Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - اولین مرکز نوآوری بخش تعاون هرمزگان با حضور "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور،​ "محمد شریعتمداری" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، " محمد کبیری" معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، "پرویز کرمی" دبیر ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش‌ بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق و "هادی ابراهیمی" مدیرکل تعاون و کار هرمزگان به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان رودان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری بخش تعاون گفت: این مرکز به منظور اهدافی از جمله تبدیل تعاونی ها به واحدهای خلاق و نوآور و بستری برای رشد و پرورش ایده های نو بر مبنای دانش، حمایت از طرح های پژوهشگران، محققان، دانشجویان و کمک به شکل گیری و حیات شرکت های دانش بنیان، ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و انتقال تکنولوژی در استان بویژه در حوزه تعاون و تجاری سازی محصولات، ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی از ساخت و توسعه محصولات مبتنی بر فناوری و نوآوری و یا انتقال دانش فنی توسط صاحبان ایده ها در بخش تعاون به منظور تحقق اهداف مرکز با حضور تیم های خلاق و نوآور و تسهیل ارتباط و تعامل واحد های تعاونی فعال با صاحبان ایده های خلاقانه و استارت آپ راه اندازی شده است.
هادی ابراهیمی با بیان اینکه تعاون به عنوان یکی از بخش‌های بزرگ اقتصادی، نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد و در استان نیز بیش از سه هزار تعاونی در بخش های مختلف فعالیت دارند، خلاقیت و نوآوری برای تعاونی ها را یک ضرورت عنوان کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر حمایت از اقتصادی دانش بنیان و علم و عمل، محور فضای حرکت بخش تعاون را به سوی فعالیت های اقتصادی دانش پایه و نوبنیان فراهم کرده که ایجاد مراکز نوآوری بخش تعاون به عنوان هسته محرک و پیش برنده الگوی دانش محور تعاونی، تاثیر بسزایی در ایجاد و شکل گیری تیم های کاری و دانش بنیان در بخش تعاون خواهد داشت، در این راستا و بمنظور حمایت از استارت آپ ها و استفاده از ایده های برتر و به روز شدن فعالیتها، ایجاد مراکز توسعه و نوآوری تعاون می تواند به این امر کمک کند.
ابراهیمی افزود: در این مرکز، شرکت‌های تعاونی دارای ایده‌های خلاقانه و نوآور مورد حمایت قرار می‌گیرند تا ایده‌ها تبدیل به تجاری‌سازی شوند.
رئیس مرکز نوآوری بخش تعاون هرمزگان با اشاره به اینکه با همت "شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت رودان" در سال 95 یک مجموعه مرکز تحقیقاتی خصوصی برای توسعه کشت محصولات کشاورزی و صنعت آبزی پروری تاسیس شد که با تسهیلات از صندوق توسعه تعاون، این مرکز گسترش پیدا کرد و با توجه به اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاسیس مراکز نوآوری در سطح استانها، این محل بعنوان مرکز نوآوری بخش تعاون استان هرمزگان در سال 98 تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.
"ضیایی"، ثبت برند و ارائه طرحهای نوآورانه، انعقاد تفاهم نامه همکاری نظامند بین دانشگاه هرمزگان و مرکز نوآوری تعاون با مجری طرح شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت رودان در شهریورماه امسال و شناسایی گونه های جدید گیاهان دارویی و فرآوری و بسته بندی آنها و آبزی پروری ماهیان گرمابی و انجام مطالعات کشت بافت و تحقیقات کشاورزی و میوه های گرمسیری را از مهم ترین فعالیتهای مرکز نوآوری هرمزگان در شهرستان رودان ذکر کرد.
وی، شناسایی نخبگان و فرهیختگان استان و حمایت از ایده های خلاقانه و نوآور آنان، نشست با تعاونگران و شناسایی و تعامل با تعاونی های نسل جدید و دانش بنیان و حمایت از طرح های تولید آنها، توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و حمایت از شرکت های تعاونی و ارائه خدمات آموزشی و علمی به جامعه هدف، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی منطقه از طریق شرکت در نمایشگاهها و شرکت های استارتاپی و شرکتهای دانش بنیان را از برنامه های آینده این مرکز نام برد.
قابل ذکر است که "مرکز نوآوری و توسعه تعاون" هرمزگان با همت " شرکت تعاونی کشاورزی تاک سبز طبیعت رودان" با پیش بینی اشتغال20 نفر، در مجموعه ای چند منظوره به وسعت هشت هکتار با سرمایه گذاری40 میلیارد ریال که20 میلیارد از طریق تسهیلات بانکی و مابقی سهم آورده، تاسیس و در حوزه های مختلف کشاورزی و شیلاتی از جمله گیاهای دارویی ، کشاورزی ، باغ مرکبات و نخیلات، پرورش ماهی و میگو و تولید انرژی سبز فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرکز نوآوری بخش تعاون کار و رفاه اجتماعی دانش بنیان ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تفاهم‌نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی با حضور محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیران ارشد این بانک و همچنین محمدصادق خیاطیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌عامل این صندوق به امضا رسید و پیشنهادات و راهکارهای بهینه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مورد بررسی قرار گرفت.

محسن سیفی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور گفت: همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین دو مجموعه بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد. هدف از برگزاری این نشست، تدوین نقشه راهی برای توسعه همکاری‌های مشترک در جهت حمایت حداکثری از دانش‌بنیان‌های کشور است. تلاش می‌کنیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای کمک به تحقق شعار سال، ابزارهای مشترکی را تعریف کنیم که همه از منافع آن بهره‌مند شوند.

او با اشاره به پیشرو بودن بانک صادرات ایران در عملیاتی شدن برات، چک، سفته و سامانه توثیق الکترونیک، عزم جدی این بانک برای تبدیل شدن به بانک اصلی حامی دانش‌بنیان‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: بانک صادرات ایران به عنوان تنها و نخستین بانک، بسته کامل اسناد تجاری الکترونیکی در اختیار دارد و می‌توانیم در همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از این ابزارها، مدل‌هایی ویژه دانش‌بنیان‌ها، طراحی کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه زیست‌بوم نوآوری کشور رونق مناسبی پیدا کرده است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کشور جز با اعتماد به دانش‌بنیان‌ها حل نمی‌شوند لذا تلاش می‌کنیم بانک صادرات ایران در کنار دانش‌بنیان‌ها بتواند در حل مشکلات کشور سهیم باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شعب خارجی بانک صادرات ایران، برای حل نیازهای ارزی این شرکت‌ها نیز اعلام آمادگی کرد و افزود: در حوزه تأمین مالی ارزی دانش‌بنیان‌ها در خارج از کشور نیز بانک صادرات ایران می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.

در این نشست همچنین رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فروش ۷۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با رقم‌های کوچک، ارزش‌افزوده‌های بسیار بالایی خلق کرده‌اند

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با بیان اینکه همکاری خوبی با شبکه بانکی کشور برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، گفت: نقش‌‎آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بسیار جدی است. سهم دانش‌بنیان‌ها از GDP در حال حاضر ٢.٧ درصد است و هدف‌گذاری تا پایان برنامه هفتم، رساندن این سهم به ٧ درصد است. یکی از ارکان مهم تحقق این هدف، بحث تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به حمایت‌های جدی و همیشگی رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت سیزدهم از دانش‌بنیان‌ها به بیان انتظارات از نظام بانکی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها پرداخت و تصریح کرد: شبکه بانکی کشور هم پای کار دانش‌بنیان‌ها بوده است. شاید یک دهه قبل، بیشتر به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فکر می‌کردیم، اما اکنون این زیست‌بوم از بلوغ بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک به ١٠ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اکنون باید فعالیت‌ها به شکل هدفمندتر و با تعیین اولویت دنبال شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: در قالب همکاری مشترک می‌توانیم اتفاقات خوبی را در حوزه دانش‌بنیان کشور رقم بزنیم. امیدواریم بحث تعهدات تبصره ١٨ به زودی تکمیل شود. همچنین در راستای شعار سال ١٤٠٣ و بسته‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه تدارک دیده شده است، امیدواریم همکاری خوبی با بانک صادرات ایران در زمینه اوراق صکوک شکل بگیرد.

مهدی اقبالی راد، عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست با اشاره به سبقه بیش از ٧٢ سال خدمات بانک به فعالان اقتصادی و مردم کشور، استفاده از ابزارهای اعتباری برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان را راهکار مناسبی در کنار پرداخت تسهیلات نقدی در سال جاری عنوان کرد و بر تداوم حمایت این بانک از صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

معاونان امور شعب، طرح و برنامه، اعتبارات و دستیار مدیرعامل در امور بین‌الملل نیز در این جلسه نسبت به ارائه گزارش و نقطه‌نظرات خود اقدام کردند.

کد خبر 6094035

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن