Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی اسماعیلی‌ندیمی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با اشاره به وضعیت بیماری کووید 19 در این شهرستان عنوان کرد: تا ساعت هشت صبح امروز تعداد موارد بستری قطعی ابتلا به کووید 19، 23 بیمار و موارد مشکوک 28 مورد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: در بخش‌های ویژه تعداد چهار بیمار قطعی داریم و تعداد مواردی که با تشخیص احتمالی بستری‌اند در آی‌سی‌یو  6 نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غربالگری 160 هزار رفسنجانی در طرح شهید سلیمانی

وی با اشاره به اینکه با کاهش فوتی‌ها مواجه‌ایم و بعضی روزها هیچ مورد فوتی نداریم، افزود: تست‌های مثبت کرونا هم رو به کاهش است و تعداد موارد مثبت جدید در روز گذشته 20 نفر در جمعیت شهرستان‌های رفسنجان و انار شناسایی شدند و از حدود چهار هفته قبل که طرح غربالگری بهداشتی سردار شهید سلیمانی آغاز شده طبق آماری که امروز صبح گرفتیم، 160 هزار نفر از جمعیت غربالگری شدند.

اسماعیلی‌ندیمی افزود: پس از عبور از بحران کرونا در آبان و آذر، دی‌ماه نسبتا آرامی را طی می‌کنیم که دلیل آن اعمال محدودیت‌ها و رعایت کردن مردم است اما در آینده به احتمال زیاد پیک‌های بعدی را خواهیم داشت و در پوشش طرح شهید سلیمانی و مراعات کردن مردم می‌توانیم پیک ملایم‌تری را تجربه کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث واکسن بحث روز دنیاست، افزود: در گروه‌های پرخطر در هفته‌های آینده واکسیناسیون آغاز خواهد شد و قطعا  اگر مسائل ایمنی و تأییدیه‌های لازم را نداشته باشد اصلا تزریقی صورت نخواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: تا پیش از انجام واکسیناسیون، تنها راه پیشگیری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای محکم و بدون توقف طرح بزرگ بهداشتی شهید سلیمانی است.

اسماعیلی‌ندیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: بیشترین آمار ابتلا و تلفات در رفسنجان مربوط به ماه آبان است.

اما بحث روز فاضلاب شهرک هزارواحدی که سال‌هاست اهالی منطقه مجاور این شهرک را آزار می‌دهد، مصوبه‌ای بود که در این جلسه دنبال شد.

معضلی که از ناحیه فاضلاب این شهرک ایجاد شده در تابستان‌ها که اهالی منطقه بیشتر روی حیاط خانه‌های خود هستند، بیشتر است و مناطق مجاور از جمله شهرک جهاد هم درگیر این معضل هستند.

احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک هزار واحدی قرار شد زون آبی چاه‌ها تغییر کند و پس ازجابه‌جایی، شهرداری نسبت به تذکر جهت حفر چاه‌های جذبی از سوی مردم اقدام کند.

حسین چرخ‌انداز رئیس شرکت آبفا رفسنجان اظهار کرد: سه حلقه چاه  برای این منظور حفر شده و چاه چهارم هم در حال حفر است و تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: کار مطالعاتی جابه‌جایی زون آبی توسط مشاور با هماهنگی آب منطقه‌ای انجام شده و تا یک ماه آینده مصوب و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/80016/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی غربالگری رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آنها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جستجو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

کد خبر 6090456

دیگر خبرها

  • «استون‌هنج» چه ارتباطی با «ماه» دارد؟ (+عکس)
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟