Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: اداره امور شهرها توسط شهرداری‌ها در این برهه زمانی و شرایط اقتصادی کار بسیار دشواری است که مجموعه مدیریت شهری با افتتاح پروژه‌های عمرانی کلان و کلنگ زنی طرح‌های مختلف از عهده آن به خوبی برآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد بهادری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن در جامعه، افزود: از دهه ۷۰ شهرداری‌ها از لحاظ درآمدی مستقل شده و با تکیه به درآمد‌های خود شهر را اداره می‌کنند.

او از تداوم روند سازندگی در بستر کلانشهر شیراز خبر داد و گفت: مدت دو سال و نیم از وقت شهرداری در دوره کنونی برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره قبلی مانند بزرگراه مهندسین که هزینه بر بودند اختصاص یافت و در کنار آن تقاطع‌های ایمان جنوبی و یغمور هم به بهره برداری رسید.

معاون شهردار شیراز به نگاه نرم مجموعه مدیریت شهری در تعریف پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: حضور انسان در شهر سرلوحه اجرای پروژه‌ها است و نگاه انسان محوری به مسائل علوم انسانی معطوف شده است. همچنین بحث مشارکت پذیری مردم با مجموعه مدیریت شهری باید تقویت شود.

بهادری از شهر شیراز به عنوان محفلی برای علم و تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران زمین نام برد و افزود: تمامی تلاش شهرداری شیراز این است که شیراز را به جایگاه خود نزدیک کنیم و در این راستا پروژه‌هایی نظیر محور‌های حافظ و عرفان در دستور کار است که با هدف تقویت گردشگری و زندگی پیاده در شهر شروع شده است. 

او همچنین پروژه توسعه اطراف آرامگاه سعدی را از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: این پروژه در آینده تبدیل به یک فضای شهری مناسب در شان و منزلت سعدی خواهد شد.

او در ادامه به پروژه باغ ایرانیان اشاره کرد و گفت: در محدوده محور امیرکبیر باغ ۱۰ هکتاری توسط شهرداری شیراز تملک شد که روند طراحی و مطالعات آن به پایان رسیده و امیدواریم در هفته شیراز به بهره برداری برسد.

بهادری با بیان اینکه نگاه مشارکت پذیری سرلوحه امور انسان محوری است، تصریح کرد: نمود عینی این ماجرا در فراخوان پل زندگی مشهود است که ۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شدکه پس از ارزیابی توسط هیئت داوران، نهایتا طرح برتر انتخاب شد.

معاون شهردار شیراز با بیان این که در هیچ دوره‌ای از شهرداری شیراز شاهد تملک باغات به اندازه دوره کنونی ندارد، اظهار کرد: ۱۷ هکتار باغ در چمران جنوبی توسط شهرداری تملک شده و ۱۶ هکتار باغ احیا می‌شود.

بهادری تصریح کرد: شهروند سپاری در دهه اخیر در دستور کار شهرداری بوده است  در چند سال اخیر بصورت جدی‌تر به این مسئله وارد شدیم، به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا تلاش کردیم که این مهم را تحقق ببخشیم.

این مقام مسئول از بیماری کرونا به عنوان عامل تسریع کننده شهروند سپاری یاد کرد و افزود: پارسال یکی از فاز‌های مهم این پروژه تحت عنوان استعلام آپارتمان‌های مسکونی به بهرداری رسید که ۵۷ درصد از مراجعات حضوری مردم به شهرداری را کاهش داد. در ادامه بحث کارتابل شهروندی در دست پیگیری است و همکاری سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

معاون شهردار شیراز در ادامه به فعالیت‌های جدید مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: پارسال عملیات عکسبرداری هوایی از ۱۰۵ هکتار از اراضی شیراز برای توسعه برنامه‌های شهری در دستور کار قرار گرفت و می‌تواند قابل استفاده برای سایر دستگاه‌‌ها نظیر اداره کل راه و شهرسازی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرسازی و معماری شهرداری پروژه عمرانی شهرداری شیراز مدیریت شهری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها