Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از نشریه گاردین، یک بررسی جدید نشان می دهد که حدود دو سوم پزشکانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند، هنوز واکسن دریافت نکرده اند و نیمی معتقدند که تحویل واکسن به کادر درمان خط مقدم انگلیس، به صورت تک موردی و در موارد ضروری بوده است و یک سوم نیز هیچ نظری درمورد اینکه واکسن چه زمانی به دست آنها می رسد، ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کادر پزشکی انگلیس نگرانند که تصمیم دولت برای اولویت دادن به افراد بالای ۸۰ سال و کارکنان خانه های سالمندان در زمینه واکسینه شدن، این کادر را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد به ویژه با توجه به ظهور گونه جدید این ویروس که ۷۰ درصد قابلیت انتقال بیشتر دارد.

این یافته ها در حالی برپایه نظرسنجی از یک هزار و ۳۱۶ پزشک به دست آمده که قرار است سازمان تنظیم دارو و محصولات بهداشتی انگلیس واکسن آکسفورد/آسترازنکا را احتمالا در روز دوشنبه تائید کند.

این واقعیت که واکسن آکسفورد در درمای معمولی قابل ذخیره شدن و انتقال است، در حالی که واکسن فایزر باید در دمای منفی ۷۵ درجه سانتیگراد فریز شود، توزیع واکسن آکسفورد را آسان تر می کند.

درحالی که موفقیت ۹۵ درصدی واکسن فایزر ثابت شده، واکسن آکسفورد برای افرادی که دو دُز کامل را با فاصله چهار هفته دریافت می کنند، ۶۲ درصد تاثیرگذاری دارد اما این میزان برای افرادی که نیم دُز را دریافت و سپس یک دُز کامل را بعدا می گیرند، ۹۰ درصد است.

دولت انگلیس معتقد است که واکسینه کردن ۱۵ میلیون نفر در این کشور به بازگرداندن اوضاع به شرایط عادی کمک می کند، زیرا بسیاری از افرادی که در معرض خطر ابتلا به کووید –۱۹ هستند، ایمن خواهند شد.

۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۴۵ نفر در انگلیس به کووید –۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۷۰ هزار و ۷۵۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلیس واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلیس واکسن کرونا ویروس کرونا انگلیس واکسن کرونا اخبار کنکور واکسن آکسفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان

به گزارش تابناک به نقل از  ایلنا، در ادامه درگیری های سریالی با کادر درمان در مناطق مختلف خوزستان، سرنشینان یک خودروی بدون پلاک، با سلاح گرم و سرد به ماشین یک پزشک طرحی در کرخه حمله کردند.

گزارش های دریافتی از شهرستان کرخه در خوزستان از تیراندازی به یک پزشک طرحی در یازدهم اردیبهشت ماه 1403 خبر می‌دهد. 

برخی از منابع مطلع می گویند: یکی از پزشکان شاغل در یک مرکز درمانی در کرخه در حین خروج از درمانگاه توسط سرنشینان یک خودروی بدون پلاک که سر و صورت خود را پوشیده بودند، مورد حمله دسته جمعی قرار گرفت. 

آنها افزودند: در ابتدا با چوب و چماق به خودروی پزشک حمله کرده و سپس اقدام به تیراندازی و رعب و وحشت عمومی کردند. 

این افراد با ابراز خرسندی در خصوص عدم صدمه دیدگی پزشک گفتند: شرایط در مراکز درمانی خوزستان به گونه ای شده است که اگر فکری عاجل نشود، هیچ پزشکی جرات آمدن و طبابت در مناطق خوزستان را نخواهد داشت. 

در همین خصوص علی رضا نجفی با تایید این خبر به ایلنا گفت: برای برخی پزشکان و کادر مراکز درمانی چند مورد ایجاد مزاحمت گزارش شده است که از طریق  فرمانداری کرخه در حال پیگیری موضوع هستیم. 

در آخرین گزارش های دریافتی که به دست ایلنا رسیده است، موارد متعددی از درگیری میان همراهان بیمار با کادر درمان و اورژانس در مناطقی مانند اهواز، لالی و در آخرین مورد آن در بیمارستان حاجیه نرگس ماهشهر در اواسط فروردین ماه نیز گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان