Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نجاتی مهر گفت: انتقام سخت از آمریکا و قصاص افراد و جریان‌های دخیل در به شهادت رساندن حاج قاسم و شهدای مقاومت فقط از مسیر شکست جریان تحریف خصوصا نوع داخلی آن است چرا که این جریان قلب خون‌رسان به سیاست‌های جنایت‌کارانه غرب و نیز حرز امنیت‌آفرین برای آنها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران شعار نه شرقی نه غربی  و حرکت در مسیر کسب جایگاه جهانی در مقام بازیگری اصلی  خواهد بود که ابعاد فرهنگی و تمدنی مبتنی بر قدرت نرم جمهوری اسلامی، ظرفیتی است که ایران را شایسته ایفای چنین نقشی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان محوریت سردار سلیمانی در تقویت بُعد قدرت‌سازی جهانی ایران،  یعنی حوزه نظامی، عملیاتی و بازدارندگی مبتنی بر شکل‌گیری نظم خاورمیانه بر محوریت ایران، جایگاه جمهوری اسلامی در نقش‌آفرینی جهانی را دو چندان کرد.

اذعان سیاستمداران و اندیشمندان کشورهای مختلف به حضور جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران‌هایی مانند سوریه، عراق، یمن و... نشان از همین هموارسازی مسیر ارتقای بازیگری ایران دارد.

سردار سلیمانی اگرچه نیرویی در حوزه نظامی بود اما خود را تنها به این حوزه محدود نکرد و بر همین اساس میراث‌های  وی تفاوت‌های عملکردی و نگرشی او با بسیاری از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی است؛ تفاوت‌هایی که می‌توان برخی از نتایج آن‌ها را گفتمان سازی، دور سازی تهدیدات و ایجاد نظم پایدار به نفع جمهوری اسلامی ذکر کرد.

علی نجاتی مهر تحلیل گر مسایل سیاسی در این باره در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: شهید سلیمانی با شکل‌دهی حلقه مقاومت در منطقه، زنجیره‌ای از ایران اسلامی، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین را تشکیل داد و مسئولیت پذیری، شجاع و نترس بودن، و سریع عمل کردن از جمله خصوصیاتی است که بسیاری از استراتژیست‌های دنیا در مورد سردار سلیمانی به کار برده اند.

 وی در ادامه عنوان داشت: جامعه ما مخصوصا در این موقعیت تاریخی نیازمند دگرگونی الگوی فکری-تحلیلی خود است تا به درک صحیح از واقعیت‌های میدانی و دانش تجربی خود برسد.

این تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: بر خلاف تصور رایج، نه فقط راه رفع مشکلات کشور، بلکه پیشرفت و تعالی همه‌جانبه و رفع فشارها و موانع درونی، تبعیت از نسخه‌های تجویزی خارجی و به اصطلاح‌ بین‌المللی نیست و از هضم شدن در دستگاه نظام سلطهٔ جامعهٔ جهانی خودخوانده (یعنی چند قلدر و شرور بین‌المللی) و عادی و مودب (اصطلاحا نرمالایز شدن) مطابق میل نظام سلطه چیزی جز فساد و خسران عایدمان نمی‌شود و بلکه حتی رفع فشارها، موانع و شرارت‌های بیرونی، و اصلاح رفتار رژیم تروریستی آمریکا و همقطارانش نیز از صراط تقویت ساخت درونی قدرت و اتخاذ رویکرد درون‌زا و ظرفیت‌پایه می‌گذرد.

نجاتی مهر افزود: مادامی که امیدی به تعامل سازنده و منطقی از جانب دشمنانِ همواره جانی و خائن داشته باشیم دشمنان نیز به سیاست فشار و تهدید و تحریم امید خواهند داشت و مطابق این امید و انگیزهٔ خود برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری اقدام خواهند کرد؛ لذا می‌توان گفت از بدترین خیانت‌ها امیدوار کردن دشمن و از بدترین حماقت‌ها امید داشتن به آنها است.

وی تصریح نمود: رهبر حکیم انقلاب اسلامی سال‌های متمادی مکررا متذکر شده‌اند و اخیرا با این بیان که باید متمرکز بر خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها شویم، نه رفع تحریم‌ها چون اولی در اختیار دشمن و دومی در اختیار ماست؛ و نیز وقتی که امیدوار و منتظر و متوقف رفع تحریم‌ها باشیم این خود مقوم و محرک تحریم‌هاست.

این کارشناس عنوان داشت:یکی از کارهای ویژه‌ جریان تحریف نشانی غلط دادن است؛ برای نمونه به غلط می‌گویند عمدهٔ مشکلات ما به دلیل تحریم‌هاست و سپس القا می‌کنند اگر می‌خواهید تحریم برطرف شود باید مقابل آمریکا تعظیم کنید و نباید سربه‌سر او بگذارید! و یا ضعف‌های کشور را دوصد چندان بازنمایی می‌کنند و علل و منشا آن را نیز تحریف می‌نمایند و در طرف دیگر قوت‌ها و افتخارات و موفقیت‌ها را یا وارونه جلوه می‌دهند یا کتمان می‌کنند و یا لااقل تضعیف و آبکی می‌کنند و اینگونه با ایجاد وارونگی و اختلال در دستگاه محاسباتی جامعه علی‌رغم انبوه تجربیات و عبرت‌ها، زمینه را برای ایجاد توهم و حرکت به سمت پرتگاه آمریکا و بی‌عملی در مقابل فشارها و جنایت‌های او فراهم می‌نمایند و با ایجاد انحراف در گرایشات جامعه تلاش می‌کنند مردم را از راه برونرفت از مسائل و پیشرفت خود بیزار کنند.

نجاتی تصریح کرد: اگر ما به دنبال انتقام سخت از آمریکا و قصاص افراد و جریان‌های دخیل در به شهادت رساندن حاج قاسم و شهدای مقاومت هستیم لاجرم قطعا باید جریان تحریف خصوصا نوع داخلی آن را شکست دهیم زیرا قلب خون‌رسان به سیاست‌های جنایت‌آمیز و عامل انگیزه‌آفرین برای ایجاد و استمرار تحریم و فشار و خباثت دشمنان، و نیز حرز امنیت‌آفرین برایشان وجود جریان تحریف داخلی و اثرات و تبعات فعالیت آن است.

وی افزود: برای رفع مشکلات و فشارهای درونی، و زدودن تهدیدات و تحریم‌ها و جنایت‌های بیرونی می‌بایست که با حرکت طبق نقشهٔ‌ راه بیانیهٔ گام دوم در راستای خودسازی و جامعه‌پردازی صحیح به نرم‌افزار غرب در داخل با نهضت روشن‌گری و تبیین حقایق، هجوم برد و اینگونه یکی از مراحل اصلی انتقام سخت و سهمگین‌ترین سیلی‌ها به جهان استکبار را محقق نمود که ان‌شاءالله از برکات خون حاج قاسم و حاج ابومهدی و شهدای مقاومت و خون شهید فخری‌زاده، رسوایی و ذلت روزافزون جریان تحریف غرب‌زده و آشکار شدن مضاعف چهرهٔ واقعی این جریان و قبلهٔ آن‌ها است.

وی اظهار داشت: با تحقق این مهم، زمینه برای انتقام سخت و اصلی از آمریکا که همان اخراج از منطقه است بسیار فراهم‌تر می‌شود و جمهوری اسلامی در این عرصه مبسوط الیدتر؛ البته در قصاص قاتلان و آمران حاج قاسم و حاج ابومهدی و شهدای مقاومت نیز هیچ اما و اگری نیست و در جای خود محفوظ و ان‌شاءالله محتوم است و البته، هلاکت آن اشقیا و افراد و قصاص شخص آن‌ها صرفا کفاف انتقام خودروی شهدای فرودگاه بغداد را می‌دهد و نه بیشتر لذا راهی جز احراق دام تحریف و الحاق به جریان تعریف (آگاهی‌بخشی و کسب شناخت) نداریم و اگر اینگونه پیش رویم در لیلة‌القدر انتخابات پیش رو که مقدرات سال‌های آتی را رقم می‌زند نیز می‌توانیم بر اساس حقیقت و خیر و صلاح خود و مطابق خط مقاومت و انتقام تصمیم‌گیری و نقش‌آفرینی کنیم وگرنه همان می‌شود.

نجاتی مهر در پایان اظهار داشت: خط مقاومت، دنیای اسلام، جهان عرب مدیون حاج قاسم سلیمانی هستند که در راه مقاومت و اسلام از جان و دل مایه گذاشت در آخر هم جان بر کف شهید شد. امریکایی ها هنگامی که دیدند توان مقابله و حذف او را از راه های توطئه آمیز و ترورهای کور ندارند، خود وارد میدان شدند و مستقیما او را حذف کردند. حاج قاسم قربانی استیصال سیاست های شوم ایالات متحده و ایادی او در منطقه شد. غافل از این که حاج قاسم یک فرد بود، ملت ایران همه حاج قاسم هستند و با خون و دل و با نقشه راه او راهش را ادامه می دهند. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهدای مقاومت جمهوری اسلامی جریان تحریف انتقام سخت حاج قاسم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند

به گزارش جام جم آنلاین، از یکسو پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را علیه کشورمان تصویب کرده که در آن، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل در اوایل ماه جاری را محکوم کرده و خواستار اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه نهادهای ایرانی شده است!

این قطعنامه هرچند الزام‌آور نیست اما به‌خوبی نشان می‌دهد کشورهای اروپایی می‌خواهند شکست خود را در جنگ‌هایی که به راه انداخته‌اند، از این طریق پنهان کنند.

این قطعنامه که با اکثریت آرا یعنی ۳۵۷ موافق و ۲۰ مخالف به تصویب رسیده، عملیات وعده صادق ایران به اسرائیل و همچنین حملات انجام شده توسط حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن را قبل و حین این تهاجم محکوم می‌کند و نقش تهران در آنچه بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه از طریق «شبکه‌ای از عوامل غیردولتی» می‌خواند را مذمت می‌کند.

این اتهام‌زنی‌ها درحالیست که به اذعان صاحبنظران غربی، حمله ایران به اسرائیل، عملا نظم نوینی را در منطقه شکل داده که براساس آن، گروه‌های نقاومت در محور تحولات قرار می‌گیرند.

این قطعنامه که در جلسه نهایی پیش از انتخابات آتی اروپا به تصویب رسید، تکرار تقاضای قبلی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته‌شده اتحادیه اروپا را در خود دارد و همچنین خواستار اضافه شدن کل حزب‌الله به این فهرست شده است.

اما این فقط اروپایی‌ها نیستند که شکست خود در برابر تهران را با سیاست تحریم می‌پوشانند. ایالات متحده نیز  تحریم‌های بیشتری را علیه ایران صادر کرده که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

همزمان، بریتانیا نیز شش نام جدید مربوط به افراد و سازمان‌های بخش دفاعی جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه روز پنج شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد جزئیات این تحریم‌های جدید آمده است: «ایالات متحده امروز تحریم‌هایی را علیه ۱۶ نهاد و ۸ فرد وضع می‌کند و همچنین پنج کشتی و یک هواپیما را به عنوان دارایی‌های مسدودشده شناسایی می‌کند که تجارت غیرقانونی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و توسعه و تدارکات پهپاد رژیم را تسهیل کرده است.»

وزارت خارجه بریتانیا هم می‌گوید شش نفر را در ارتباط با تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

کانادا هم همراه با دیگر بازندگان تحولات اخیر، به راهبرد تحریم علیه ایران پیوسته هرچند به گفته کارشناسان، حجم بالای تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان در سالهای قبل، اقتصاد ایران را در برابر این استراتژی واکسینه کرده است.

نکته جالب اینجاست که همزمان با قطعنامه پارلمان اروپا و تحریم‌های آمریکا، بریتانیا و کانادا، نرخ دلار در کشورمان کاهش پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد