Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر اراک به پخش گزینشی مصاحبه شهردار و هتک حریم دو نفر از اعضای فعال و دلسوز شورا واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا در متن بیانیه مرتضی سورانه در این خصوص آمده است:

"شوراهای شهری، عینی‌ترین تبلور مشارکت مردمی در سرنوشت خویش است، از این سوی اما، مدیریت شهری زمانی می‌تواند عملکرد مناسب آنگونه که مردم انتظار دارند داشته باشد که در چارچوب سیاست‌های صحیح و برنامه‌ریزی شده شهری حرکت کند و بی‌تردید یکی از ویژگی‌های سیاست خوب شهری، مشارکتی بودن آن است یعنی جایگاهی که گروه‌های مختلف شهروندان در تدوین، اجرا و ارزیابی آن از طریق نمایندگان منتخب خویش نقش داشته و این نقش آفرینی و تدوین قوانین خوب و مؤثر جز از طریق همدلی و اتحادشدنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجانب با خرسندی اعلام می‌کنم، عملکرد این دوره پارلمان شهری در سایه همین همدلی و وفاق، چه در زمینه فرهنگی و چه در زمینه‌های عمرانی و به ویژه اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره قابل دفاع بوده و برای نخستین بار بودجه شهرداری اراک به دوبرابر افزایش یافت و این نبود مگر به‌واسطه انتخاب شهردارانی در عداد کلانشهرهای کشور.

در چنین شرایطی، مخالفان و افرادی که دستشان از مدیریت شهر و اموال عمومی کوتاه شده، بیکار ننشسته و هرازگاهی با ایجاد حواشی و شیطنت سعی دارند سدی باشند در مقابل روند روبه رشد مدیریت شهری!

اکنون پس از سه سال زحمات شبانه روزی و با شفافیت تمام، چهره شهری اراک دگرگون شده و در مجامع کلان شهری، حرفی برای گفتن دارد و این جز در سایه وحدت و همدلی شورا و شهرداری رخ نمی‌داد و این البته بدان معنی نیست که هیچ اختلاف نظری در میان نباشد و اتفاقاً وجود اختلاف سلیقه و چالش‌های فکری و کاری موجبات اتخاذ تصمیم درست و حاکمیت خوب را فراهم می‌آورد و چنین چالش‌هایی قطعاً مفید فایده بوده و آنچه مهم است اینکه تصمیمات خوبی توسط این نهاد اتخاذ شده است.

و اما در فقره فیلم گزینشی و رفتار غیر حرفه‌ای یکی از نشریات، فارغ از تقطیع شدن یا نشدن سخنان شهردار اراک، باید عرض کنم انتشار چنین اخباری، جز دامن زدن به اختلاف و دو بهم زنی چه نفعی برای آن نشریه دارد و یا چه دردی از جامعه دوا می‌کند؟! ما به اندازه کافی از واگرایی دردآور جامعه خویش در رنجیم و این رسالت نشریات و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی است تا موجبات انسجام و همدلی و همراهی را فراهم آورند، نه اینکه بر طبل اختلاف و افتراق بکوبند.

به هر روی ضمن دعوت همگان به دوستی و مهربانی به عنوان ریاست پارلمان شهری، موظف به دفاع از جایگاه قانونی شورا و حفظ شأن اعضای محترم شورای کلان شهر به ویژه مهربانوان منتخب و شایسته مردم خانم‌ها رحمتی و محمدی هستم و به نوبه خود از بیانیه شهرداری هم در دلجویی از این عزیزان سپاسگزاری می‌کنم و در پایان انتظار دارم شهردار محترم هم در این ارتباط موجبات رفع کدورت را فراهم آورد. "

به گزارش ایمنا، اشاره رئیس شورای شهر درخصوص تقطیع سخنان محمدکریم شفیعی شهردار اراک به یک مصاحبه ویدئویی است که شهردار در پاسخ به سوال گزارشگر مبنی بر نظرش پیرامون فرزانه رحمتی و طوفان محمدی از اعضای شورای شهر اراک می‌گوید: "اگر مردم در انتخاب اعضای شورای شهر دقت کنند، شهرها کمتر آسیب می‌بینند. "

کد خبر 464833

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اراک حاشیه شورا شهردار اراک طوفان محمدی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد