Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف هستند و حضرت فاطمه(س) باید محور وحدت و همدلی مسلمانان باشد و این محبت و همدلی باعث شکست نقشه‌های دشمنان شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی امشب در مجلس مجازی عزاداری حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) جایگاه معنوی و علمی بالایی در اسلام دارند و ایشان شخصیتی ایثارگر، بخشنده و زاهد بودند که در طول عمر گرانقدرشان همراه با پیامبر اسلام(ص) سختی‌ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوانی را متحمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: حضرت فاطمه(س) با رسیدن به بلوغ جامع و کامل شرعی، اجتماعی و غیره با حضرت علی(ع) ازدواج کردند و با وجود مشکلات بسیار و همزمان بودن با جنگ، فرزندان صالحی را تربیت کردند.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در زندگی خود برای خانواده و جامعه نقشی تاثیرگذار داشتند و همچنین ایشان علاوه بر نقش مادری و همسر بودن، معلم و مربی بسیار عالمی برای خانواده و جامعه بودند به‌گونه‌ای که مسلمانان از هر لحاظ به ایشان مراجعه می‌کردند و مشکلاتشان را با ایشان درمیان می‌گذاشتند.

هجر حبیب| ناگفته‌‌هایی از وعده حاج قاسم برای نابودی داعش / فرماندهی که ‌به خنده‌های دشمن ‌روی خوش نشان نداد‌ + فیلمرئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع): دفاع از ولایت‌فقیه مهم‌ترین وظیفه در عرصه سیاسی استرئیس مجمع عالی بسیج گیلان: مدیران اجرایی از شخصیت «سردار شهید سلیمانی» برای خدمت به مردم الگو بگیرند
وی ابراز داشت: فاطمه زهرا(س) حتی پس از پیامبر اکرم(ص) نیز با وجود حزن و گریه بسیار به وظیفه اسلامی خود عمل می‌کردند و جامعه را از حضور گرانقدر خود بهره‌مند می‌ساختند.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به شخصیت والای حضرت فاطمه(س)، زنان و دختران جامعه اسلامی باید الگو بگیرند و علاوه بر ایفای نقش موثر در خانواده و تربیت فرزندان صالح در جامعه نیز با رعایت احکام شرعی و مدیریت صحیح خانواده ایفای نقش کنند. 

وی اظهار داشت: زنان و دختران در جامعه و در عرصه‌های مختلف فنی و تخصصی همچون شغل با ارزش پرستاری می‌توانند حضور داشته باشند مانند پرستاران شهیدی که در شرایط کنونی جانشان را برای دفاع از سلامت جامعه فدا کردند.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: امروزه باید جنبه الگوپذیری در جامعه تقویت شود و همه افراد اعم از مرد و زن باید از حضرت زهرا(س) که الگوی کاملی در زمینه‌های گذشت، ایثار، حضور اجتماعی، ولایت‌مداری و غیره بودند الگوبرداری کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: در جوامع کنونی باید سیره علمی و عملی حضرت زهرا(س) مورد توجه همگان قرار بگیرد و در این راستا همه فرقه‌های اسلامی معتقدند که حب فاطمه(س) محور همه مسلمانان است.

آیت‌الله رمضانی گفت: با وجود اینکه دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف هستند، حضرت فاطمه(س) باید محور وحدت و همدلی مسلمانان باشد و این محبت و همدلی باعث شکست نقشه‌های دشمنان شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اصلی‌ترین و محوری‌ترین مسئله، وحدت میان مسلمانان است و جامعه مسلمان باید آگاه و بصیر باشد زیرا دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه هستند.

نماینده مردم  گیلان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اسلام دین رحمت است و عالمان دینی اهل سنت و شیعه باید آگاه باشند که نقشه‌های دشمن بسیار است.

انتهای پیام/619/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع حضرت فاطمه س آیت الله زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تأثیرات گسترده و دامنه‌دار گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان و از جمله آمریکا، گفت: اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های مهم و به‌ویژه ایالات متحده می‌افتد، بی‌سابقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با تبریک فرارسیدن روز معلم و با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصتی مغتنم برای ادای تکلیف در راستای بصیرت‌افزایی و معرفت‌زایی در جامعه است، اظهار کرد: فاصله میلاد پر نور و سرور حضرت فاطمه معصومه(س) و ثامن‌الائمه حضرت امام رضا(ع) فرصتی بسیار مناسب برای تکریم امامزادگان عظیم‌الشأن است که همه باید از این ظرفیت برای ارتقای معارف ولایی خودمان و دیگران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر جامعه بر معارف ولایی خود بیفزاید از آسیب‌ها مصون خواهد ماند، ادامه داد: امروز آثار معارف ولایی را مشاهده می‌کنیم که مهم‌ترین مصداق آن، انقلاب اسلامی است که در سایه معارف الهی شکل گرفت. ولایت فقیه عرصه دیگری است که در سایه معارف الهی توانسته تداوم‌بخش راه انبیای الهی و ائمه هدی(ع) باشد.

نکونام با اشاره به تأثیرات گسترده و دامنه‌دار گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان و از جمله آمریکا، توضیح داد: اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های مهم و به‌ویژه ایالات متحده می‌افتد، بی‌سابقه است و امروز می‌بینیم که دانشجویان این دانشگاه‌ها خاصه در رشته‌های تربیتی و مدیریتی و وابسته به مدیران این کشور چنین حرکت‌هایی را ظهور و بروز می‌دهند که این شرایط شاید هیچ‌گاه به ذهن مدیران و مسئولان آمریکا نمی‌رسید.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر مقابله محکم و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض برای حفظ آبرو و فرار از رسوایی، افزود: دیگر آبرویی برای آنها نمانده است و اینها همه ذیل معارف الهی اتفاق می‌افتد زیرا فقط این معارف با فطرت انسانی و با عقلانیت، اساس و اصالت انسان‌ها سازگار است.

نکونام تصریح کرد: استکبار و غرب می‌خواهد فطرت‌ها را مخدوش و اصل و اساس انسانیت را نابود کند اما نمی‌تواند زیرا مخلوقات خداوند باطن خود را حفظ می‌کنند و باطن عقول و فطرت‌ها پابرجا هستند و در چنین فرصت‌ها و بزنگاه‌ها خود را نشان می‌دهد.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب در دل دشمن‌ترین دشمنان ما نفوذ کرده اما در درون خودمان گاه مشکل داریم، توضیح داد: بسیاری از ما مانند ماهی‌هایی در دریا هستیم که قدر آب را نمی‌دانیم و از آن غافل هستیم و باید دقت کنیم که ما بیشتر به معارف الهی و ارزش‌های انقلاب نیاز داریم.

نکونام بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) بانویی با چنان قدر و مقام در نزد خداوند است که تمام اهل قیامت به شفاعت ایشان می‌توانند بهشتی شوند؛ این مقام کمی نیست و چنین عظمتی را نزد خداوند متعال فقط فاطمه معصومه(س) دارد که در سایه ایمان، عفت و حجاب، اخلاق و تقوا به این مقام والا نائل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ما چنین بانویی داریم پس چرا بانوان ما نباید در محضر چنین بانویی زانو بزنند و الگو نگیرند بلکه جای دیگر بروند و از بیگانگان الگو بگیرند.

نکونام در پایان گفت: امام رضا(ع) شمس الشموس و آفتاب عالم‌تاب است که ما در این کشور از وجود ایشان برخوردار هستیم. معارف و مکتب ایشان و تدبیر آن حضرت باعث شد پرچم مکتب تشیع همچنان برافراشته باشد و حفظ شود که این نهضت به حول و قوه الهی تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد