Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با بیان اینکه شهرها و روستاهای استان آب پایدار ندارند گفت: تا پایان سال ۳۸ روستای لرستان آبرسانی می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حمید رضا کرم‌وند شامگاه دوشنبه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران این شهرستان در رابطه با پروژه تصفیه خانه شهرستان دورود اظهار داشت:  شهرستان دورود با دارا بودن 150 هزار جمعیت داشتن تصفیه خانه یکی از نیازهای اساسی آن است و جهت تکمیل این تصفیه خانه 215 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بحث ماده 56 این پروژه  قطعی شده تا یک سرمایه‌گذار فعلا 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند و برنامه  داریم این پروژه سال 1401 به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: موضوع مهم  شهرستان دورود در حوزه آب و فاضلاب نداشتن شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب است  که علی‌رغم محدودیت شدید اعتباری   شبکه جمع‌آوری فاضلاب  ناصرالدین را تکمیل و در حال اجرای شبکه‌های فاضلاب مناطق مرکزی و سنتی شهرستان  که مشکل شدید فاضلاب داشتندهستم و اکنون هیچ گونه فاضلاب رها شده در مناطق مسکونی شهرستان نداریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان در رابطه با پرداخت هزینه دفع فاضلاب توسط مردم شهرستان دورود عنوان کرد:با توجه به اینکه  تمام شهرستان دورود شبکه دفع فاضلاب دارد  براساس قانون مردم  باید هزینه دفع فاضلاب  پرداخت کنند و این هزینه نیز جهت تعمیر، نگهداری  سم پاشی و لایه روبی شبکه‌های دفع فاضلاب دریافت می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه این یک واقعیت است  که طی سال‌های اخیر خشکسالی سبب شده در برخی شهرستان‌ها از جمله کوهدشت تا 100متر افت چاه‌ها را داشته‌ایم، افت چاه‌ها یک پدیده ملی است که  علاوه بر بحث افت آب سبب فرو نشست زمین، لایه‌های زمین تغییر شکل می‌دهند به گونه‌ای که حتی در سال‌های تر سالی افت فشار جبران نمی‌شود.

کرم‌وند در رابطه با کدورت آب در برخی از فصل‌های سال در استان لرستان گفت: متاسفانه هیچ کدام از شهرها و روستاهای استان لرستان از آب پایدار استفاده نمی‌کنند به این معنی که از آب‌های پشت سدها که حجم بالا و زمان ماندن کافی دارند می‌توانند پایداری  و کیفیت آب را افزایش بدهند استفاده نمی‌کنیم و از آب چشمه‌ها استفاده می‌کنیم. 

کرم‌وند گفت: جهت رفع کدورت آب شهرستان در روزهایی که بارندگی داریم کدورت آب بیشتر است در همین راستا باید تلاش کنیم با بالا  بردن ظرفیت تصفیه خانه مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم  و همچنین باید سامانه کاکارضا را تکمیل کنیم. 

وی  با اشاره به راه‌اندازی پویش الف ب تصریح کرد:پویش الف ب  یک پویش ملی است که در استان لرستان تاکنون آبرسانی  24 روستا انجام شده  و تا پایان سال نیز 38 روستای در قالب این پویش  تکمیل می‌شوند که در مجموع در استان لرستان  با راه‌اندازی پویش الف ب 64 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند. 

پیگیری تسنیم نتیجه داد؛ روستای «ابراهیم هوت بازار» چابهار آبرسانی شدطرح ارتقاء تصفیه‌خانه اردبیل اجرایی می‌شود/ طرح آبرسانی به روستاها به بهره‌برداری می‌رسد + فیلمطرح‌‌های آبرسانی به 38 روستای گیلان افتتاح شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان خاطر نشان کرد: در استان لرستان حدود 137 هزار انشعاب  آب روستایی  داریم که جمعیتی حدود 500 هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب  استان در بخش روستایی است. 

وی اظهار داشت: متاسفانه با توجه به ضعیف بودن زیرساخت‌های روستایی، شرکت آب و فاضلاب ضعیف است و علاوه بر این بخشی از زیر ساخت‌ها در شهرستان چگنی نیزبر اثر سیلاب دچار خسارت شدند این شهرستان با قطعی و افت فشار مواجه است.

انتهای پیام/645/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان لرستان شهرستان دورود دفع فاضلاب تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، یاسر اکبریان امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب طرح جهاد آبرسانی استان توضیح داد: پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر ۷۰/۲۵ است.

به گفته وی آبرسانی به ۷۰ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است و مابقی تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با اجرای این طرح تعداد ۱۲۵ روستا با جمعیتی معادل ۷۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان لرستان قرار خواهند گرفت.

اکبریان بیان کرد: با رایزنی انجام شده در سطح وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور تلاش خواهیم کرد تعداد روستاهای برخوردار از این طرح را افزایش دهیم، پیش بینی ما این است که در مجموع این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.

به گفته وی قرار داد فاز دوم طرح جهاد آبرسانی استان به زودی نهایی می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903356

دیگر خبرها

  • آب شرب ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی تامین می شود
  • آغاز عملیات اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان مرزی خواف
  • وارد مدار شدن خط انتقال مجتمع آبرسانی حسین زائری دشتی
  • اجرای طرح‌های ساماندهی حوزه آب و فاضلاب بصورت آزمایشی در روستاهای شهرستان ارومیه
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی