Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، توافقنامه انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آینده همکاری‌های تجاری و امنیتی دو طرف در دوره پسابرگزیت به تائید ۲۷ کشور عضو اتحادیه رسید.

یکی از سخنگویان شورای اروپا اعلام کرد که سند توافقنامه پسابرگزیت در جلسه امروز (دوشنبه) سفرای کشورهای اروپایی به اتفاق آراء تائید و به این ترتیب یکی از گام‌های اصلی برای خروج منظم و بدون هرج‌ومرج انگلیس از اتحادیه اروپا برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند یک هزار و ۲۴۶ صفحه‌ای که شامل توافقات دو طرف در زمینه همکاری‌های انرژی هسته‌ای، تبادل اطلاعات طبقه‌بندی شده و مجموعه‌ای از اعلامیه‌های دو طرف است اینک باید به تائید پارلمان‌های انگلیس و اتحادیه اروپا برسد

سند یادشده که پس از ماه‌ها مذاکرات نفس‌گیر و طاقت فرسا روز پنجشنبه مورد توافق قرار گرفت، به این معناست که از ساعت ۲۳ شامگاه ۳۱ دسامبر، زمانی که انگلیس اتحادیه گمرکی و بازار واحد اتحادیه اروپا را ترک می‌کند صادرات و واردات بین دو طرف همچنان بدون تعرفه‌های گمرکی ادامه پیدا خواهد کرد.

این توافق همچنین تصریح می‌کند که هرگونه سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری میان دو طرف نیازمند رعایت شرایط برابر در بازار و نیروهای انگلیسی و اروپایی است؛ با این تفاوت که انگلیس دیگر ملزم به رعایت قوانین اتحادیه اروپا نخواهد بود.

در خصوص خدمات مالی هم دو طرف توافق کردند که فضای مطلوبی را برای توسعه همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایجاد کنند.

انگلیس پس از این ملزم به رعایت قوانین اتحادیه اروپا و احکام دیوان دادرسی اروپا نخواهد بود و در صورت بروز اختلاف نیز دیوان دادرسی اروپا مرجع حل اختلاف نخواهد بود.

دو طرف به شهروندان یکدیگر اجازه استفاده از تامین اجتماعی و خدمات درمانی داده، حمل و نقل هوایی کم و بیش مانند قبل ادامه خواهد داشت. انگلیس مقررات و استانداردهای اتحادیه اروپا را در زمینه تولیدات خود رعایت خواهد کرده و دو طرف مدارک حرفه ای یکدیگر را شناسایی خواهند کرد.

انگلیس در مورد صدور روادید موقت، اتحادیه اروپا را به عنوان یک بلوک فرض کرده ولی این شامل اعضای آینده اتحادیه نخواهد بود. دولت انگلیس این حق را دارد که در آینده تصمیم بگیرد آیا شهروندان اروپا برای بازید موقت نیاز به ویزا دارند یا خیر.

به گزارش ایرنا، متن کامل این سند روز شنبه از سوی انگلیس و اتحادیه اروپا منتشر شد. نمایندگان مجلس انگلیس قرار است چهارشنبه این هفته درباره توافق بدست آمده رای‌گیری کنند.

با توجه به چراغ سبز حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) انتظار می‌رود که توافق به دست آمده با اکثریت آراء تصویب شود.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دولت وفاق ملی لیبی مصر اتحادیه اروپا دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 6089465 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله