Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@04:27:53 GMT

از وام جدید کرونا چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۵۲۲۸

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار درباره تسهیلات جدید کرونایی گفت: تسهیلات کرونایی جدید ویژه کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده از کرونا، بنگاه‌محور است. خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: چند هفته گذشته بود که حسین محمودی سفیدکوهی درباره کسب‌وکار‌هایی که تسهیلات کرونا دریافت کردند گفت: آن دسته از افرادی که جاماندگان دریافت تسهیلات کرونایی هستند امکان ثبت‌نام جدید برایشان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برای یک سری از حوزه‌ها با توجه به میزان آسیبی که از کرونا دیده‌اند نیز شرایطی تعریف شده است. حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگی از جمله این کسب‌وکار‌ها هستند که پرداخت تسهیلات کرونایی به آن‌ها از سوی ستاد ملی کرونا تصویب شده است. در حوزه گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی، با همکاری وزارت کار و معاونت اقتصادی در ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده شد، بر اساس لیستی که وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی در اختیار وزارت کار قرار داده است، اجازه ثبت‌نام وجود دارد و تا پایان آذر ماه مشاغل متقاضی می‌توانند بر اساس مبلغی که وزارت گردشگری پیشنهاد داده است از تسهیلات بهره‌مند شوند.   وی با توجه به اینکه تعدادی از باشگاه‌های ورزشی به‌خاطر شرایط کرونایی مجبور به تعطیل کردن کسب‌وکار خود شدند، گفت: در ستاد ملی کرونا، مصوب شد این دسته از باشگاه‌ها هم در صورتی که متقاضی دریافت وام کرونا هستند می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند. یکی از مصوبات ستاد برای سه گروه گردشگری، ورزشی و فرهنگی این بود که استمهال تسهیلات تا پایان اردیبهشت ماه باشد، یعنی اگر پیش از این تسهیلاتی دریافت کرده‌اند و اکنون قرار است تسهیلات جدید دریافت کنند، مدت بازپرداخت آن تا پایان اردیبهشت ماه باشد.   محمودی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا برای کسب‌وکار‌های حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم فرصت جدیدی ایجاد شد با ثبت‌نام در سامانه کارا از دریافت تسهیلات بهره‌مند شوند.   وی اظهار داشت: افراد و بنگاه‌هایی در این سه حوزه می‌توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند که اطلاعات آن‌ها را نهاد‌های بخش مربوطه در اختیار سامانه کارا قرار داده باشند. در زمان حاضر امکان ثبت‌نام برای افراد عادی در سامانه کارا وجود ندارد، تنها افرادی می‌توانند ثبت‌نام کنند که نهاد مربوطه اطلاعات آن‌ها را در اختیار وزارت کار قرار داده باشد و از سوی وزارت کار در سامانه کارا بارگذاری شده باشد.   اکنون علاءالدین ازوجی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار درباره جزئیاتی جدید از تسهیلات کرونایی گفت: تسهیلات کرونایی جدید ویژه کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده از کرونا، بنگاه‌محور است.   وی ادامه داد: به بخش حمل‌ونقل که از گذشته این تسهیلات پرداخت می‌شد و اکنون برای پرونده‌های باقی‌مانده ادامه دارد. مبلغ مدنظر برای بخش حمل‌ونقل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی از قبل بود که درحال پرداخت است.   ازوجی با بیان اینکه چارچوب پرداخت تسهیلات مانند اعطای تسهیلات قبلی است گفت: تفاوت در زمان حاضر این است که  چگونگی پرداخت را خود بخش اجرایی مربوطه تعیین کرده است. بر اساس لیستی از بنگاه‌ها و واحد‌های تولیدی که دستگاه‌های مربوطه از بنگاه‌ها مشخص می‌کنند، تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شود.   مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار ادامه داد: این تسهیلات به کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده در سه بخش گردشگری، ورزش و فرهنگ، هنر و رسانه تعلق می‌گیرد. بخش گردشگری ۲۰۰۰ میلیارد تومان، بخش ورزش ۸۰۰ میلیارد تومان و بخش فرهنگ و رسانه ۱۷۰۰ میلیارد تومان دریافت می‌کنند. بیشتر بخوانید: ماجرای افزایش وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.   برچسب ها: تسهیلات کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تسهیلات کرونا تسهیلات کرونایی ستاد ملی کرونا سامانه کارا میلیارد تومان تسهیلات کرونا کسب وکار مدیرکل دفتر کسب وکار ها وزارت کار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری