Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود احمدی بیغش نماینده مجلس در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت:  این طرح بیهوده است و وزن ریاست جمهوری در ایران را بسیار کاهش داده است. اذهان مردم می گویند در این طرح فقط جای یک فرد خالی است که آن کلمه و نام افراد نوشته شود .

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: در مجموع تنگ کردن حلقه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری زیبنده مملکت و نظام ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که باید این مسئله اصلاح می شد که هرکسی به خودش اجازه می داد به صرف داشتن فوق لیسانس و دکترا  در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند را باید جمع می‌کردیم اما اینکه در این اصلاح به سمت و سویی برویم که اذهان این برداشت را کنند که این طرح فقط برای یک یا دو نفر نوشته شده است درست نیست.

نماینده شازند در مجلس با بیان اینکه با این طرح مخالف هستم گفت: آقایان برای این عجله می کنند که این طرح مصوب و به تایید شورای نگهبان برسد که برای انتخابات ۱۴۰۰اجرایی شود  که این درست نیست. اصلاح ساختار نباید در  ۵ الی ۶ماه باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری و با این عجله انجام می شد، این عجله باعث می شود که طرح کارشناسی و دقیق نباشد ودر نتیجه قانونی غیر دقیق مصوب شود.

وی اضافه کرد: باید این اصلاح با حوصله و حداقل سه الی چهارسال قبل تدوین، بررسی و چکش کاری می شد. نظرات احزاب ،گروه‌ها و نخبه ها و صنف های مختلف در مورد این طرح اخذ می شد  و کار پخته ای انجام می شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این گونه طرح و قانون نوشتن برای ما که مدعی هستیم به رای مردم نیاز داریم و رای مردم برای ما مقبولیت می آورد درست نیست. وقتی شرایط ویژه و خاصی را برای کاندیدا می گذاریم یعنی تمام کسانی که  در آن شرایط قرار ندارند حذف می شوند.

بیشتر بخوانید: کدخدایی: شورای نگهبان نباشد مردم ممکن است یک قاتل را انتخاب کنند/ سند تخلف قالیباف به شورا نرسیده/تاثیر شورای نگهبان در کاهش مشارکت، یک درصد است/نامزدی زنان برای ریاست جمهوری منوط به نظر آقایان است شرط سن در نمایندگی مجلس برای کنار گذاشتن مهدی بازرگان بود لینک کوتاه: asriran.com/003CPC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم