Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@06:24:24 GMT

پیش بینی جایگاه اقتصاد ایران در سال ۲۰۳۵

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۸۷۸۵

پیش بینی جایگاه اقتصاد ایران در سال ۲۰۳۵

ایسنا: بر اساس براوردهای این اتاق و آمارهای ارائه شده از سوی صندوق توسعه ملی، ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۵ تا امروز به عنوان قدرتمندترین اقتصاد جهان فعالیت کرده اما این رتبه را تنها تا سال ۲۰۲۵ حفظ خواهد کرد و پس از آن همانطور که پیش از این نیز براورد می‌شد این رتبه در اختیار چین قرار خواهد گرفت.

غول اقتصادی شرق آسیا که در طول سال‌های گذشته حرکت خود به سمت بدل شدن به یک اقتصاد قدرتمند جهانی را آغاز کرده، در سال‌های اخیر نیز روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد و به این ترتیب از حدود ۱۰ سال دیگر به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به کار خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین حدود ۱۵ سال قبل، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می‌شد اما از سال ۲۰۱۰، به رده دوم اقتصادهای توسعه یافته راه یافته و در سال‌های آینده در رده نخست قرار خواهد گرفت و آمریکا به رتبه دوم نزول می‌کند.

ژاپن، دیگر اقتصاد قدرتمند آسیایی که روزگاری دومین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می‌شد نیز افت رتبه خواهد داشت و از حدود ۱۰ سال دیگر، به چهارمین اقتصاد دنیا تبدیل می‌شود. انگلستان نیز از رده چهارم به رده ششم افت جایگاه خواهد داشت. آلمان نیز از حدود ۱۰ سال دیگر، پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا خواهد بود.

در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا بدترین افت اقتصادی را به ثبت رسانده است. این کشور حدود ۱۵ سال قبل، هفتمین اقتصاد قدرتمند جهان را در اختیار داشت اما در سال‌های گذشته افت جدی را تجربه کرده تا سال ۲۰۳۵، به رده ۱۴ سقوط خواهد کرد. وضعیت در رابطه با اسپانیا نیز شباهت زیادی به ایتالیا دارد.

در میان کشورهای آمریکایی جنوبی، برزیل با وجود نوسانات شدید، در نهایت در میان ۱۰ اقتصاد برتر دنیا باقی خواهد ماند و در آمریکای مرکزی، مکزیک افت رتبه پیدا می‌کند. استرالیا نیز در مدت سی سال، هیچ تغییری در جایگاه پیدا نکرده و همچنان اقتصاد ۱۵ جهان باقی خواهد ماند.

در میان کشورهای آسیایی، پس از چین، هند نیز وضعیت فوق العاده‌ای خواهد داشت. این کشور در سال ۲۰۰۵، در رده ۱۳ قرار داشته اما در سال ۲۰۳۵ به سومین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد و جایگاه غول‌هایی مانند آلمان و ژاپن را می‌گیرد. اندونزی نیز که در حال حاضر اقتصاد ۲۴ دنیاست، پس از گذشت ۱۵ سال در رده، هشتم قرار می‌گیرد و ویتنام از رده ۵۴ فعلی به جایگاه ۱۹ صعود خواهد کرد.

ارزیابی‌ها از جایگاه ایران نیز نشان می‌دهد که ایران در سال ۲۰۰۵ اقتصاد ۳۰ دنیا بوده، این جایگاه در حال حاضر به رده ۲۲ رسیده، در سال ۲۰۳۰، به رتبه ۴۶ سقوط خواهد کرد اما در سال ۲۰۳۵، در رده ۳۵ قرار خواهد گرفت. به این ترتیب با وجود نوسانات شدید در بازه زمانی سی ساله میان سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۳۵ میلادی، اقتصاد ایران سرانجام پنج رتبه افت خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اقتصاد ایران اقتصاد بزرگ سال ۲۰۳۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA