Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در پی اطلاعیه ثبت نام و احراز هویت سپرده‌گذاران سهام‌عدالت، تعداد زیادی از مردم در جلوی دفاتر الکترونیک جهت انجام روند احراز هویت و ثبت‌نام بدون رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی حضور پیدا کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، درحال حاضر ماه‌ها از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و همواره سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشور به صورت مداوم بر حفظ فاصله اجتماعی درجامعه تاکید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متاسفانه با وجود ابتلای روزانه بیش از 5 هزار نفر در جامعه به بیماری کرونا، به دلیل برخی اطلاعیه‌ها که نیاز به ثبت نام دارند، تجمعاتی در مناطق مختلف استان شکل گرفته است.

بر اساس گفته‌های محمدرضا معتمد، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس شایعات مرتبط با عدم نیاز سهامداران سهام عدالت برای ثبت نام در سامانه سجام را تکذیب کرد.

به گفته وی همه سهامداران سهام عدالت در روش مستقیم و غیرمستقیم باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.

در همین راستا سهامداران جهت احراز هویت و ثبت‌نام به دفاتر خدمات الکترونیکی مراجعه می‌کنند که این موضوع در صورت عدم ارائه راهکار و اطلاع‌رسانی‌ گسترده می‌تواند بر افزایش مراجعان به این دفاتر بیانجامد.

این درحالی است که رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شرایط فعلی می‌تواند علاوه بر کاهش ابتلا و مرگ در جامعه از بارمضاعفی که بر دوش پزشکان و کادر درمان است، بکاهد.

این تضاد و ناهماهنگی‌های پی‌درپی نهادهای دولتی وعدم ارائه راهکاری مناسب و اطلاع‌رسانی برای احرازهویت و تسریع در انجام این موضوع متاسفانه موجب تجمع در مناطق مختلف به ویژه شهرستان بشاگرد شده است.

عدم توان خرید بسته‌های اینترنتی و گوشی‌های هوشمند در این مناطق باعث شده تا شهروندان با هر اعلام سازمان و نهادهای دولتی جهت ثبت نام به تعداد اندک کافی‌نت‌های سطح شهر مراجعه کنند.

در شرایط فعلی که تلاش همگانی برای کاهش مرگ و میر و ابتلا به این ویروس با شرایط خاص منع تردد و جریمه‌های 500 هزارتومانی شکل گرفته، این گونه اطلاعیه‌ها محدودیت‌های انجام شده را بدون نتیجه بگذارد.

هرچند راه جایگزین برای احراز هویت سهامداران با مراجعه به اپلیکیشن‌های معتبر وجود دارد اما عدم اطلاع رسانی دقیق، عدم آگاهی شهروندان و نداشتن گوشی هوشمند در برخی مناطق موج گسترده‌ای از تجمعاتی که در آنها فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی معنا ندارد، ایجاد شده است.

امیدواریم مسئولان پیش از ارائه اطلاعیه‌های ثبت‌نام نسبت به انتشار گسترده روش‌های غیرحضوری جهت ثبت‌نام و احراز هویت و افزایش دفاتر خدمات الکترونیک برای مراجعه حضوری شهروندانی که توانایی خرید گوشی هوشمند را ندارند اقدام کنند تا از تجمع گسترده مردم با وجود ویروس کرونا جلوگیری شود.

ثبت‌نام در سامانه سجام، پیش‌شرط استفاده از مزایای سهام عدالتیک میلیون و 560 هزار لرستانی مشمول سهام عدالت هستندتجمع بی حساب و کتاب مردم در دفاتر پیشخوان دولت؛ سهام عدالت بلای جان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها می‌شود

انتهای پیام/872/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اطلاعیه ها احراز هویت سهام عدالت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با 8 شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند