Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احسان صلاحی امروز در جمع اصحاب رسانه اولویت برنامه‌های امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را احیای واحدهای راکد صنعتی و تولیدی عنوان کرد.

وی به نقش مهم احیای واحدهای راکد در رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: هدف‌گذاری سال گذشته برای احیای ۵۰ واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل صنعتی و معدنی برای بازگشت به چرخه تولید بود که بازگشت ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه و جذب ۷۵۸ نیروی کار، ثمره احیای این تعداد واحد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: یک واحد صنعتی زمانی که بخواهد فعالیت خود را شروع کند ۲ تا سه سال زمان لازم دارد که به مرحله بهره‌برداری برسد، اما با احیای واحدهای راکد یک حرکت جهشی انجام می‌شود که در سال جهش تولید اولویت ما هم تحقق این مهم است.

صلاحی ادامه داد: در این راستا واحدهای راکد را شناسایی و مشکلات آن‌ها احصا می‌کنیم و براساس شناختی که به صورت میدانی از واحدها صورت می‌گیرد؛ پیشنهاد فعال‌سازی آن‌ها را ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای احیای واحدهای راکد استان، تصریح کرد: در این جلسات مسائل و مشکلات واحدهای راکد را مطرح می‌کنیم، این واحدها اکثرا به دلیل مدیریتی و مشکلاتی که با دستگاه‌های دولتی به‌ویژه بانک‌ها که در قالب بدهی دارند، تعطیل و راکد مانده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: با پتانسیلی که در کارگروه وجود دارد، مشکلات واحدهای راکد مطرح می‌شود و با تامل خوب این کارگروه با دستگاه‌ در راستای رفع مشکلات زمینه بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید فراهم می‌شود.

وی گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات بانکی هم از محل‌های کمک فنی و اعتباری بند الف تبصره ۱۸ با سود کمتر در اختیار واحدهای راکد که قصد دارند مجددا به چرخه تولید بازگردند، قرار می‌گیرد.

صلاحی با بیان اینکه امسال در تلاش هستیم ۵۵ واحد خاموش استان را احیا کنیم، افزود: تا پایان آذرماه برنامه‌ریزی‌های برای احیای ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی صورت گرفته بود که توانستیم ۲۶ واحد صنعتی و ۱۶ واحد معدنی را به چرخه تولید بازگردانیم که در قالب آن‌ها حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احیا و زمینه اشتغال یک‌هزار نفر هم فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین واحدهای استان که امسال احیا شد، اسید سیتریک بود که با پیگیری‌های صورت گرفته بعد از ۱۰ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

صلاحی تعداد واحدهای راکد حال حاضر استان را ۱۵۰ واحد اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه ۸۷۰ واحد صنعتی و تولیدی داریم حدود ۲۰ درصد واحدهای استان راکد است که کمان‌کان بازگشت آن‌ها به چرخه تولید را در برنامه داریم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه صنعت اشتغال تجارت معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه واحدهای راکد معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه احیای واحدهای راکد چرخه تولید واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان گفت، تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیا واحدهای راکد و توسعه واحدهای تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی برازجان نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

کد خبر 6095371

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت