Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:49:14 GMT

برداشت گل نرگس در شهر حمیدیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۴۹۱۱

برداشت گل نرگس در شهر حمیدیه آغاز شد

عباس اسدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در سال زراعی جاری دو هکتار از زمین‌های کشاورزی شهر حمیدیه زیر کشت گل نرگس رفته است، اظهار کرد: نوع رقمی که در این شهر کشت می‌شود، شهلاست و عملکرد بین ۳۰ تا ۳۵ شاخه گل در مترمربع است.

وی افزود: از ابتدای مهرماه امسال روند آبیاری و کاشت پیاز گل نرگس آغاز شد و تا اوایل اسفندماه سال جاری برداشت گل نرگس انجام می‌شود که پیش‌بینی شده مه میانگین برداشت این شهر تقریباً ۳۰۰ هزار شاخه در هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه تصریح کرد: اشتغال‌زایی گل نرگس بسیار بالاست و این در حالی است که مصرف آب آن پایین است که در نتیجه باید همه دست در دست دهیم تا میزان عملکرد و برداشت گل نرگس را در منطقه افزایش دهیم.

کد خبر 5106792

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان حمیدیه گل نرگس کشاورزی خوزستان ویروس کرونا قاسم سلیمانی بارش برف شیراز گرگان آمار کرونا کرمانشاه بوشهر 9 دی شهرستان کرج شیوع کرونا شهرکرد خطبه های نماز جمعه ایلام گل نرگس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد