Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاکم دبی اعلام کرد بودجه ۵۷.۱ میلیارد درهمی ۲۰۲۱ به تصویب رسیده است. انتظار می رود دبی در ۲۰۲۱ حدود ۴.۷۸۶ میلیارد درهم کسری بودجه داشته باشد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، دبی، قطب تجاری و مالی امارات، در شرایطی که انتظار می رود اقتصاد از رکود فعلی بهبود یابد، 57.1 میلیارد درهم (15.55 میلیارد دلار) بودجه برای 2021 تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه حاکم دبی در مورد بودجه 2021، مقایسه‌ای با هزینه‌ها در 2020 نشده است ولی مطمئناً بالاتر از رقم 56.16 میلیارد درهمی است که در ماه اوت گزارش شده بود و چهارده درصد پایین‌تر از 66.4 میلیارد درهمی است که دولت در ابتدا برای 2020 برنامه‌ریزی کرده بود.

در بودجه سال جاری میلادی، سود اقتصادی نمایشگاه اکسپو 2020 در نظر گرفته نشده است. این رویداد شش ماهه قرار بود در اکتبر آغاز شود ولی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد.

بودجه 2021 که به تایید شیخ محمد بن رشید المکتوم، حاکم دبی رسیده است، شرایط خاص اقتصادی در سال مالی 2020 و پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا برای اقتصاد جهان را در نظر گرفته است.

تجارت و گردشگری در دبی ضربه سختی از تعطیلی‌ها و لغو پروازها در سال جاری میلادی خورده است. انتظار می رود اقتصاد دبی 6.2 درصد در 2020 کوچک شده و 4 درصد در 2021 به دنبال فعالیت های اقتصادی رشد کند.


در این بیانیه آمده است دبی انتظار دارد علی‌رغم اقدامات دولت جهت کاهش هزینه ها، 52.314 میلیارد درهم درآمد عمومی داشته باشد. این رقم 18.3 درصد بیشتر از 44.2 میلیارد درهمی است که برای 2020 پیش بینی شده بود.

درآمدهای غیر مالیاتی که نتیجه درآمد دولت از خدمات مختلف است، 59 درصد از کل درآمد دبی را تشکیل می‌دهد در حالیکه مالیات 31 درصد آن است. این بدان معناست که انتظار می رود دبی در 2021 حدود 4.786 میلیارد درهم کسری بودجه داشته باشد. این رقم کمتر از 11.9 میلیارد درهم کسری بودجه در 2020 است.

درآمدهای عمومی دبی متکی به درآمدهای نفتی نیست. پیش بینی می شود نفت 4 درصد از کل درآمد دبی را در سال مالی 2021 تشکیل دهد.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کسری بودجه اقتصاد امارات کسری بودجه پول نیوز درآمد غیر مالیاتی کرونا میلیارد درهمی انتظار می رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن