Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:28:36 GMT

۷۴ مدرسه هشترود به تخریب و نوسازی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۰۲۹۵

۷۴ مدرسه هشترود به تخریب و نوسازی نیاز دارد

به گزارش ایرنا، امین امینیان روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: از این تعداد ۳۴ مدرسه کانکسی،  ۱۳ مدرسه سنگی و ۲۷ مدرسه نیز فرسوده هستند.
وی با بیان اینکه به ۲۵۰ کلاس درس در هشترود نیاز داریم افزود: برای نوسازی این کلاس ها ۵۰ میلیارد تومان نیاز است.
امینیان به نرخ باسوادی مردم شهرستان اشاره کرد و گفت: ۷۴ درصد هشترودی ها باسوادند و از این نظر از میانگین استانی و کشوری پایین تر قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از برخورد و انفصال از خدمت و جریمه نقدی برای موسسات غیر دولتی که امتحانات خود را در روزهای کرونایی به صورت حضوری برگزار کنند خبر داد.
امینیان همچنین خواستار مشارکت خیرین و روستاییان در ساخت مدارس در روستاها شد و گفت: اگر خیرین و اهالی روستا ۳۰ درصد هزینه ساخت مدرسه را تقبل کنند دولت در قالب نوسازی ۷۰ درصد هزینه ساخت را تقبل می کند.
امام جمعه هشترود نیز از نبود اینترنت و شبکه تلویزیونی آموزش در برخی روستاها انتقاد کرد و خواستار تقویت این سیستم ها در روستاها شد.
حجت الاسلام حسن جعفریان بر لزوم استفاده از ظرفیت سامانه شاد در راستای بصیرت افزایی تاکید کرد و گفت: با توجه به فرصت پیش آمده باید از طریق سامانه شاد و همچنین سایر شبکه های اجتماعی نسبت به امر بصیرت افزائی اهتمام شود.
وی خاطرنشان کرد: سامانه شاد یک ظرفیت ارزشمند است اما ممکن است آفاتی نیز داشته باشد که باید برای رفع آنها برنامه ریزی انجام شود.
وی یادآور شد: افت سطح آموزش و دانش افزائی دانش آموزان، کسلی و تنبلی دانش آموزان در طول دوره تحصیل مجازی و برخی مشکلات از جمله آفاتی است که مسئولان و اهل فن باید برای رفع آنها تلاش و برنامه ریزی کنند.

۱۵۹ مدرسه و فضای آموزشی در هشترود وجود دارد  و حدود ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در ۶۰۰ کلاس درسی شهری و روستایی در شهرستان هشترود در حال تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس هشترود سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس هشترود سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مدارس هشترود سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از امروز آغاز می‌شود، گفت: خانواده‌ها برای ثبت‌نام به دو روش الکترونیک و حضوری اقدام کنند.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای پیش ثبت‌نام الکترونیک والدین باید به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir یا my.gov.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در استان زنجان ۱۱۰۰ مدرسه ابتدایی آماده ثبت‌نام از دانش‌آموزان هستند و حدود ۱۹ هزار و ۱۰۰ کلاس اولی امسال وارد مدرسه خواهند شد که آمارها کاهش تعداد دانش‌آموزان در این مقطع نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای آموزشی در مقطع ابتدایی در استان، گفت: در حال حاضر با کمبود حدود ۶۰۰ معلم در مقطع ابنتدایی مواجه هستیم که با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده امیدواریم این مشکل برطرف شود.

قاسمی به موضوع ثبت‌نام در محدوده سکونت دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: براساس تاکیدات، والدین فرزندان خود را در مدارسی که در محدوده سکونت خود قرار دارند باید ثبت‌نام کنند، اما اگر فردی مایل به ثبت‌نام در مدرسه خاصی است باید منتظر بماند تا ظرفیت ثبت‌نام‌ها مشخص شود و در صورت خالی بودن فضا امکان ثبت‌نام در مدارس دیگر وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان  تاکید کرد: سعی بر توزیع متوازن امکانات و کادر مجرب در مدارس استان را داریم و تقریبا تفاوت چندانی در رابطه با آموزش در مقطع ابتدایی وجود ندارد و والدین نگران این موضوع نباشند.

او به مدارس غیردولتی فعال در مقطع ابتدایی نیز اشاره کرد و یادآور شد:‌۷۰ مدرسه ابتدایی غیردولتی در استان دایر است که ۶۱۸ کلاس را شامل می‌شود و ۴۵۸۰ کلاس در مدارس دولتی واقع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند
  • استانداردسازی ۱۱۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری
  • احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • لزوم مقاوم‌سازی ۱۰۰۰ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری
  • این تصاویر پربازدید شد؛ اقدام معلم فداکار در سیل+ ویدئو
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود