Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در گفتگو زنده تلوزیونی اظهار کرد: حدود ۱۰ روز است که پلیس راهور تهران بزرگ طرح جدیدی را به عنوان طرح موتور یار در شهر تهران آغاز کرده و از ظرفیت موتورسیکلت سوارانی که تخلفات خاصی را مرتکب می‌شوند استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این طرح جایگزینی از توقیف و ترخیص موتورسیکلت سواران متخلف است، پلیس راهور تهران بزرگ با یک رویکرد فرهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌های مختلف  با حمایت‌های مراجع قضایی و بیمه‌های مختلف طرح خود را از ده روز پیش در معابر و تقاطع‌های مختلف شهر و ساعات آغازین صبح آغاز کرده است.

سردار حمیدی ادامه داد: همکاران من در این طرح مستقر هستند و با تخلفات خاصی که از سوی موتورسواران مشاهده میکنند برخورد می کنند  و اگر فرد اصرار بر تخلف داشت، جرثقیل و پاریکنگ و جریمه و اجرای قانون در انتظار آنهاست و بیشترین تخلفات موتورسواران نیز مربوط به عجله و شتاب موتورسوارن است.

وی افزود: کاوری در اختیار متخلفان موتورسوار قرار می‌دهیم تا متمایز از مردم گردند و راکتی هم در اختیار وی می‌گذاریم تا با کمک آن بتواند فرمان بدهد.

وی افزود: این طرح کمک به جامعه و خود موتورسواران است. همچنین حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از حوادث حوزه درون شهری ما خصوصا در ایام کرونا مربوط به موتورسواران متخلف است، موتورسوارانی که کلاه سر خود نمی‌گذارند، وارد خط ویژه می‌شوند و خلاف جهت می‌روند، این تخلفات باعث بروز حوادث می‌شوند و از همه مهم‌تر انضباط شهری را بر هم می‌ریزند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امیدوارم این طرح تداوم داشته باشد و تاثیر خود را بخوبی بگذارد و این روش جدید میزان تخلفات موتورسواران متخلف را کاهش دهد.

وی در خصوص سرنوشت موتور‌های رسوبی که در پارکینگ‌ها هستند افزود: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی و طرح‌های گذشته همچنان پابرجاست که بالای سه هزار موتورسیکلت رسوبی از ابتدای اجرای آن طرح از پارکینگ‌ها به سهولت کامل ترخیص شده است و به محض آنکه فرد و مالک با حداقل مدارک هم مراجعه کنند موتورسیلت وی در اختیار فرد قرار گرفته تا باری از روی دوش خانواده‌ها برداشته شود.

بیشتر بخوانید

راکت ایست، جایگزین جریمه موتورسواران متخلف/ مخالفت راهور با خاموشی چراغ‌های بزرگراه‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی موتورسواران موتورسواران متخلف پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد

سرهنگ منوچهر جوانمرد گفت: به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، گشت تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۴۲ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

او می‌گوید: در این زمینه ۱۵ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گرانفروشی مهروموم و نیز برای ۲۷ واحد دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم، برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر ضمن تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای این گونه طرح‌ها، از مردم خواست، در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند