Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@15:56:03 GMT

بهترین وزن مرغ 1200 تا 1800 گرم است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۳۷۸۴

بهترین وزن مرغ 1200 تا 1800 گرم است

ایسنا/کرمانشاه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بهترین وزن برای خرید مرغ را در محدوده 1200 تا 1800 گرم اعلام کرد.

شاهرخ یارویسی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بهترین‌ کیفیت‌ گوشت مرغ در محدوده وزنی 1200 تا 1800گرم است، گفت: بالا بودن وزن لاشه مرغ سبب می‌شود تا مرغ چربی بطنی و حتی چربی بین بافتی بالاتری داشته باشد و با مصرف مرغ های چاق همه این چربی‌ها  وارد بدن افراد شده و می تواند سلامت آنها را به مخاطره بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرغ‌های سبک ارزش تغذیه‌ای بالاتری نسبت به مرغ‌های سنگین دارند، ادامه داد: مرغ‌های سبک، چربی کمتری دارند و میزان مصرف دارو و آنتی بیوتیک‌ها نیز در آن‌ها کمتر از مرغ‌های سنگین است. ضمن اینکه مرغ سبک خوشمزه‌تر و لذیذتر از مرغ‌ سنگین است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مردم کرمانشاه به دلایل فرهنگی تمایل بیشتری به خرید و مصرف مرغ‌های با وزن بالای دو کیلوگرم دارند، گفت: باید با فرهنگ‌سازی آنها به سمت خرید مرغ‌های با وزن استاندارد ترغیب کرد.

یارویسی‌ افزود: برای تغییر ذائقه مردم نسبت به مصرف مرغ‌های سنگین وزن باید فرهنگ سازی شده و مزایای استفاده از گوشت مرغ‌های در محدوده وزنی استاندارد به اطلاع مردم رسانده شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاهتاکید کرد: فرهنگ مردم در انتخاب سایز مرغ‌ها در تولید این محصول هم نقش اساسی دارد، زیرا اگر استقبال مردم از مرغ‌های با وزن بالا کاهش یابد، به طور قطع تولیدکنندگان به دنبال کاهش دوره پرورش مرغ خواهند رفت.

وی یادآوری کرد: با کوتاه کردن طول دوره پرورش، مرغداران می‌توانند به جای چهار دوره پرورش در سال، پنج و یا حتی شش دوره جوجه‌ریزی داشته باشند که این موضوع سبب خواهد شد تا از تجهیزات مرغداری استفاده بیشتری شود.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرغ مرغ سایز وزن كرمانشاه مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بدهکاران گاز یا پرمصرف‌های انرژی مشترکین صنعتی بزرگ، مصرف گاز زیادی در دوره قرائت دارند که با توجه به این مصرف گاز بهای بالایی دارند که بیش از ۱۳ همت میزان مصرف صنایع بزرگ کشور است که اگر یک دوره قرائت خود را پرداخت نکنند عملاً ۱۳ همت عقب افتاده و مجموع مطالبات دولت از آنها اگر سه ماه طول بکشد مبالغ بسیار هنگفت خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اقدامات توسعه‌ای کشور و هدفمندی یارانه‌ها، عدم پرداخت گاز بها تبعات زیادی دارد که باید به موقع پرداخت کنند تا دولت از منابع به خوبی استفاده کند.

رحمانی بیان کرد: بزرگترین بدهکاران صنایع پتروشیمی، بعد از آن فولادی‌ها و سومین هم سیمانی‌ها بزرگترین مصرف کننده و بدهکاران گازی هستند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه رادیویی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ میلیون و ۷۰۰ مشترک خانگی داریم این مقدار مصرف، فقط به صنایع برمی گردد که به صورت دوره‌ای کمیته‌ای تشکیل شده تا با برگزاری جلسات مربوطه پرداخت بدهی‌ها انجام پذیرد.

کد خبر 6095639

دیگر خبرها

  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند