Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@13:06:15 GMT

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 9 دی ماه 99

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۹۳۴۴

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 9 دی ماه 99

به گزارش صدای ایران، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل روند متعادلی را در پیش گرفت و شروع و پایانی سبز داشت. آیا حرکت سهامداران به سمت نمادهای شاخص‌ساز موجب این می‌شود که در روزهای آتی شاخص کل در محدوده سبز باقی بماند؟

به نوشته تجارت نیوز باقر خادمی، کارشناس بازار سهام  گفت: هیجان و نوسان موجود در بازار امکان پیش‌بینی کوتاه‌مدت بازار را به ما نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما در مجموع می‌توان گفت عملکرد بورس در هفته جاری و روزهای آینده قابل قبول و مثبت است.

به گفته خادمی نوساناتی که در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد، طبیعی هستند و پیش‌بینی می‌شود بازار سهام تا پایان هفته به این عملکرد خود ادامه ‌دهد و با همین نوسان‌ها نیز شرکت‌های بزرگ به آن روند مثبت قابل تصور خواهند رسید که در نهایت به رد شدن شاخص کل از کانال یک میلیون 500 هزار واحدی منجر می‌شود.

این کارشناس درباره عاملی که باعث تداوم روند مثبت شاخص کل می‌شود، توضیح داد: بازار سرمایه برای رشد و حضور ادامه‌دار در محدوده سبز باید به سمت گروه‌های لیدر در بازار سرمایه برود که درحال حاضر نیز شاهد حرکت تدریجی سهامداران به سمت این گروه‌ها هستیم.

خادمی درباره اعتماد از دسته رفته مردم نسبت به بازار سرمایه و شاخص‌سازان گفت: البته همچنان اعتماد به شرکت‌های بزرگ بازنگشته است اما همین روند تدریجی حرکت سهامداران به سمت شاخص‌سازان در چند روز آینده باعث می‌شود پول به سمت شرکت‌های بزرگ می‌رود و شاهد یک رشد منطقی در شاخص‌سازان  می باشیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیش بینی بورس بورس فردا بازار سرمایه شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص

بازار سرمایه با توجه به افت ارزش معاملات فعلا در وضعیت رکودی به سر می برد و در این روز ها رشد خاصی را تجربه نمی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می رسد فعلا نه انگیزه ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 4 هزار واحدی به 2 میلیون و 264 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی جزئی واحدی به ارتفاع 750 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «کچاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «حسیتا» و «ودی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «ذوب» و «فملی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فن افزار»، «فزر» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می خورد، بازگشایی منفی صندوق های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز 236 نماد در محدوده مثبت و 184 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 220 نماد در محدوده مثبت و 121 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!