Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد صفایی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ساخت دستگاه تصویربردای نوری از مغز در ایران اظهار کرد: ما به عنوان دومین کشور آسیایی به این تکنولوژی دست یافته‌ایم. این دستگاه، یک تکنولوژی جدید برای تصویربرداری از فعالیت هموداینامیک مغز انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه یک فناوری تصویربردای نوری است که  با دقت و حساسیت بسیار بالا به اندازه گیری و تحلیل فعالیت عصبی مغز می پردازد.

او افزود: مزیت این محصول نسبت به دیگر تکنولوژی‌های جایگزین این است که برای بیماران محدودیت حرکتی به دنبال ندارد. با نصب آسان روی سر، بیمار به راحتی می‌تواند حرکت کرده و یا به خواب برود. قیمت این دستگاه نیز نسبت به نمونه های مشابه، بسیار کمتر و مقرون به صرفه‌تر است.

صفایی بیان کرد: تا به امروز تنها چند شرکت آمریکایی در قاره آمریکا و یک شرکت هلندی در اروپا به این محصول دست یافته اند اما در منطقه آسیا، ایران بعد از ژاپن دومین کشوری است که توانسته است این محصول را تولید کند.

این فعال فناور تصریح کرد: در ساخت این دستگاه از جدیدترین سنسور‌ها استفاده شده است که با حساسیت بسیار بالا، قابلیت و توانایی ثبت میزان خون رسانی به نواحی مختلف لایه کورتکس مغز را دارد.

صفایی در خصوص نحوه کار این محصول توضیح داد: ما به وسیله این دستگاه،  نوری را در طول موج‌های خاص به سر بیمار می‌تابانیم. فوتون‌های تابیده شده با عبور از لایه‌های مختلف سر به کورتکس مغز رسیده و در بازگشت، با کمک سنسور‌های بسیار دقیق و حساس ثبت می‌شوند. پس از اندازه گیری‌های لازم، به وسیله نرم افزار خاص توسعه داده شده برای این دستگاه، می‌توان تغییرات رخ داده در قسمت‌های مختلف لایه کورتکس مغز را شناسایی کرد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: حوزه وسیعی از علوم شناختی، درک بهتر عملکرد مغز، داشتن خواب کافی و...از کاربرد‌های این تکنولوژی است. با استفاده از این تکنولوژی، وضعیت عملکرد و یا بهبود عضلات نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، به این ترتیب در حوزه طب فیزیکی و ورزش کاربرد قابل قبولی خواهد داشت.

او در پایان گفت: استفاده از این فناوری هیچ خطری برای بیماران ندارد.

بیشتر بخوانید

تبلور توانمندی و تجهیزات داخلی در حوزه پزشکی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان دستگاه تصویربرداری نوری از مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر

ایسنا/گیلان مدیرکل شیلات گیلان گفت: در سال جاری، برنامه ویژه شیلات استان در راستای توسعه آبزی پروری؛ بهره‌گیری از تکنولوژی‌های برتر و شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده از تجهیزات و امکانات روز، جهت توسعه عمودی و استفاده از ظرفیت‌های فعلی در تولید چند برابری است.

کوروش خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین مصوبات شورای مدیران سازمان شیلات ایران در اواخر فروردین ماه سال جاری، اظهار کرد: تمام استان‌ها ملزم به هدف‌گذاری دقیق، اجرایی و عملیاتی در استفاده از تجهیزات نوین در توسعه آبزی پروری شدند و استان گیلان هم طی چند سال اخیر با استفاده از تسهیلاتی که در شبکه بانکی و بنیادهای مختلف اقتصادی داشته برای نوسازی و افزایش تجهیزات گام برداشته است.

خلیلی تصریح کرد: در همین راستا استفاده از سیستم‌های پایدارساز اکسیژن همچنین نانو حباب‌سازها برای توسعه واحدهای پرورش ماهی با ظرفیت چند برابری تولید فعلی، در حال پیگیری است از جمله مذاکراتی با چند شرکت انجام و یکی از مزارع نمونه که پیشگام در سطح کشور است و محصولات با کیفیت تولید می‌کند را وارد این قضیه کردیم.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بسته‌های تسهیلاتی استفاده از این تکنولوژی های نوین آماده ارائه به متقاضیان شود، افزود: پس از فراخوان، متقاضیان جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌ شوند.

مدیرکل شیلات استان گیلان با تاکید بر اینکه استفاده از این تجهیزات علاوه بر افزایش کمیت؛ کیفی‌سازی تولید را به همراه دارد، گفت: با استفاده از این تکنولوژی کیفیت گوشت ماهی‌ها نیز قطعاً و مطمئناً بسیار مناسب‌تر خواهد شد و این مساله به ویژه برای فعالان عرصه پرورش ماهیان خاویاری که بازار صادرات برایشان بسیار اهمیت دارد نکته بسیار حیاتی و کلیدی است.

خلیلی با بیان اینکه پیش بینی می شود با استفاده از این روش، علاوه بر تولیدات فعلی شاهد افزایش هزار تنی در تولیدات بخش های مختلف اعم از گرم‌آبی، سردابی و خاویاری باشیم که استفاده از روش های افزاینده تولید آبزیان در واحد سطح  یکی از برنامه های عملیات اجرایی افزایش تولید در سال ۱۴۰۳ حسب دستور مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی همچنین در خصوص راهبری تجهیزات افزاینده تولید با این تجهیزات گفت: شرکت های تامین کننده تجهیزات می‌بایست خدمات پس از فروش همچنین پشتیبانی محصول را داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران