Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی حمیدی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این کارخانه به عنوان یک پروژه ملی در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار با زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربع سال ۱۳۹۲ آغاز شده و هم‌اینک مراحل نهایی تکمیل آن به پایان رسیده لذا در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: اجرای این طرح بزرگ زمینه اشتغال غیرمستقیم دو هزار نفر را تاکنون صورت فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار تربت‌جام گفت: از ابتدای شروع ساخت و تجهیز کارخانه شیشه تاکنون افزون بر ۸۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: تکمیل نهایی این طرح ملی به صورت مستقیم و غیرمستقیم افزون بر  سه هزار نفر را مشغول کار خواهد کرد. 

حمیدی افزود: کارخانه صنایع شیشه آذرمینای جام روزانه ظرفیت تولید ۶۰۰ تن محصول و سالانه ۲۰۰ هزار تن شیشه به رنگهای سفید، سبز، آبی و قهوه‌ای را در ابعاد ۲ تا ۱۹ میلیمتر دارد.

وی ادامه داد: مواد اولیه تولید شیشه این واحد فرآوری از معدن سنگ روستای بزد شهرستان تربت‌جام استخراج فراهم می‌شود لذا یکی از مهمترین ویژگیهای این کارخانه تامین مواد اولیه مور نیاز آن در همین شهرستان است.

فرماندار تربت‌جام انواع شیشه خودرو، نشکن، کانتینری و سکوریت را از دیگر تولیدات این واحد صنعتی ذکر و بیان کرد: معادن غنی فراوانی در این شهرستان برای تولید همین محصولات وجود دارند لذا کارشناسان این پروه با آگاهی از چنین ظرفیتی اقدام به ساخت کارخانه شیشه‌سازی در مجاورت معدن محلی سیلیس کردند.

وی گفت: ماده معدنی سیلیس استخراجی کوههای روستای بزد خلوص ۹۷ درصدی دارد و همین امر هزینه فرآوری سیلیس را که اصلی‌ترین ماده اولیه ساخت شیشه به شمار می‌رود کاهش داده است.

حمیدی به نزدیک بودن شهرستان تربت‌جام به مرز با کشورهای همسایه شرقی نیز اشاره و بیان کرد: بستر صدور تولیدات کارخانه شیشه‌سازی جام به افغانستان فراهم شده لذا فعالیت آن می‌تواند نقش بسزایی در صادرات شیشه به دیگر کشورهای همسایه و حتی آسیا داشته باشد.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در فاصله ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 

برچسب‌ها تربت جام توسعه ایران افغانستان توسعه اقتصادی جهش تولید کارخانه اختصاصی ایرنا اشتغال زایی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت جام توسعه ایران افغانستان توسعه اقتصادی جهش تولید کارخانه اختصاصی ایرنا اشتغال زایی صادرات غیر نفتی تربت جام توسعه ایران افغانستان توسعه اقتصادی جهش تولید کارخانه اختصاصی ایرنا اشتغال زایی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور کارخانه شیشه تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم

لیفتراک وسیله‌ای است که در انبار بسیاری از کارخانه‌ها و حتی گمرک و مراکز ترخیص بار یافت می‌شود. این وسیله به کار جابه‌جایی بارها سرعت بخشیده است. در ویدئوی زیر مراحل ساخت لیفتراک‌ها را در کارخانه مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی