Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست مدیریت حمل و نقل و پایانه های سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۲۰ درصد مجوزهای فعالیت اقتصادی منطقه آزاد ماکو در صنعت لجستیک است.

خیام اکبری امروز ۸  دی ماه در جلسه ای با خبرنگاران منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه باوجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و انتشار بیماری کرونا؛ ۲۰درصد از مجموع مجوزهای فعالیت اقتصادی صادره مربوط به فعالیت های حمل و نقل و بازرگانی و حوزه لجستیک است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مجوز فعالیت صادره از مناطق آزاد مبنای برخورداری از مزایای قانونی مناطق است بنابراین مجوزها تسهیل گر فعالیت های اقتصادی هستند و موجب بهبود فضای کسب و کار و حتی توسعه رقابت شده اند چرا که معافیت ها و مزایای قانونی، هزینه خدمات را کاهش داده و رقابت پذیری فعالیت این منطقه را نسبت به سایر نقاط کشور افزایش داده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: منطقه آزاد ماکو موقعیت بسیار مناسبی از نظر جغرافیایی داشته و مهمترین مرز زمینی ایران ( بازرگان)  و مرز پلدشت با نخجوان در آن واقع شده است که مرز بازرگان دروازه ایران به اروپا محسوب می شود و استعداد فراوانی برای تبدیل شدن به هاب توزیع کالا در منطقه را دارد.

مدیرحمل و نقل و پایانه های سازمان منطقه آزاد ماکو در تشریح پتانسیل های لجستیکی این منطقه بیان کرد: مرکز لجستیک شماره یک بازرگان با انبارهای سر بسته و هانگار و با بالاترین استانداردها احداث شده و در حال ارائه خدمات به فعالین اقتصادی است که این مجموعه در نقاط مرزی کشور کم نظیر است .

به نقل از روابط عمومی منطقه ازاد ماکو، اکبری افزود: فرودگاه ماکو نیز احداث و به بهره برداری رسیده و مجوز پرواز خارجی نیز اخذ کرده است که بدیهی است با تکمیل  و توسعه زیر ساخت ها موجود و احداث راه آهن، راه اندازی کارگو هوایی، توسعه کمی و کیفی گمرک و پایانه های صادراتی و احداث آزاد راه تبریز – بازرگان از دیگر ملزومات این هاب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها منطقه آزاد ماکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد