Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تفاهم‌نامه اجرای طرح اکو تکنوپارک بوشهر امروز(۸ دی ۹۹) در وزارت نیرو با حضور معاون وزیر نیرو، استاندار بوشهر و رئیس دانشگاه خلیج فارس به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در چارچوب اجرای طرح اکو تکنوپارک بوشهر (Bushehr Eco Science and Technology Park, BEST Park) به عنوان بستر اجرای فعالیت‌های علمی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی هدفمند و موثر با هدف توسعه پایدار، جامعه سبز، ترویج و عمومی سازی رفتار‌های سازگار با محیط زیست، توسعه فناوری‌های مرتبط با حوزه آب، انرژی و محیط زیست در ۶ ماده منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع این تفاهم‌نامه ایجاد اکو تکنوپارک بوشهر در ناحیه نوآوری بندر بوشهر در چارچوب اجرای برنامه‌های توسعه کشور و نواحی نوآوری شهری و پهنه‌های فناوری در شهر بوشهر در پهنه‌ای با مساحت تقریبی ۵۷ هکتار است که بیشتر در اختیار شهرداری بوشهر، دانشگاه خلیج فارس و وزارت نیرو قرار دارد.

با توجه به وجود مزیت‌ها و ظرفیت‌های لازم در حوزه بهره‌برداری از منابع آب نامتعارف، نمک‌زدایی و شیرین سازی آب و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر هدف از این تفاهم‌نامه توسعه ظرفیت‌های علمی و فناوری مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر، شیرین‌سازی آب، گلخانه دریایی، باغ گیاهان گرمسیری با هدف ترویج، فرهنگ مصرف بهینه آب و انرژی و معرفی گیاهان سازگار با شرایط کم آبی در قالب طرح اکوتکنوپارک بوشهر است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، مطالعه طرح تفصیلی اجرای طرح اکوتکنوپارک در پهنه مد نظر با حمایت استانداری بوشهر و معاونت علمی و فناوری و بر حسب اعلام نیاز ذینفعان اصلی پارک، مطالعه و امکان سنجی استقرار واحد متولی توسعه فناوری‌های مرتبط، مشارکت در اجرای طرح اکوتکنوپارک در پهنه ساحلی مربوط به دانشگاه خلیج فارس و اجرای برنامه‌های توسعه اکو تکنوپارک جزو تعهدات دانشگاه خواهد بود.

تعهدات استانداری بوشهر نیز شامل الحاق پهنه ساحلی مربوط به شهرداری به طرح اکو تکنوپارک برای توسعه و ترویج فعالیت‌های اجتماعی- تفریحی با رویکرد نوآوری، تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و توسعه طرح اکو تکنوپارک و واگذاری اختیار همه مستحدثات و فضا‌های اعیانی موجود در بوستان دانشجو برای ایجاد اکوتکنوپارک به دانشگاه است.

همچنین وزارت نیرو تعهداتی شامل همکاری و مشارکت در توسعه کاربری‌های موجود در پهنه‌های ساحلی واقع در محدوده اکو تکنوپارک در زمینه اهداف این تفاهم‌نامه و متناسب با وظایف و ماموریت‌های وزارت نیرو با حفظ مدیریت و مالکیت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و رعایت پیامد‌ها و ملاحظات بهداشتی و مشروط به تداخل نداشتن با طرح‌های مصوب تامین و انتقال آب، تامین بخشی از هزینه‌های اجرا و توسعه طرح اکوتکنوپارک در اراضی ساحلی مربوط به شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و طراحی و اجرای پارک موزه آب و انرژی را عهده‌دار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، پهنه جنوبی اکو تکنوپارک با مالکیت و مدیریت دانشگاه خلیج فارس، پهنه میانی در مالکیت و مدیریت وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای و پهنه شمالی با مالکیت و مدیریت شهرداری بوشهر خواهد بود و طرف‌ها، متعهد به حفظ امکان دسترسی عمومی به پارک هستند.

برای مدیریت برنامه‌ریزی و راهبری اجرای طرح تا مرحله راه اندازی، کمیته‌ای به ریاست معاون امور عمرانی استانداری بوشهر و عضویت دانشگاه خلیج فارس، شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، شرکت برق منطقه‌ای فارس، شهرداری بندر بوشهر، منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس و پارک علم و فناوری خلیج فارس تشکیل و وظیفه نهایی سازی طرح و پیگیری فرایند اجرای آن را به عهده خواهند داشت.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: در این سند همکاری همه عناصر مرتبط با علم، فناوری و نوآوری اعم از نهاد‌های خارج از وزارت نیرو از جمله دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق‌های فناوری، پارک‌های فناوری و نیز موسسه‌های تحقیقاتی داخل وزارت نیرو پیش‌بینی شده است.

محمد صالح اولیا افزود: قرار است بخشی از ماموریت‌های وزارت نیرو در قالب همکاری‌های منطقه‌ای و استانی دنبال شود و تجربه همکاری با استان بوشهر می‌تواند نقطه شروع باشد.

او بیان کرد: اکو تکنوپارک بوشهر می‌تواند از مصادیق هاب منطقه‌ای و استانی اکوسیستم نوآوری وزارت نیرو باشد که در این چارچوب، نقش شرکت‌های آب منطقه‌ای کلیدی است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری دانشگاه خلیج فارس وزارت نیرو محیط زیست فناوری گیاهان گرمسیری دانشگاه خلیج فارس شرکت آب منطقه ای تفاهم نامه اجرای طرح اکو وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند