Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل با راه‌اندازی کلینیک تخصصی، امکان درمان «اندومتریوز» در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل فراهم شد.

متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل هشتم دی ماه با اعلام این خبر افزود: درمان با انجام لاپاراسکوپی نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی مجرب دارد که این مرکز ظرفیت لازم این بخش را ایجاد کرده است تا بتواند خدمات ارزنده‌ای را در این خصوص به مراجعه کنندگان ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقیه عروجی با بیان اینکه اندومتریوز از مهمترین علت‌های شناخته شده و قابل درمان ناباروری در زنان است، تصریح‌کرد: این عارضه از رشد بافت داخل رحم در جایی بیرون از رحم ایجاد می‌شود که شایع‌ترین نشانه بروز علائم این بیماری درد در ناحیه لگن است و معمولا همراه با دردهای قاعدگی و گاهی شدیدتر از آن احساس می‌شود.

وی اولین اقدام در تشخیص آندومتریوز را گرفتن شرح حال دقیق از بیماران عنوان کرد و گفت: نظم قاعدگی، لکه بینی قبل و بعد از قاعدگی، دردهای لگنی قبل از شروع قاعدگی و سابقه کیست تخمدانی بیمار از مواردی است که برای تشخیص باید مورد بررسی قرار گیرد.

این متخصص ادامه داد: اگر دارو درمانی بسته به شدت و تشخیص پزشک در روند بهبود موثر نباشد، تنها راه قابل اتکا برای تشخیص و درمان اندومتریوز انجام لاپاراسکوپی یا روش‌های کم تهاجمی است.

خاطرنشان کرد: بافت آندومتر در هر قسمتی از لگن و شکم از جمله روده‌ها، رحم، لوله‌های رحمی و حتی در بافت ریه می‌تواند رشد می‌کند و اختلالات متعددی را در بخش‌های مختلف بدن ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی درمان ناباروري جهاد دانشگاهی ناباروری قفقاز درمان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است

رضا قاسمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات اهمیتی کمتر از مرحله اول ندارد و منتخب شمال استان اردبیل باید با بیشترین رای و اعتماد مردمی راهی بهارستان شود.

وی خاطرنشان کرد: شور و نشاط انتخاباتی شهرهای شمال استان اردبیل را فراگرفته و تا ۲۰ اردیبهشت ماه فضای تبلیغاتی انگیزه بیشتری را برای مشارکت بالای مردم فراهم می آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین بهارستان نشین استان اردبیل مشخص خواهد شد تا با وحدت و همگرایی نمایندگان مسیر توسعه استان اردبیل شتاب بیشتری به خود بگیرد.

قاسمیان افزود: تمام تمهیدات برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در تک حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز فراهم شده تا در ۲۷۶ شعبه مردم این شهرها از بین دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم منتخب خود را برگزینند.

وی ادامه داد: پخش مناظره ها از امشب و برنامه تبلیغی کاندیداها از شبکه سبلان فرصتی را فراهم کرده تا اهالی سه شهرستان شمالی استان با بصیرت و تیزبینی منتخب خود را برگزینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: آرای بیشتر مردم نه تنها پشتوانه منتخب این مناطق در مجلس دوازدهم و پیگیری امور مردم خواهد بود بلکه قوام بخش دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام تلقی می شود که استوار به رای مردم است.

کد خبر 6098602

دیگر خبرها

  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند