Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، این گفت و گوی تلفنی عصر امروز (دوشنبه) صورت گرفت و پوتین و نتانیاهو درخصوص مسائل منطقه تبادل نظر کردند و سوریه یکی از محورهای اصلی این گفت وگو بوده است.   

 پوتین و نتانیاهو بر عزم متقابل برای همکاری در مقابله با انتشار ویروس همه گیر کرونا تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف بر عزم متقابل برای گسترش همکاریهای دوجانبه در عرصه های مختلف تاکید و توافق کردند به تماس های دوجانبه ادامه دهند.   

این گفت و گوی تلفنی در حالی برگزار شد که روابط روسیه و اسراییل در هفته های اخیر دچار تنش شده است.   

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از احضار سفیر مسکو در تل آویو،  بر اجرای طرح امنیت خلیج فارس که بیش از یک سال پیش ازسوی مسکو مطرح و در آن همکاری همه کشورهای منطقه برای تامین امنیت آن پیش بینی شده است، تاکید کرد.

وزارت خارجه رژیم صهونیستی آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در تل آویو را در پی سخنانی درباره طرح امنیت خلیج فارس که متن آن در روزنامه جروزالم پست منتشر شد، احضار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در بیانیه خود از واکنش تند اسراییل به اظهارات سفیر روسیه در تل اویو ابراز تعجب کرد و گفت: در مصاحبه سفیر روسیه، موضع ما مورد تاکید قرار گرفته که بارها به شرکای اسراییلی در سطوح مختلف اعلام کرده ایم. همه نکات مقاله جروزالم پست که در ان از اظهارات سفیر روسیه استفاده شده است با مواضع مسکو در مسائل خاورمیانه مطابقت می کند.  

وی افزود: لازم می بینیم اشاره کنیم که امکان برقراری کانال های جدید ارتباط متمدنانه بر اساس معیارهای حقوقی بین المللی امری مثبت است و ما بر این باوریم که حفظ رویارویی و خودداری از گفت و گوهای سازنده فقط یافتن راهکارها را دشوار می کند.  

زاخارووا گفت: در همین حال ما همواره تاکید داریم که  فلسطین همچنان مساله مرکزی برای تامین صلح درخاورمیانه است. بدون حل و فصل آن ثبات پایدار و درازمدت در منطقه تامین نخواهد شد. به نوبه خود آماده ایم برای دستیابی به این اهداف به عنوان عضو دائمی شورای امنیت و عضو گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه و به عنوان کشوری که با همه کشورهای منطقه ازجمله اسراییل روابط سازنده دارد، همه نوع کمک کنیم.

 وی ادامه داد:آنچه که مربوط به حملات هوایی اسراییل به سوریه می شود، به هر دلیل که صورت گیرد ما دیدگاه منفی خود به این گونه اقدامات را پنهان نکرده ایم و بر لزوم احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی و استقلال سوریه تاکید کرده ایم.  

برچسب‌ها اسرائیل ولادیمیر پوتین بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل ولادیمیر پوتین بنیامین نتانیاهو اسرائیل ولادیمیر پوتین بنیامین نتانیاهو اخبار کنکور سفیر روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان