Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، دبیر اجرایی جشنواره عمار در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: همه مردم به صورت برابر امکان تماشای فیلم‌ها را خواهند داشت. از 11 تا 19 دی‌ماه  آثار امسال جشنواره در وب‌سایت عماریار نمایش داده خواهد شد. هر اثر 24 ساعت در سایت عماریار نمایش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره عمار گفت: فراخوان جشنواره عمار هرسال حوالی شهریورماه منتشر می‌شود و 2 ماه فرصت برای ارسال آثار وجود دارد. بعد از مراحل بازبینی در 9 دی‌ماه جشنواره برگزار می‌شود. هرساله در سینما فلسطین میزبان آثار بودیم که امسال به دلیل شرایط کرونایی سینما فلسطین به صورت آنلاین خواهد بود.

منفرد اظهار داشت: همه مردم به صورت برابر امکان تماشای فیلم‌ها را خواهند داشت. از 11 تا 19 دی‌ماه  آثار امسال جشنواره در وب‌سایت عماریار نمایش داده خواهد شد. هر اثر 24 ساعت در سایت عماریار نمایش داده خواهد شد. در این مدت حدود 40 اثر نمایش داده خواهد شد. تماشایی این آثار بدون هزینه اشتراک است و اینترنت مصرفی هم نیم‌بها حساب می‌شود.

وی افزود: در سال‌های قبل با نمایش آثار جشنواره در مساجد به دنبال اجتماعات محلی بودیم که امسال مردم با شرکت در میزگرد آنلاین می‌توانند نظرات خود را پیرامون آثار بیان کنند. این بخش از جشنواره اکران‌های مردمی برخط نام دارد.

دبیر اجرایی جشنواره عمار در ادامه گفت: توجه به ظرفیت فضای مجازی رویکرد اصلی جشنواره عمار است. بصیرت یعنی دیدن آنچه در شرایط عادی قابل‌رؤیت نیست. جشنواره کمک به مخاطب می‌کند تا از امکانات درونی خود در شرایط خاص استفاده کند. به طور مثال فردی در نوجوانی قطع نخاع شده است و با امکانات درونی خود به یک چهره بین‌المللی تبدیل می‌شود. این سوژه یکی از فیلم‌های جشنواره امسال بود که با نام مستند در یک نگاه اکران خواهد شد. این مستند در خصوص حسین نوری هنرمندی است که با دهان نقاشی می‌کند. نوری در هنرستان نمایش‌نامه انتقادی می‌نویسد و به دست ساواک شکنجه می‌شود اما در یک فضای دراماتیک با یک دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف ازدواج می‌کند. مهدی فارسی کارگردان این اثر را بر عهده دارد.

منفرد خاطرنشان کرد: نقد درون گفتمانی دیگر سرفصل‌های جشنواره عمار است. موضوعات و چالش‌های که صحبت از آن‌ها نیازمند هزینه است، را بررسی می‌کنیم. نمایش فیلم برای توده مردم به این دلیل است که فرآیند فیلم‌ساز شدن در ایران با مردم فاصله دارد. به دنبال این هستیم که فیلم‌ها به دست مخاطب اصلی‌شان برسد. نمایش‌دهنده آثار مردم داوطلب در مناطق مختلف هستند.  آزادی بیان در این جشنواره به این صورت است که شجاعت و نگاه انتقادی به فیلم‌ساز می‌دهیم.

برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره عمار اینترنت فلسطین دبیر اجرایی جشنواره عمار فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همواره قبل از اکران فیلم‌های سینمایی، تماشاگران بر اساس پیش‌بینی‌های خود نسبت به کیفیت اثر تولید شده و فضاسازی پیشینی که پیرامون فیلم وجود دارد، در روز اول پرده از آن استقبال کرده و به سینما می‌روند. البته استقبال روز اول اکران قطعا ملاک مفیدی جهت ارزیابی اقبال مخاطب به آثار نیست، اما این مولفه می‌تواند از ابعادی قابل توجه باشد.

به گزارش هنرآنلاین، در همین راستا شاه بودیم که فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.

مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلم‌های دهه‌های ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمی‌تواند چندان دقیق باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

245245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902764

دیگر خبرها

  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • «احوال و آثار محمد دبیر سیاقی» به نمایشگاه کتاب خواهد آمد
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت