Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق برگزاری انتخابات این کشور در موعد مقرر را ماموریت اصلی دولت خود خواند و گفت که اجازه نمی‌دهد سلاح‌های بدون مجوز اعتماد مردم به فرآیند انتخابات را تهدید کند.

‌به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نخست وزیر عراق روز دوشنبه تاکید کرد که دولت اجازه نمی‌دهد سلاح‌های بدون مجوز اعتماد شهروندان به روند انتخابات را تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «مصطفی الکاظمی» امروز ریاست نشستی با حضور وزرا و شماری از روسای نهاد‌های مستقل، دستگاه‌های امنیتی و کمیساریای انتخابات عراق را برعهده داشت تا در آن ساز و کار‌های پشتیبانی از کمیساریای انتخابات و فرآیند انتخابات پیش روی این کشور ایجاد شود.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رییس جمهوری عراق ۱۵ آبانماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.

نخست وزیر عراق ماموریت اصلی دولت خود را برگزاری انتخابات زودهنگام خواند و گفت: «این دولت بر اساس همه استاندارها، یک دولت استثنایی محسوب می‌شود؛ از یک سو محصول اعتراضات مردمی و از سوی دیگر خواسته مرجعیت و گروه‌هایی سیاسی است که خواستار تغییر بودند.»

وی افزود: «از سال ۲۰۰۳ دولت‌های پیاپی، دوره انتقالی و گذار را یک دوره پایدار قرار دادند و این یکی از بزرگ‌ترین دلایلی ناکارآمدی ساز و کار‌ها شده بود. ما اکنون بر سر دو راهی هستیم. آن هم پس از اینکه به سه هدف اصلی از دوره انتقالی که رهبری آن را برعهده داریم، رسیدیم؛ نخست اینکه یک نخست وزیر مستقل روی کار آمد که به هیچ کدام از فراکسیون‌های سیاسی وابسته نبود، دوم اینکه کمیساریای مستقل انتخابات تشکیل شد و سوم اینکه قانون انتخابات عادلانه‌ای تصویب شد که در آن کسی که بیش‌ترین رای را بیاورد، برنده است.»

الکاظمی با اشاره به وجود فرصت برای موفقیت در بازیابی اعتماد مردم به دولت، نظام سیاسی و سازو کار‌های دموکراتیک گفت: «برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه‌ای که ثبات کشور را تامین می‌کند، همان فرصت است که از آن حرف می‌زنیم.»

نخست وزیر عراق افزود: «برگزاری انتخابات زودهنگام تکلیفی بر گردن ماست و ما برای انجام این ماموریت تاریخی جدی هستیم و اجازه نمی‌دهیم که سلاح‌های بدون مجوز آزادی شهروندان و امنیت و اعتماد آن‌ها به فرآیند انتخابات را تهدید کند».

وی تاکید کرد: «زمان برگزاری انتخابات مشخص شده و قانون تامین بودجه انتخابات هم ارسال شده است. پیش از این به دیدار کمیساریای انتخابات رفتیم و از آن‌ها نیازهایشان را مشخص کنند تا در هیئت دولت تصویب شود و نشست امروز گواه جدیت ما برای انجام این ماموریت تاریخی است. ما از گروه‌های سیاسی و پارلمان می‌خواهیم موضوع دادگاه فدرال را یکسره کنند تا آنچه برای فرآیند انتخابات لازم است تکمیل کنیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی انتخابات عراق بحران عراق دولت عراق برگزاری انتخابات فرآیند انتخابات نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد

وزیر امور خارجه بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و گفت: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه است.

به گزارش مشرق، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی