیر و روند پیگیری ادامه خواهد داشت و ایالات متحده تا روز آخر باید پاسخگوی این جنایات خود باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خطیب زاده ترور سردار سلیمانی اقدامات وزارت خارجه نامه عربستان پاسخ ایران رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه سردار سلیمانی بین المللی ایالات متحده ترور سردار خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه