Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ته چین کشمش و لپه غذایی خوشمزه مخصوص استان سمنان است. همان طور که از اسم این غذا پیداست این غذا بر پایه کشمش، برنج و لپه است. البته در این غذا سینه مرغ هم وجود دارد. مطابق با دستور پخت ته چین‌های دیگر در این ته چین هم ماست چکیده، زعفران و تخم مرغ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالبی که باید به آن توجه کنید این است که ماست چکیده بکار رفته در این غذا حتما باید ترش باشد. برنج این غذا می‌تواند مطابق با سلیقه شما به صورت آبکش یا دمی باشد. حتما دقت کنید که لپه‌ها به خوبی پخته و مغز پخت شوند. ترکیب لپه و کشمش در کنار سینه مرغ و زعفران و ماست چکیده ترش طعم دلپذیری ایجاد می‌کند. حتما دقت کنید که در مرحله اول برنج باید زنده برداشته شود تا در مرحله پخت ته چین شل نشود. مخلوط برنج، ماست، تخم مرغ و زعفران را کف قابلمه ریخته و سپس تمام مواد آماده شده را روی برنج بریزید و به خوبی با قاشق فشار دهید تا یکدست شود. اجازه دهید ته چین با حرارت ملایم دم بکشد. این غذا به دلیل دارا بودن کشمش طعم شیرین دارد و از این جهت برای کودکان بسیار خوشایند است. کشمش خواص مفید فراوانی دارد از جمله آن‌ها این است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند و از سلامت قلب محافظت می‌کند. کشمش نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به سرطان دارد. کشمش بدلیل دارا بودن خواص مفید فراوانی که دارد می‌تواند در رژیم غذایی روزانه شما گنجانده شود. علاوه بر آنکه مصرف کشمش انرژی زا است همچنین مقادیر بالایی از پتاسیم، آهن، فیبر و دیگر مواد مغذی را دارا است. علاوه بر تمامی موارد گفته شده مصرف کشمش به سلامت دهان و دندان کمک می‌کند و جالب است بدانید که در رفع پوسیدگی دندان هم بی تاثیر نیست. از انواع دیگر پلو می‌توان به: ته چین با گوشت، ته چین هویج، کدو پلو و بت ماهی سورین (برنج ماهی شور) اشاره کرد.

 بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از سیرک پلو مجلسی تهرانی و کباب علی نازیک ترکیه‌ای تا آش ترش به سبک شهر‌های مختلف و فوت و فن‌های تهیه ژله + تصاویر

مواد لازم

سینه مرغ: ۸۰۰ گرم
برنج: ۳ پیمانه
کشمش پلویی: یک دوم پیمانه
تخم مرغ: ۲ تا ۳ عدد
لپه: یک دوم پیمانه
ماست چکیده ترش: ۳۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
روغن: به میزان لازم
زعفران: به میزان لازم
پیاز: ۱ عدد
فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

برنج را شسته و بخیسانید.

آن را در آب جوش ریخته یا بصورت کته یا آبکش دم کنید.

لپه را شسته و داخل آب و روی حرارت قرار دهید تا بپزد.

روغن را حرارت قرار داده و پیاز خلال شده و سینه مرغ را بخوبی در آن تفت دهید.

نمک و فلفل و زعفران را اضافه کنید.

کمی آب روی مواد بریزید تا خوب پخته شوند.

پس از پختن مرغ آن را ریش ریش کرده و کنار بگذارید.

کشمش پلویی را کمی بخیسانید و سپس در روغن تفت دهید.

در کاسه جداگانه تخم مرغ‌ها را با چنگال هم زده تا باز شوند.

سپس کمی روغن، زعفران دم کرده و ماست چکیده را اضافه نمایید.

برنج را با آن مخلوط کنید.

کشمش و سایر مواد را با هم روی برنج بریزید و با قاشق فشار دهید.

بگذارید ته چین دم بکشد.

غذا آماده سرو است.

منبع: غذالند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه ماست چکیده سینه مرغ ته چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز خوشمزه شدن ماکارونی

خیلی‌ها ماکارونی درست کردند، ولی برای تهیه ماکارونی مجلسی خوشمزه باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه مطلب آورده شده است.

رمز و راز تهیه ماکارونی خوشمزه و خوش فرم:

۱ – اگر نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود ماکارونی شما خوشمزه‌تر می‌شود، چون به راحتی سس ماکارونی به خرد آن می‌رود و مزه فوق‌العاده‌ای می‌گیرد. برای همین وقتی ماکارونی پخت باید به وسیله آب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته‌ای آن خارج شود و هم با دست ماکارونی‌ها را باز کنید تا به یکدیگر نچسبد و ماکارونی را بد فرم نکند.

۲ – برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه‌ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود شما باید ابتدا سیب زمینی‌ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. این کار باعث می‌شود سیب زمینی‌ها خوش رنگ‌تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود.

۳ -به هنگام پخت ماکارونی در قابلمه آب جوش، از نمک، زردچوبه و روغن استفاده کنید تا از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری کند.

۴ – سعی کنید از ماکارونی‌های با قطر کم استفاده کنید، چون هم تایم پخت کمتری دارد و هم میزان نشاسته آن‌ها کمتر است.

۵ – وقتی آب قابلمه جوش آمد و شما میخواهید ماکارونی را با آن اضافه کنید ابتدا مقداری آبلیمو اضافه کنید و سپس ماکارونی‌ها را اضافه کنید این کار باعث می‌شود ماکارونی مزه بهتری بگیرد و حتما به ماکارونی در حال جوش نمک اضافه کنید تا ماکارونی مزه خوبی بگیرد.

۶ – قابلمه‌ای که برای جوشاندن ماکارونی در آن استفاده میکنید باید بزرگ باشد تا نشاسته‌های ماکارونی بعد از جدا شدن از ماکارونی دوباره به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

۷ – طعم خوشمزه ماکارونی به مایه آن است پس سعی کنید حتما از سیر و فلفل دلمه‌ای در مایه ماکارونی استفاده کنید تا مزه بهتری بگیرد.

۸ – وقتی ماکارونی به مرحله دم کردن رسید نصف فنجان آب ماکارونی می‌توانید اضافه کنید تا ماکارونی خوب بخار کند و رنگ ماکارونی را قرمزتر کند و بافتی نرم به ماکارونی‌ها بدهد.

۹ – برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ بی نظیری بگیرد یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه کنید.

۱۰ – وقتی ماکارونی را درون قابلمه آب جوش می‌ریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی‌ها را زیاد هم بزنید، چون باعث می‌شود ماکارونی شما خمیر شود.

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید