Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیوند عمیق تاریخ اسلام و ایران با یکدیگر و درام بی نقص و تاثیر گذار موجود در تاریخ اسلام همواره جذاب و تاثیر گذار بوده و این مهم اطمینان به تولید یک مجموعه جذاب از تاریخ اسلام از منظر تیمی ایرانی را در ما نهادینه کرد.

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ سفیر عشق بازی رایانه‌ای اکشنی بود که در هفته‌های گذشته رونمایی و عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سفیر عشق یک بازی سه گانه است که قصد دارد با استانداردهای بالا به روایت بخش پررنگی از تاریخ اسلام یعنی دوران امامت امام حسین(ع) بپردازد. قسمت اول این بازی کاملا ایرانی با محوریت شخصیت حضرت مسلم(ع) ساخته شده و داستان شخصیتی ایرانی به نام مهران در دوران امام حسین (ع) است که برای دیدن مسلم بن عقیل از شهر ری راهی کوفه می‌شود و وقایع بازی از دید این شخصیت خیالی روایت می‌شود. ویژگی‌ مهم بازی سفیر عشق برخورداری از استانداردهای بالا در بازی سازی است و این بازی از لحاظ گرافیک در رتبه بالایی نسبت به تمامی بازی‌های ایرانی قرار دارد. روایت تاریخ اسلام و پیچیدگی‌هایش با بهره گیری از یک بازی رایانه‌ای ویژگی مهم تیم سازنده سفیر عشق است و به همین بهانه با مهندس جعفری جوزانی مدیر مرکز متنا سازمان بسیج و تهیه کننده بازی و امیر رهبر مدیر روابط عمومی مرکزمتنا سازمان بسیج از عوامل بازی گفتگویی داشتیم که آن را می‌خوانید:

چطور شد که به سراغ شخصیت حضرت مسلم (ع) برای ساخت بازی رفتید؟
مهندس جعفری جوزانی تهیه کننده بازی: از یک سو پیوند عمیق تاریخ اسلام و ایران با یکدیگر و درام بی نقص و تاثیر گذار موجود در تاریخ اسلام همواره جذاب و تاثیر گذار بوده و این مهم اطمینان به تولید یک مجموعه جذاب از تاریخ اسلام از منظر تیمی ایرانی را در ما نهادینه کرد. بدین ترتیب با ورود به داستان مسلم ابن عقیل (ع) و حضور کارکتر مهران ایرانی در این فضا روایت خود را آغاز و با این کارکتر رشد و نمو یافته در دامن سفیر عشق به موضوعات تاثیرگذار دیگر خواهیم پرداخت. از سوی دیگر خود شخصیت مسلم ابن عقیل (ع) و چرخش‌های روایی درونی این روایت غم انگیز تاریخی همواره برای من از دوران کودکی جذاب بود و با بستن چشمان حال و هوای آن را تصویر میکردم. با پخش سریال مختار نامه و پرداخت بی نظیر جناب میرباقری به این داستان به تولید یک بازی رایانه‌ای بر مبنای روایت حضور مسلم ابن عقیل (ع) در کوفه مطمئن شدم.
روایت صحیح از حوزه تاریخ اسلام حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های خاصی دارد؛ با این وجود ساخت بازی رایانه‌ای با این محوریت سخت نبود؟
مهندس جعفری جوزانی: بی تردید این یکی از سخت‌ترین بخش‌های تولید بازی سفیر عشق بود. به همین دلیل در دو سال اول ضمن پیشبرد فرآیند پیش تولید، یک تیم تحقیقاتی حرفه‌ای بر روی داستان و مستندات تاریخی آن کار کرده و در نهایت متون تدوین شده به رویت و تایید مراجع عالی رسیده تا ضمن خلق یک اثر بی نظیر در حوزه فنی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی و حتی خاورمیانه، یک تجربه مستند و قابل اتکا نیز به مخاطب تقدیم شود.
چه تهمیداتی برای ارائه یک تصویر دقیق در خلال بازی رایانه‌ای اندیشیده بودید؟
امیر رهبر: ترکیب دقیقی از تاریخ و داستان. بدین ترتیب که جهت حفظ انسجام اثر یک خط تاریخی در بازی سفیر عشق وجود دارد، اما برای همراه کردن مخاطب و رسیدن به اصل سرگرم کننده بودن که بی تردید وظیفه اصلی یک بازی رایانه‌ای است روایتی جذاب از دید مهران ایرانی که کارکتر کاملا خیالی است،  طراحی و در اثر پیاده سازی شد.
فکر می‌کنید بازی رایانه‌ای با این محوریت چقدر در شناخت صحیح تاریخ اسلام و شخصیت‌های مهم آن اثرگذار است؟
رهبر: یک اصل مهم همراه شدن مخاطب با اثر است. هر چقدر مخاطب با اثر همراه شود تاثیر گذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. سفیر عشق تمام تلاش خود را بر ارائه لحظاتی سرگرم کننده، با کیفیتی در استاندارد بین المللی و چشم نواز کرده است تا مخاطب ضمن لذدت بردن از بازی، در لایه‌های دوم و سوم محتوا با مفهوم این اثر فاخر اسلامی نیز آشنا گردد و هم ذات پنداری صحیحی را به دست آورد.  
با توجه به سیر تاریخی قسمت دوم این بازی به وقایع کربلا خواهد پرداخت؟ کربلا را از چه زاویه‌ای قرار است روایت کند؟
مهندس جعفری جوزانی: قسمت دوم این اثر به شکل گیری قیام مختار ثقفی میپردازد. در قالب چند گذشته نمایی به حوادت کربلا به صورت غیر مستقیم و از دید مختار خواهیم پرداخت. یک روایت منسجم که مخاطب را این بار از زاویه‌ای بسیار بدیع با این موضوع همراه خواهد ساخت. کربلا، غربت و ظلم سه کلید واژه اثر فصل قیام هستتند که در نسخه سوم (فصل انتقام) به کربلا، خونخواهی و تقاص خواهیم پرداخت.
با وجود پیوست‌های مهم فرهنگی و دینی در این بازی و اهمیت جذب مخاطب برای دریافت این محتوا، سفیر عشق چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که باعث می‌شود نوجوانان و جوانان به سراغ آن بروند؟
مهندس جعفری جوزانی: رعایت تمامی استاندارد‌های روز تولید بازی‌های رایانه‌ای اعم از انتخاب یک ژانر محبوب (اکشن شمشیر بازی) تا کارکتر‌های متنوع، انیمیشن‌های نرم و روان موشن کپچر، سینماتیک‌های متنوع، قابلیت ارتقا سلاح و سلاح‌های متعدد همراه با قابلیت‌های ویژه و مکانیک‌های متنوعی نظیر پلتفرمینگ، مخفی کاری، اسب سواری و ... مخاطب را برای چند ساعت با خود همراه خواهد ساخت.
فکر می‌کنید برای ساخت بازی رایانه‌ای با این کیفیت در کشورمان چه کمبود‌ها و مشکلاتی وجود دارد؟
مهندس جعفری جوزانی: بی تردید حمایت‌های مالی و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت تبلیغ، توزیع و عرضه اثر از مهم‌ترین کمبود‌های صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور است که اگر به درستی به آن توجه شود میتواند برای کشور چه از لحاظ فرهنگی و چه محتوایی تاثیر گذار باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازی بازی رایانه ای سفیر عشق مختارنامه بازی رایانه ای تاریخ اسلام تاثیر گذار سفیر عشق یک بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی

همشهری آنلاین: مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.
همچنین در این زمینه امید علی مسعودی؛ عضو شورای سواد فضای مجازی ساترا درباره این سریال و لزوم حذفش از پلتفرم ها می گوید: «پخش سریال حشاشین محصول شبکه تلویزیونی مصر از ماه مبارک رمضان از این شبکه و پلتفرم های نمایش خانگی در ایران و کشورهای عرب زبان آغاز شد و همچنان این سریال در حال کسب مخاطب بیشتر از طریق سکوهای نمایش خانگی است. سریال حشاشین با بودجه ای ۱۲ میلیون دلاری ساخته شده و یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کشورهای عرب زبان به شمار می‌رود. این سریال دست روی کاراکتری گذاشته که تاریخ درباره آن روایات متعددی را مطرح کرده و تاکنون دستمایه ساخت بازی‌های ویدیویی مشهوری با نام «اساسینز کرید» (فرقه آدمکشی) و تولید فیلم و سریالی به همین نام بر اساس این بازی و حتی نوشته شدن یک سری رمان و کمیک بوک (داستان مصور) از روی آن بوده است.» وی در ادامه یادآور می شود:«نوجوانان جهان با دنیای دروغینی که کمپانی فرانسوی بازیسازی یوبیسافت از جهان حشاشین ساخته آشنایی دارند و متاسفانه فریب قصه‌های دروغ این بازی و مشتقات آن (کتاب‌ها و سریال و…) را خورده‌اند. پیش از این بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ ای اقدام شایسته‌ای در برابر دروغ‌هایی که در این فرنچایز بازی ویدیویی مطرح شده انجام نداده بود و حالا با تولید و انتشار سریال مذکور از شبکه نمایش خانگی ساترا نیز در معرض آزمونی تازه قرار گرفته است.
برجسته کردن فرقه ها از پروژه‌های مهم صهیونیسم جهانی به شمار می‌رود و تصور می‌شود که تولید و پخش چنین سریال پر هزینه‌ای نیز با همین سیاست‌ها همسو باشد. این سریال با پخش در ایام ماه مبارک رمضان که ماه همدلی مسلمانان است، سعی کرد تا اختلافات مذهبی مسلمانان را به تبلور بکشد. یکی از اهداف سریال حشاشین این بود که ترور و سرآغاز ترور را به اسلام و به خصوص به شیعه‌ها ربط دهد. شاهد این نظریه آن است که در این سریال تاکید میشود که تروریست از جهان عرب متولد نشده است بلکه شهرهای ری، قم و اصفهان را منشاء تروریست معرفی میکند. »
همچنین مسعودی در بخش دیگر صحبت هایش تصریح می کند:«تولید و انتشار این سریال که از نظر تاریخی محلی از اعراب ندارد و اشکالات ریز و درشتی به فیلنامه آن وارد است در پلتفرم های نمایش خانگی ایرانی همراه با انتشار در پلتفرم های عرب زبان، این ضرورت را بیشتر از گذشته مطرح کرد که لازم است انتشار تمام سریال های خارجی نیز همچون سریال های داخلی ناچار به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) شود.
حالا که شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین آیین نامه محتوایی شبکه نمایش خانگی است پیشنهاد میکنم در این آیین نامه انتشار سریال های خارجی نیز مشمول ممیزی پیشینی شود چون زمانی که سریالی خارجی از شبکه نمایش خانگی پخش میشود، قطعا حتی اگر بعدا از شبکه نمایش خانگی حذف شود، دیگر این حذف کارایی لازم را نخواهد داشت، ضمنا توجه به این نکته ضروری است که پیشگیری بهتر از درمان است و چنانچه سریال های خارجی قبل از پخش ممیزی شوند، این امر آسیب کمتری برای خانواده های ایرانی خواهد داشت. »

کد خبر 847539 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مصر خبر مهم فیلم و سریال ایرانی فیلم و سریال خارجی

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با تورینو
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است