Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@12:52:07 GMT

خواص بی نظیر ترب کوهی برای سلامت بدن

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۶۹۵۶

خواص بی نظیر ترب کوهی برای سلامت بدن

 ترب کوهی یکی از گیاهانی است که در میان کشور‌های اروپای شرقی بسیار محبوب است. طعم تند و خاص این گیاه باعث شده است که از آن برای تولید سس‌های متنوع و ادویه استفاده شود. با این حال، این گیاه دارای خواص دارویی نیز هست که کمتر شناخته شده است.

تحقیقات نشان داده است ۱۰۰ گرم از ترب کوهی شامل ۸۵ گرم آب، ۴۸ کیلو کالری انرژی، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸ گرم پروتئین، ۰.۶۹ گرم چربی، ۱۱.۲۹ گرم کربوهیدارت، ۳.۳ گرم فیبر، ۸ گرم شکر، ۵۶ میلی گرم کلسیم، ۰.۴۲ میلی گرم آهن، ۲۷ میلی گرم منیزیوم، ۳۱ میلی گرم فسفر، ۲۴۶ میلی گرم پتاسیم، ۰.۸۳ میلی گرم روی، ۰.۱۳ میلی گرم منگنز، و ۲۵ میلی گرم ویتامین C است.

محققان می‌گویند مواد مغذی موجود در ترب کوهی خواص ذیل را برای بدن به ارمغان می‌آورد:

۱- کاهش خطر ابتلا به سرطان: به دلیل وجود گلوکوسینولات در ترب کوهی، این گیاه خواص ضدسرطانی دارد و می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های ریه و دستگاه گوارش را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است گلوکوسینولات موجود در ترب کوهی ۱۰ برابر کلم بروکلی است.

۲- تقویت سیستم ایمنی بدن: به دلیل آنکه ترب کوهی دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌هاست، این موضوع باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و تحریک تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود.

۳- تنظیم فشار خون: ترب کوهی یکی از منابع غنی پتاسیم است. این ماده معدنی نقشی تعیین کننده در تنظیم فشار خون و تضمین سلامت قلب دارد.

۴- کاهش کلسترول خون: تحقیقات در سال ۲۰۰۵ نشان داد مصرف ترب کوهی در موش‌هایی که دارای کلسترول بالا بودند، باعث کاهش سطح کلسترول بد خون شد.

۵- بهبود گوارش: ترب کوهی به دلیل سطح بالای فیبری که دارد می‌تواند به روند بهبود گوارش و حرکت مواد غذایی در روده کمک کند. فیبر  می‌تواند مانع از دل درد، سوء هاضمه، یبوست و اسهال شود.

۶- کاهش وزن: به دلیل آنکه ترب کوهی دارای کالری پایینی و فیبر بالاست، می‌تواند باعث احساس سیری در بلند مدت شود. همین امر باعث جلوگیری از پرخوری و خوردن میان وعده شود.

۷- بهبود سلامت استخوان: ترب کوهی دارای سطح بالایی از کلسیم است که با تقویت استخوان ها، مانع از شکستگی و پوکی استخوان می‌شود.

۸- پاک کردن مجاری تنفسی: بوی تند ترب کوهی می‌تواند باعث تمیزی سینوس‌ها شده و مخاط اضافی را از مجاری تنفسی پاک کند. ترب کوهی می‌تواند یک درمان موثر برای گرفتگی بینی در زمان سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا آلرژی باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترب کوهی ترب کوهی سیستم ایمنی بدن سبک زندگی فیبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم هوای گرم تا روز چهارشنبه در تمامی مناطق استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در روز پنجشنبه بر میزان ابرها افزوده شده و به ویژه در مناطق مرکزی استان وزش باد تند انتظار می رود.

وی افزود: ازحوالی ظهر جمعه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به منطقه و همراهی با شرایط فصلی و محلی، در اکثر مناطق استان بارش باران توام با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه با توجه به رگباری بودن بارندگی، سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، ادامه داد: در مدت فعالیت این سامانه کاهش دمای هوا نیز از پدیده‌های دیگر خواهد بود.

کوهی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه تا اواخر وقت شنبه تداوم خواهد داشت، همچنین تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

کد خبر 6092382

دیگر خبرها

  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • تصاویری باورنکردنی از بکسل کردن خودرو توسط شیر‌ها (فیلم)
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل