Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تغییر نام شورای پول و اعتبار به هیئت عالی و اعمال تحولاتی در ساختار مدیریتی بانک مرکزی خبر داد .

به گزارش برنا به نقل از  بازار سرمایه، مهدی طغیانی درباره جلسه عصر دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس و با هدف بررسی بخشی از طرح اصلاح نظام بانکداری و مربوط به حوزه بانک مرکزی گفت : عمده مباحث در مورد هیئت عامل بانک مرکزی بود که مقرر شد این هیئت متشکل از ۶ نفر افراد غیراجرایی شامل سه نفر اقتصاددان و سه نفر آشنا به امور بانکی و ۳ نفر اجرایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین شورای پول و اعتبار به هیئت عالی تغییر نام خواهد داد و با نگاهی به سیاستگذاری پولی، تخصصی خواهد شد.

براساس این گزارش، شورای پول و اعتبار به منظور مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره سیاست کلی بانک مرکزی و نظارت بر امور پولی و بانکی عهده دار وظایفی چون رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک مرکزی، آییین نامه های مربوط به قانون پولی و بانکی، اظهارنظر در مسایل بانکی، پولی و اعتباری و لوایح مربوط به وام یا تضمین اعتبار و... است.

اعضا این شوررا هم شامل وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا معاون وی، دو وزیر به انتخاب هیأت وزیران، دو کارشناس و متخصص پولی و بانکی، دادستان کل کشور یا معاون وی، روسای اتاق بازرگانی و تعاون و نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به عنوان ناظر با انتخاب مجلس هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی شورای پول و اعتبار کمیسیون اقتصادی معاون مجلس شورای پول و اعتبار بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت _ با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است مخالفت کردند.

در حال تکمیل است…

کد خبر 749017

دیگر خبرها

  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا