Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری آذربایجان ‌غربی گفت: بیش از ۹۴ درصد از پرونده‌های معوق در استان رسیدگی شده و تعداد یک هزار و ۳۰۰ پرونده باقی مانده که این پرونده‌ها جزو پرونده‌هایی هستند که نیاز به کار و تحقیقات قضایی بیشتری دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علی اکبر گروسی امروز در جلسه مشترک شورای‌عالی قوه قضائیه با شورای قضایی استان‌ها که با حضور رئیس قوه قضائیه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شد اظهار داشت: بی‌تردید سند تحول قوه قضائیه از شاهکارهای علمی و کاربردی این دوره قوه قضائیه بوده و در تدوین این سند نکات بسیار مهمی در جهت تحول قوه قضائیه و ایجاد زمینه رضایتمندی مردم دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اجرای بهتر این سند باید به تامین بار مالی سند که بسیار مهم است توجه شود، به ویژه این که در استان‌ها که سیستم سخت‌افزار به روز نبوده و رایانه تعدادی از شعب قدیمی هستند و نیاز به تجهیز دارند، که از این رو باید استان‌ها مورد مساعدت قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان ‌غربی با تاکید برآموزش مجریان این سند گفت: این سند یک سند علمی و مبتنی بر موازین فکری است و نیازمند این است که یک برنامه آموزشی فشرده برای استان‌ها به ویژه مجریان آن تدوین و ابلاغ شده که در آن نحوه آموزش هم مشخص شود.

گروسی در ادامه با ابراز خرسندی از این که همه این دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های قوه قضائیه کارساز و راهگشا بوده است افزود: ادامه کار منوط به این است که بخشی از اجرای این دستورالعمل‌ها با آیین‌نامه‌ها بررسی شود که حتماً مورد توجه معاونت راهبردی قرار خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم تعریف راهکاری برای تبادل تجربیات در میان استان‌ها اظهار داشت: در این راستا بهره‌مندی استان‌ها از نیروهای نخبه و متخصص مساوی نیست و بعضی استان‌ها در پیشبرد سند تحول اقدامات موثری نسبت به سایر استان‌ها به ویژه استان‌های محروم داشتند که باید راهکاری پیش‌بینی شود که همه استان‌ها با یک وحدت رویه واحد کار را پیش ببرند و از تجربیات هم استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان ‌غربی افزود: سند تحول زمانی به خوبی پیش رفته و اجرایی می‌شود که یک پیوند مناسب با دو قوه دیگر در اجرای این سند برقرار شود و این سندی به تایید مقام معظم رهبری رسیده و قابلیت اجرای آن از قانون بالاتر است و بقیه قوا و نهادها هم مکلف به تبعیت از آن هستند.

تشکیل پرونده قضایی برای یکی از مدیران استان اردبیل / حمایت دادگستری از سرمایه‌گذاران مشروع و قانونیپرونده قضایی برای مراسم عروسی روستای کووه‌ای قشم تشکیل شدپرونده قضایی آتش‌سوزی مجتمع پتروشیمی خارگ تشکیل شد

وی به مشکلات استان اشاره کرد و گفت: تاکنون شاهد سفرهای متعدد رئیس قوه قضائیه به استان‌ها بوده و بی‌صبرانه منتظر سفر حجت‌‍الاسلام والمسلمین رئیسی به آذربایجان‌ غربی برای بهره‌مندی از برکات این سفر هستیم.

گروسی در ادامه با تاکید بر اینکه شورای قضایی استان در جهت پیشبرد سیاست‌های قوه قضائیه عزم جدی دارد اظهار داشت: هم اکنون آمادگی کامل برای اجرای سند تحول و منویات قوه قضائیه در آذربایجان ‌غربی وجود دارد و به همین جهت یک حرکت هماهنگ بسیار خوبی در استان شکل گرفته که به خوبی پیش می‌رود و در این راستا بیش از 94 درصد از پرونده‌های معوق در استان رسیدگی شده و تعداد یک هزار و 300 پرونده باقی مانده که این پرونده‌ها جزو پرونده‌هایی هستند که نیاز به کار و تحقیقات قضایی بیشتری دارند و طبیعت کار ایجاب می‌کند که کماکان در جریان رسیدگی باشند.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از عملکرد شوراهای حل اختلاف استان تصریح کرد: خوشبختانه هم در زمینه صلح و سازش و هم پرونده‌های ورودی عملکرد مطلوبی از آنها شاهد بوده و در استان تعداد 27 هزار و 467 ارفاق و اعطای کمک به زندانیان انجام شده و 19 هزار و 683  فقره مرخصی به زندانیان اهدا شده و نظارت خوبی در این زمینه وجود دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان ‌غربی گفت: سازمان ثبت اسناد استان نیز در زمینه اجرای طرح کادستر جزو استان‌های برتر است و یک میلیون و 100 هزار هکتار از اراضی استان مستند‌سازی و برای آنها سند مالکیت صادر شده است.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری آذربایجان قوه قضائیه پرونده ها سند تحول استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ مشتاق افزود: با اجرای این طرح خودروهای پلاک مخدوش توسط پلیس راهور توقیف و مالکان این خوردوها به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید برخورد جدی و قاطع با کلیه تخلفات با مالکان این خودروها گفت: اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد  .

موضوع پلاک مخدوش یکی از عوامل جدی قانون گریزی و اخلال در نظم و انضباط ترافیکی به شمار می رود که پلیس راهور برای برخورد با این تخلف و جرم مشهود سازماندهی جدیدی را کلید زده است تا با نظارت و کنترل بهتر بتواند از آن جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی