Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@22:49:44 GMT

رمز دوم پویا این‌گونه امن‌تر شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۴۹۳۷

رمز دوم پویا این‌گونه امن‌تر شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرحله سوم طرح رمز دوم پویا در راستای استانداردسازی الگوی پیامک رمز پویا و امن‌تر شدن تراکنش‌های بانکی از امروز در تمام بانک‌ها اجرا می‌شود. البته این طرح چند روزی است که توسط چندین بانک در حال اجرا است.

چند روزی است که بسیاری از افراد پیامک‌هایی متفاوت تر از پیامک‌های رمز پویای گذشته خود دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر محسوس در پیامک‌های رمز دوم پویا این است که در محتویات پیامک علاوه بر رمز دوم، نام کارت مبدا و مقصد به همراه مبلغ پیامک می‌شود و فرد می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری از کارت مقصد خود در اختیار داشته باشید.

این عملیات باید در تمام بانک‌های سراسر کشور، جهت افزایش امنیت تراکنش‌ها  اجرا شود.

کد خبر 576175 برچسب‌ها بانک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بانک رمز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد

علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : متأسفانه یکی از مواردی که سبب افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از شهروندان می‌شود ارسال پیامک‌هایی با موضوعات دریافت سهام عدالت، سامانه سنا و آخرین وضعیت پرداخت یارانه است که موجب کلاهبرداری از افراد می‌شود.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مردم همواره به دنبال آخرین اخبار از وضعیت سهام عدالت و یارانه هستند و یا در سامانه سنا عضویت دارند کلاهبرداران با ارسال پیامک‌هایی با موضوعات مختلف بدافزار‌هایی را در قالب پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌کنند.

کسانی تصریح کرد: این بدافزار‌ها دارای لینک‌های آلوده هستند که اطلاعات شخصی افراد را سرقت و یا آنها را به درگاه‌های بانکی جعلی برای دریافت اطلاعات بانکی هدایت می‌کند و در نهایت حساب شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

وی ادامه داد: مردم باید به هویت جعلی این پیام‌ها آگاه باشند تا شاهد کاهش سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان کرمانشاه باشیم که یکی از موارد مهم دانستن سواد استفاده از گوشی تلفن‌همراه برای انجام امور بانکی است.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی توجه به سرشماره پیامک ارسالی است که عمده این شماره‌ها شخصی هستند و دوم قرارگرفتن لینک بدافزار در آنها است و نکته سوم هدایت به درگاه‌های پرداخت بانکی است.

کسانی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد پس از بازکردن لینک مربوطه به صفحه پرداخت الکترونیک هدایت شد سریعا باید درگاه جعلی بانکی را ترک کند و یا برای جلوگیری از نفوذ بدافزار به تلفن‌همراه باید اینترنت موبایل خود را قطع کند.

وی اضافه کرد: پلیس فتا استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش فضای مجازی است و هکر‌های اینترنتی را شناسایی می‌کند، اما در صورتی که همشهریان کرمانشاهی با چنین موارد کلاهبرداری مواجه شدند و یا اطلاعات شخصی و بانکی آنها به سرقت رفت سریعا آن را به مأموران پلیس فتا استان برای انجام اقدامات لازم گزارش دهند.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های دیگر کلاهبرداری از حساب بانکی افراد استفاده از اسکیمر است، گفت: مردم هنگام انجام خرید از دست‌فروشان حتما از قرار دادن کارت بانکی خود همراه رمز آن به افراد خودداری کنند تا شاهد کاهش جرائم کلاهبرداری در استان کرمانشاه باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • مطهره گونه‌ای بازداشت شد
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • تبریک روز معلم ۱۴۰۳ صوتی + پیامک، متن و شعر
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است