Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه  در نشست با مدیران بهداشت و فرمانداران شهرستان‌های استان اردبیل از غربالگری یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود:  بسیجیان با شناسایی مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا، فرم‌های اطلاعات آنها  را در اختیار  دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهند تا نسبت به قرنطینه بیماران اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار اردبیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام تست‌های سریع شناسایی بیماران به صورت ثابت و سیار در شهرستان‌ها را از جمله علل کاهش بستری و  جانباختگان کرونا  در استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر  تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی  از ۵۳۰  نفر به ۲۷۴ نفر رسیده و تلاش     می‌شود این تعداد همچنان روند کاهش داشته باشد.

وی اضافه کرد: توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اقدامات نظارتی از تعداد جانباختگان روزانه کرونا در استان نیز کاسته و تعداد آنها از  ۲۲ مورد  به  چهار مورد رسیده است.

بهنامجو  استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را از سوی مردم ضروری خواند و افزود: با توجه به پایین آمدن آمار بستری و فوتی‌ها در بیمارستان‌ها، برخی افراد در سطح شهر از ماسک استفاده نمی‌کنند که این امر خطرناک است.

او از کسبه و بازاریان خواست که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را  به مردم  تذکر داده و مانع از ورود افراد بدون ماسک به مغازه و فروشگاه‌ها شوند.

به گفته وی ، بی‌توجهی به رعایت نکات بهداشتی موجب ایجاد محدودیت و رکود کار و اقتصاد بوده و ضرر  آن متوجه همه افراد جامعه می‌شود.

آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نشان می‌دهد که شیوع کرونا در این استان به وضعیت تثبیت رسیده است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید.۱۹ در این استان بستری شده و سه نفر جان باختند.

به گزارش  ایرنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دبیرخانه ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل، با ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، هشت شهرستان نمین، سرعین، کوثر، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار، خلخال و نیر در وضعیت زرد و سه شهرستان اردبیل، پارس‌آباد و مشکین‌شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شواهد آماری نشان می‌دهد که پس از ۲ ماه همه‌گیری گسترده در موج سوم شیوع کرونا در استان اردبیل و با تثبیت وضعیت شیوع این بیماری، شمار ابتلای جدید، تعداد بستری‌ها و آمار فوتی‌های کووید.۱۹ در این استان به میانگین ۱۰ ماه گذشته رسیده است.

بنا به این گزارش، در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، ‌مجموع مبتلایان بستری استان نیز به ۲۷۴ نفر رسیده که ۲۲۹ نفر کمتر از بالاترین رکورد است.

طی ۲ هفته گذشته، آمار فوتی‌ها در این استان تک رقمی شده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز، سه نفر از مبتلایان بستری شده جان خود را از دست دادند که ۱۹ نفر از کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

برچسب‌ها کرونا استان اردبیل غربالگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استان اردبیل غربالگری کرونا استان اردبیل غربالگری اخبار کنکور استان اردبیل شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

به گفته وی، در این خصوص پروتکل و توافقنامه‌ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه‌ای امضا شده که بر اساس آن پروتکل‌های فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشور‌های اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه‌های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشور‌ها تا ۵ هزار مگاوات قابل افزایش است. تبادل برق با کشور‌های همجوار حتی می‌تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند.

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می‌کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره‌هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می‌تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیر‌های انتقال برق موجود تا سقف ٣٠٠ مگاوات (۵٠ مگاوات به افغانستان، ٥٠ مگاوات به پاکستان، ١٠٠ مگاوات به عراق و ١٠٠ مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند ٨ ماه برقشان را به این کشور‌ها صادر و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن