Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید محمدمهدی هادوی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: از سال گذشته موضوع ارتقای داخلی‌سازی در صنایع مختلف با ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد طی سه سال (تا سال ۱۴۰۰ ) به میزان ۱۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی از این محل حاصل شود.

وی بیان‌داشت: به این ترتیب خواهیم توانست تولیدات داخلی خود را جایگزین واردات کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: سال گذشته با توجه به قراردادها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، نزدیک به سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار داخلی‌سازی، برنامه‌ریزی و تفاهم شد.

وی ادامه‌داد: در جریان این برنامه‌ها یک فرهنگ‌سازی خوبی نیز اتفاق افتاد و آن این‌که مهندسان و سازندگان داخلی ما قادر به انجام اقدامات بزرگ هستند و اعتماد به نفسشان بیشتر شد.

هادوی گفت: پارسال ۱۰ میز ساخت داخل در حوزه‌های لوازم خانگی، پتروشیمی، برق و مخابرات برگزار شد که نزدیک به ۹۷۰ میلیون دلار کاهش ارزبری به دنبال داشت.

 رییس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امسال سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار داخلی‌سازی، برنامه‌ریزی شده، همچنین بیشترین میزان واردات در سال‌های قبل نیز مشخص شده که از جمله آنها واردات ماشین آلات نساجی و بافندگی، مواد اولیه فلزی و غیرفلزی و چادر مشکی قابل اشاره است.

وی یادآور شد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی، امسال جلسات حضوری میزهای ساخت داخل کمتر برگزار شد و در ماه‌های گذشته یک میز ساخت داخل در حوزه خودرو به ارزش ۶۰ میلیون دلار و چند میز دیگر در حوزه‌های پتروشیمی و مخابرات به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شد.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان سال نیز سه میز دیگر در حوزه‌های پالایشگاهی، خودرو و پتروشیمی برگزار خواهد شد.

وی بیان‌داشت: امروز تجمیع نیازهای قطعه‌سازی و اینکه کدام دسته از قطعات بیشترین خرید خارج از کشور را دارند، نیز در دستور کار قرار گرفته است.

هادوی ادامه‌داد: ارتباط با مجامع علمی کشور از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و دانشگاه‌ها منجر به مشخص شدن نیازمندی‌ها و همچنین ارتباط هرچه بیشتر صنعت با مراکز دانشگاهی و دانش‌بنیان شده است.

وی بیان‌داشت: این روزها موضوع رتبه بندی شرکت‌های تامین کننده کالاها و خدمات در دستور کار است تا این شرکت‌ها نسبت به تامین مواد و تجهیزات خود با کیفیت مناسب اقدام کنند، ضمن اینکه ارتقای کیفی و بهبود بازاریابی از انجام رتبه‌بندی شرکت‌ها هدف‌گذاری شده است.

برچسب‌ها پتروشیمی نرخ ارز وزارت صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی خودرو داخلی سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی نرخ ارز وزارت صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی خودرو داخلی سازی پتروشیمی نرخ ارز وزارت صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی خودرو داخلی سازی اخبار کنکور میلیون دلار داخلی سازی ساخت داخل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی امروز در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت:‌ امسال در این دوره از نمایشگاه هم‌زمان با رونمایی از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی از دستاورد‌های بزرگ دولت سیزدهم در دو سال و نیم اخیر نیز پرده‌برداری می‌شود.

اوجی بیان کرد: وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آنها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وی افزود: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ محدودیتی در این صنعت وجود ندارد، گفت: اواخر سال ۱۴۰۲ وزارت نفت ۲۰ میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۳ میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و ۶ میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

اوجی گفت: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد و سال گذشته از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • امضای یک هزار قرارداد با شرکت های دانش بنیان
  • بهترین فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال 1403
  • داروی ایرانی SMA در چه مرحله‌ای است؟
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • وضعیت خرید گندم در استان بوشهر مطلوب است
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷