Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا در تمامی بخش‌ها شاهد تصمیم گیری‌ها توسط دولت و همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، تصمیماتی که تاکنون توانسته نقش موثری در حوزه کنترل کرونا داشته باشد.

یکی از تصمیمات و اقداماتی که در هفته‌های گذشته توسط دولت در حوزه راه و شهرسازی و حمل‌ونقل گرفته شده مربوط به جلوگیری از ورود مسافران کرونایی به این بخش‌ها است به طوری که طبق این تصمیم اجازه ورود به هیچ مسافر کرونایی به ناوگان حمل‌ونقل از جمله هواپیما، قطار و اتوبوس داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا مشکلاتی در اجرای این طرح وجود داشت به طوری که نرم افزار و زیر ساخت‌های این طرح هنوز آماده نشده بود یکی از این بخش‌ها ناوگان حمل ونقل جاده‌ای بود و به دلیل آنکه پیش از این در هنگام صدور بلیت، کد ملی و یا کارت ملی مسافران را دریافت نمی‌کردند در این حوزه با مشکلاتی روبه‌رو بودند، اما با پیگیری‌های صورت گرفته و انجام اقدامات لازم هم اکنون این بخش هم به سامانه جامع شناسایی بیماران کرونایی متصل شده و حتی برای سوار کردن مسافر در بین راه هم باید در ابتدا از طریق سامانه و اپلیکیشن، راننده کد ملی مسافر را دریافت و در صورت مجاز بودن، مسافر را سوار کند.

همچنین یکی دیگر از اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته مربوط به رعایت فاصله گذاری اجتماعی بود به گونه‌ای که در حمل ونقل ریلی و هم چنین در حمل‌ونقل جاده‌ای تنها از ۵۰ درصد ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند و در ناوگان ریلی در کوپه‌های ۴ نفره تنها ۲ نفر و در کوپه‌های ۶ نفره تنها ۳ نفر حق سوار شدن دارند و در اتوبوس‌های بین شهری هم در صندلی‌های ۴ ردیفه تنها ۳ ردیف و در صندلی‌های ۳ ردیفه هم تنها یک ردیف باید مسافر سوار شوند.

آخرین حوزه حمل‌ونقلی که بعد از گذشت مدت‌ها مجبور به رعایت فاصله گذاری اجتماعی شد ناوگان حمل‌ونقل هوایی بود که با دستور مستقیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و پیگیری‌های وزارت بهداشت و درمان کشور بخش‌های هوایی باید تنها ۶۰ درصد از ظرفیت‌های خود استفاده کنند. در ابتدا حوزه هوایی برای اجرای این طرح کمی مقاومت کرد، اما بعد با پیگیری و دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشور و همچنین افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما شرکت‌های هواپیمایی مجبور به رعایت این دستور شدند.

براساس این گزارش بعد از دستور جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی جلوگیری از ورود بیماران کرونایی به ناوگان حمل ونقل کشور دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخواست کردند که این فاصله گذاری اجتماعی برداشته شود، اما با پیگیری‌های انجام شده توسط سازمان هواپیمایی کشور اعلام شد که تا اطلاع ثانوی فاصله گذاری اجتماعی در تمامی بخش‌ها وجود دارد.

با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که هنوز با وجود سخت گیری‌های که انجام می‌شود، اما شاهد آن هستیم که بیماران کرونایی تمایل دارند که از طریق حمل ونقل عمومی مسافرت کنند چرا که با بسته شدن راه‌های کشور آن‌ها ترجیح میدهند که همچنان مسافرت‌های خود را انجام دهند.

هم اکنون خرید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس تنها از طریق کد ملی انجام می‌شود و هیچ آژانس و یا شرکت حمل ونقلی حق ندارد بدون دریافت کارت ملی و یا کد ملی بلیت برای این حوزه صادر کند.

سایت و اپلکیشن‌ها به سامانه استعلام بیماران کرونایی متصل نیست

براساس این گزارش یکی از مسافرانی که چندی پیش اقدام به خرید بلیت از طریق سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌ها کرده بود در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه من اطلاع نداشتم که ورود بیماران کرونایی به ناوگان حمل ونقل عمومی ممنوع است گفت: از طریق اپلیکیشن اقدام به خرید بلیت هواپیما در مسیر اهواز کردم و این سایت بدون هیچ استعلامی که ایا برای خرید بلیت مجاز هستم ویا خیر بلیت را برای من صادر کرد.

او ادامه داد: امادر هنگام صدور کارت پرواز اعلام شد که من مجاز برای ورود به هواپیما نیستم و برای من هیچ بلیتی صادرنشد و من نمی‌دانم که هم اکنون برای دریافت پول بلیت خود به کجا مراجعه کنم.

این فرد تصریح کرد: چرا با وجود سخت گیری‌های که در این حوزه صورت گرفته هیچ یک از سایت‌های فروش بلیت ویا اپلیکیشن‌ها به این حوزه وسامانه استعلام بلیت متصل نشده اند.

مبالغ بلیت بیماران کرونایی توسط آژانس هاو یا اپلکیشن‌ها استرداد می‌شود

در همین زمینه شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه وشهر سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون تمامی بخش‌ها از جمله شرکت‌های حمل ونقلی، آژانس‌های مسافرتی و حتی اپلکیشن‌های صدور بلیت و سایت‌ها هم به سامانه استعلام بیماران کرونایی متصل شده اند افزود: با پیگیری‌های انجام شده هم اکنون تمامی بخش‌ها در حوزه فرودگاه از جمله کانتر‌های صدور کارت پرواز و سایر پروازی در فرودگاه به این سامانه متصل شده اند بنابراین به هیچ عنوان اجازه ورود مسافران کرونایی به این بخش‌ها داده نمی‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون برای بیش از ۲ هزار ۱۳۰ نفر اجازه صدور بلیت به دلیل بیماری کرونا داده نشده گفت: تا ۱۴ روز سامانه استعلام بیماران کرونایی برای این افراد بلیت صادر نمی‌کند وبعد از گذشت ۱۴ روز مجاز می‌شوند.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تبلیغات واطلاع رسانی‌های گسترده هنوز برخی از بیماران تصور می‌کنند که می‌توانند بلیت خریداری کنند گفت: من از این افراد خود سوال کردم که به چه دلیل این گونه اقدام می‌کنند و آن‌ها اعلام کردند که من هیچ علائمی از بیماری ندارم و حتی از بسیاری افراد سالم‌تر هستم بنابراین دلیلی ندارد که بخواهم به مسافرت نروم.

او با بیان اینکه اگر مسافران از سایت‌های اینترنتی و اپلیکیش اقدام به خرید بلیت کرده باشند و از فرودگاه به دلیل مثبت بودن تست کرونای آن‌ها برگشت داده می‌شود مشمول قانون حق مسافر می‌شوند گفت: این افراد می‌توانند از شرکت‌های هواپیمایی و یا شرکت‌های حمل ونقلی اقدام به استرداد بلیت خود کنند.

هنوز سیستم ۲ ایرلاین به سامانه استعلام بیماران کرونایی وصل نیست

همچنین در همین رابطه رفیعی دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بخش نامه صدور بلیت برای افراد وبیماران کرونایی با مشکلات بسیاری روبرو است افزود: این بخش نامه در ابتدا با مشکلات بسیار زیادی روبرو بوده است و هنوز هم تعدادی از ایرلاین‌ها به این سامانه متصل نشده اند و حتی بیماران کرونایی هم می‌توانند از این ایرالاین‌ها به راحتی بلیت خریداری کنند.

او اظهار کرد: در ابتدا اعلام شده بود که تمامی مسافران باید تست کرونا داشته باشند تا برای آن‌ها بلیت صادر شود، اما باید بگویم به طو مثال بلیت تهران اهواز ۱۲۰ هزار تومان است و برای خرید بلیت اتوبوس باید طرف تست کرونا بدهد که قیمت آن ۷۰۰ هزار تومان است در این بین کدام فرد عاقل دست به چنین اقدامی می‌زند که در این بخش نامه اعلام شده بود.

رفیعی توضیح داد: با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم این بخش نامه را اصلاح کنیم و هم اکنون اجازه صدور بلیت به افراد کرونایی داده نمی‌شود که این بخش نامه هم بسیاری از موارد و قانون‌های آن هم مشکل دارد.

دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی با بیان اینکه اگر فرد کرونایی بلیتی از طریق اپلیکیشن‌ها ویا سایتی خریداری کرده باشد و در هنگام سوار شدن با ممنوعیت روبرو شود می‌تواند بلیت را استرداد کند افزود: تمامی آژانس‌ها و یا سایت‌های فروش بلیت باید بلافاصله در صورت مواجه شدن با این موارد مبالغ را استرداد کنند.

براساس این گزارش در حوزه حمل ونقل مسافر جاده‌ای هم هیچ یک از رانندگان حق ندارند حتی در بین راه هم مسافری را بدون دریافت کارت ملی ویا کد ملی و استعلام از سامانه سوار کنند که به گفته باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری با رانندگان متخلف برخورد می‌شود و این افراد با ممنوعیت یک ساله روبرو می‌شوند.

گفتنی است، با ارزیابی و پیگیری‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد که تمامی بخش‌های حمل و نقلی در ورود مسافران کرونایی تمامی موارد و قوانین را رعایت می‌کنند و این پیگیری مسافران کرونایی برای انجام مسافرت وخریداری بلیت هنوز هم برای مدیران بسیاری از بخش‌ها جالب است.

در پایان یک توصیه به تمامی مسافران کرونایی می‌شود که شاید در ابتدا برخی از دستگاه‌ها و یا شرکت‌های حمل ونقلی به سامانه متصل نبودند، اما هم اکنون تمامی بخش‌ها و حوزه‌های حمل ونقلی به سامانه استعلام بیماران کرونایی وصل شده اند وبه هیچ عنوان هیچ بلیتی برای بیماران کرونایی صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسافرت های هوایی محدودیت های کرونایی ویروس کرونا راه و شهرسازی اقتصادی باشگاه خبرنگاران فاصله گذاری اجتماعی مسافران کرونایی ناوگان حمل ونقل حمل ونقلی بخش نامه تمامی بخش ها خرید بلیت صدور بلیت هم اکنون اعلام شد شده اند سایت ها کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای نفت دوگنبدان ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات آن خریداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از بیمارستان نفت گچساران اظهار داشت: بارقه‌های امیدی برای تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز درمانی که قریب به 17 سال از عملیات اجرایی آن می گذرد در دولت سیزدهم شکل گرفت و هم اینک به پیشرفت چشمگیری در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان شهدای نفت گچساران در سال 1386 در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیک های تخصصی،‌ بخش‌های بستری،‌ اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

احمدزاده تصریح کرد: این طرح درمانی در زمینی به وسعت 11 هزار مترمربع در حال ساخت است و به دلیل برخی مشکلات عملیات ساخت این مرکز درمانی چندین سال متوقف و عملیات تکمیل این طرح اوایل مرداد امسال دوباره از سر گرفته شد.

وی بیان کرد با توجه به افزایش جمعیت سرویس گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت و همچنین جهت رفع مشکلات خدمات گیرندگان در تلاش هستیم این مرکز درمانی اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد و کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران سال ها چشم انتظار راه‌اندازی این مرکز درمانی هستند.

به گفته احمدزاده موقعیت این بیمارستان به گونه‌ای است که با راه‌اندازی آن هم کارکنان صنعت نفت و هم مردم پیرامونی آن منتفع می‌شوند و 940 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان شهدای نفت گچساران در دولت سیزدهم اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم