Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید جوادیان زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری جشنواره شب شعر مقاومت با حضور شاعران بین المللی به صورت پیش کنگره 4هزار شهید استان یزد و چاپ 7عنوان کتاب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا ، رئیس کمیته هنری دومین کنگره 4هزار شهید استان یزد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از برگزاری جشنواره شب شعر مقاومت با حضور شاعران بین المللی خبر داده و اظهار داشت: این جشنواره با همکاری حوزه علمیه جامعه المصطفی و گروه فرهنگ و هنر اسلامی به صورت پیش کنگره و با حضور مسئولین کشوری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به جایگاه هنر و نقش کاربردی آن خاطرنشان کرد:به دنبال برگزاری دومین کنگره 4هزار شهید استان با تمامی انجمن های فرهنگی هنری استان تبادل نظر صورت گرفته تا با یک نگاه بومی و توجه به اتفاقات استان  برنامه هایی  ماندگار و اثر گذار طراحی تا برخی جنبه های فرهنگی که در زمان جنگ نرم کمترامکان ظهور و بروز پیدا می کنند در معرض دید عموم قرار گیرد.

جوادیان زاده با بیان اینکه برنامه های طراحی شده برای کنگره در دوبخش جداگانه در حال اجرا بوده  اظهار داشت: بخش اول شامل های برنامه های جاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان می باشد که سعی شده در این بخش جهت برنامه های جاری سمت وسوی شهدایی بگیرد ، در همین زمینه تا پایان سال آثار نویسندگان و ناشران  که آثار مرتبطی با شهدا و دفاع مقدس داشته باشند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  خریداری خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر خیابانی ،جشنواره موسیقی کویر نشینان ، جشنواره تئاتر استانی نیز از دیگر برنامه های جاری اداره کل فرهنگ وارشاد استان  بوده که مقرر شده بخش ویژه ای از این برنامه ها به شهدا اختصاص یابد.

رئیس کمیته هنری دومین کنگره 4هزار شهید استان با تشریح فعالیتهایی که ویژه دومین کنگره شهدا طراحی شده تصریح کرد: چاپ دو ویژه نامه شهدا با عنوان "حسن یوسف" در 170صفحه که جلد اول آن ویژه شهدای استان و جلد دوم آن شامل آثار ویژه کنگره خواهد بود.

جوادیان زاده با اشاره به برگزاری جشنواره عکس " ماندگارهای آسمانی" گفت: این جشنواره با موضوع عکس و در دوبخش برگزار که بخش اول آن شامل عکسهای ارسالی از سوی خانواده شهدا بوده وبخش دوم آن نیز شامل عکسهایی  می باشد که قبلا از شهدا گرفته شده است.

وی برگزاری جشنواره مجازی اوج هنر ویژه دومین کنگره 4 هزار شهید استان را یکی دیگر از برنامه های کمیته هنری ذکر و خاطر نشان کرد:این جشنواره در بخش های فیلم، کلیپ، خوشنویسی، گرافیک، موشن گرافی، اینفوگرافی و انیمشین با موضوع شهید و دفاع مقدس در صفحات فضای مجازی شخصی هنرمندان  برگزار که جهت شرکت دادن آثار، آنها می بایست صفحه مجازی اوج  هنر را لینک نمایند که در پایان آثار برتر انتخاب  واز آنها تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره مجازی نمایشگاه کتاب نیز گفت: در همین زمینه با تعدادی از ناشران هماهنگی های لازم انجام و مقرر شده تسهیلاتی ویژه برای خریداران تا  سقف200هزارتومان با تخفیف30درصدی  در نظرگرفته شده و طبق هماهنگی های به عمل آمده هزینه ارسال کتاب نیز کاملا رایگان خواهد بود.

جوادیان زاده با بیان اینکه چاپ7عنوان کتاب از نویسندگان و شعرای یزد با موضوع شهید وشهادت از دیگر برنامه های این کمیته می باشد اظهار داشت: با همکاری انجمن سینمای جوان چندین فیلم ومستند از هنرمندان با موضوعاتی جذاب به این کمیته ارسال که تعدادی از آنها تصویب  و مراحل ساخت آن در حال انجام می باشد.

 در ادامه این نشست خبری علی محمد پارسائیان دبیر کمیته هنری دومین کنگره 4هزار شهید استان یزد در سخنانی کوتاه با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس سرداران شهید استان در حاشیه روز برگزاری کنگره گفت:سعی شده پرتره طراحی شهدا دارای کیفیت مطلوب بوده تا بعد از برگزاری کنگره این عکسها در باغ موزه دفاع مقدس استان نصب و برای سالیان متمادی قابل دسترس عموم باشد.

پارسائیان با اشاره به چاپ کتاب ویژه دومین کنگره 4هزار شهید استان تصریح کرد: چاپ4هزار بیت شعر از شاعران با موضوع شهید وشهادت از جمله برنامه های دیگر این کمیته بوده که سعی شده کیفی سازی این آثار نیز انجام که قابلیت ماندگاری را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دومین کنگره 4هزار شهید استان برگزاری جشنواره اسلامی استان جوادیان زاده کمیته هنری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

محمد آدیگوزل‌زاده، دبیر برگزاری کنگره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دهم خرداد خبر داد و اظهار کرد: این کنگره مهم‌ترین راه خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان در محیط‌های دانشگاهی بوده و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تأکید دارند؛ باید شهدا را به‌عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

وی افزود:‌ در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های«سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات مؤثری صورت گرفته ازجمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

دبیر برگزاری کنگره شهدا عنوان کرد: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگاره‌ها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش‌بینی شده و به همین منظور هماهنگی‌هایی درباره ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

آدیگوزل‌زاده بیان کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری«سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» در روز دهم خرداد وجود دارد. بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است.

وی تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محور شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده؛ البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهید گرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

 دبیر برگزاری کنگره شهدا گفت: همه ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران همانند دو دوره قبل با محور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام بوده و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌های این کنگره ازجمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین به‌زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها