Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق، طی سخنانی که در مستند «الرحلة الأخیرة» (آخرین سفر) درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی از شبکه العهد پخش شد، جزئیاتی را از این عملیات تروریستی فاش کرد.

وی گفت که شرکت انگلیسی «جی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
فور. اس» مسئول امنیت فرودگاه بغداد در ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سال جاری میلادی نقش داشت.بیشتر بخوانید: تشدید تنش‌ها در آستانه سالگرد ترور سردار سلیمانی/ در عراق چه خبر است؟الخزعلی افزود: این شرکت انگلیسی که در خصوص مسائل امنیتی با فرودگاه بغداد قرارداد دارد، در بخشی از ماموریت تایید هدف (سردار سلیمانی و المهندس) برای اجرای عملیات ترور شرکت داشت.

دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه توضیح داد: رویه معمول در فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی که در فرودگاه فرود می‌آمد، شرکت «جی. فور. اس» در مکان مشخصی، نزدیک محل فرود هواپیما حضور داشته باشد، اما آن روز (روز هدف قرار گرفتن فرماندهان شهید)، تنها روز و تنها دفعه‌ای بود که خودروی این شرکت کاملا جلوی باند مسافران توقف داشت و این به معنای داشتن یک ماموریت [ویژه]است.

در ادامه این فیلم مستند تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته فرودگاه بغداد در روز حادثه نشان داده می‌شود که لحظات حرکت خودروی شرکت امنیتی جی. فور. اس به محض فرود هواپیمای حامل سردار سلیمانی در فرودگاه را نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهد که خودروی مذکور به جای توقف در محل مشخص شده، به سمت هواپیما می‌رود و اندکی مقابل پلکان هواپیما متوقف شده و سپس از محل خارج می‌شود.

دبیرکل عصائب اهل الحق در بخش دیگری از این فیلم مستند می‌گوید: افسران دستگاه امنیت ملی عراق مدتی پیش از حادثه، دوربین‌های نظارتی را در فرودگاه پیدا کردند که به گونه‌ای نصب شده بودند که روی آن‌ها به سمت ورودی مهمانان VIP بود. افسران این دوربین‌ها را جمع کردند و دلیل آن در آن زمان مشخص نشد.

وی افزود: زمانی که این خبر را شنیدم این چنین برداشت و تحلیل کردم که هدف از این اقدام تنها رصد و نظارت کسانی است که وارد عراق می‌شوند. در همین حد و سطح. اصلا تصور نمی‌شد که یک عملیات تروریستی درخاک عراق و در فرودگاه بغداد انجام شود. تحلیل شرایط سیاسی اصلا اجازه نمی‌داد که چنین برداشتی شود... بعدا مشخص شد که این اقدام یکی از اقدامات لجستیکی و اولیه برای اجرای این عملیات ترور بوده است.

الخزعلی گفت که سرویس‌های اطلاعاتی در سطح بین‌المللی نظیر سیا) در ایالات متحده آمریکا یک عملیات را انجام نمی‌دهند مگر اینکه هدف صد درصد در موقعیت انجام عملیات باشد. بیش از یک ابزار برای اطمینان از این موضوع در زمان و مکان مشخص استفاده شده است. منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سردار سلیمانی ترور انتخابات 1400 عصائب اهل الحق سردار سلیمانی فرودگاه بغداد عملیات ترور ترور سردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز

تین نیوز

مجری خدمات فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: خدمات فرودگاهی در حال حاضر روزانه به سه هزار و ۲۰۰ مسافر ارائه می‌ شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حامد احتسابی رئیس هئیت مدیره و مجری خدمات فرودگاهی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در قالب افزایش ارائه خدمات فرودگاهی قراردادهای جدیدی را با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی منعقد کرده ایم گفت:  سالانه ۱۵ میلیون مسافر از فرودگاه امام خمینی اعزام می شوند که در قالب تفاهم نامه بین شرکت ناو آویژه پارس و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی بخشی از این مسافران از جایگاه CIP استفاده می کنند.

وی ادامه داد: همچنین در قالب قرارداد با شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی در دو فروگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و فرودگاه مهرآباد خدمات CIP  به مسافران ارائه می شود.

احتسابی اظهار کرد: همزمان با راه اندازی فاز دوم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی و افزایش تعداد مسافران به ۵۰ میلیون نفر در سال و افزایش ورود گردشگران در حوزه سلامت ، سیاسی و اقتصادی  روند ارائه خدمات به مسافران افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات ویزا به مسافران و خدمات ارزی و ترانسفر رایگان از درب فرودگاه  امام خمینی تا مقصد از جمله خدمات فرودگاهی است که در پروازهای بین المللی راه اندازی شده است.

او تاکید کرد: میانگین بین ۳تا ۴هزار مسافر در بخش پروازهای بین المللی از خدمات CIP فرودگاه استفاده کرده که در نوروز تعداد پیک مسافران به ۳هزار و۲۰۰ نفر رسید.

احتسابی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مبلغ ورودی خدمات فرودگاهی  گفت:  مبلغ ورودی برای هر نفر ۳میلیون و۲۰۰ هزار تومان است که طبق بررسی های صورت گرفته خدمات فرودگاهی که به مسافران ارائه می شود برابر و حتی بیشتر از  خدمات CIP کشورهای خارجی است چراکه هزینه ارائه خدمات تشریفات در کشورهای خارجی برای هر  مسافر بین ۵۰ تا ۷۰ دلار است.

وی در پاسخ به سوال دیگر  درخصوص قراردادهای جدید با شرکت فرودگاه ها برای ارائه خدمات فرودگاهی و تشریفات گفت: در تلاش هستیم که خدمات فرودگاهی و CIP را به صورت  شرکت های زنجیره ای در فرودگاه های بین المللی و حتی هتل های کیش راه اندازی کنیم.

در ادامه این برنامه علی باقری مدیرعامل مجری خدمات فرودگاهی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انعقاد قرارداد با آژانس مسافرتی  و سکوهای اینترنتی برای ارائه خدمات تشریفات گفت: در حال حاضر برای ارائه خدمات تشریفات فرودگاهی با ۲۰ آژانس قرارداد منعقد کرده ایم و در تلاش هستیم به صورت مستقل فعالیت کنیم.

وی افزود: برای ارائه خدمات فرودگاهی ۱۸ خودرو اضافه شده و  خدمات رایگان ترانسفر به مسافران ارائه می شود.

او تاکید کرد:  میانگین مسافرانی که از خدمات فرودگاهی استفاده می کنند بین سه هزار تا سه هزار و۲۰۰ مسافر است و با توجه به افزایش تعداد مسافران همزمان با راه اندازی فاز دوم فرودگاه امام خمینی  فضای بوردینگ از ۲۰۰ متر به ۴۰۰ متر اضافه شده و تعداد پارکینگ های روباز ما هم به بیش از ۲۰۰ خودرو رسیده است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز
  • نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند           
  • (ویدیو) گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل