Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یک ضلع این جشنواره شهرستان رابر و روستای قنات ملک، زادگاه شهید سلیمانی است و اولین اجرای تئاتر سیار هم در روستای «قنات ملک» خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده سه شنبه (9 دی) در نشست خبری دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی_گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران جبهه مقاومت_ ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه و گرامیداشت 9 دی ماه و آغاز دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: 9 دی ماه روزی بود که مردم بزرگ ایران با حضور خود در صحنه، بار دیگر تمام نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: شهادت سردار سرافراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک رویداد تلخ و جانگداز برای ملت ایران، محور مقاومت و همه مظلومین جهان بود و این روزها که به سالروز آسمانی شدن این مرد بزرگ، فرمانده دلاور سپاه اسلام و شهروند ساده و بی آلایش ایران اسلامی رسیدیم، جای کلام و حضورش از همیشه خالی تر به نظر می رسد و دل های مشتاقان بسیاری در جای جای دنیا پر از حزن و اندوه است.

 

 

وی افزود: در حوزه فرهنگ و هنر، در تمام ماه هایی که گذشته و از زمان شهادت سردار بزرگ، هنرمندان تلاش کردند در قالب برنامه ها، رویدادها و مناسبت های مختلفی که با محوریت این شهید عزیز طی تقریباً یکسال برگزار شده، نام این شهید را  حفظ کردند و زنده نگه داشتند.

 

 

علیزاده ادامه داد: معتقد هستیم که مجموعه های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه ای و ... هر کدام به فراخور مأموریت هایی که داشتند، نسبت به معرفی ابعاد شخصیتی این سردار عزیز تلاش کردند و از ظرفیت های فرهنگی و هنری و دیدگاه های عمیق فرهنگی این سردار بزرگوار استفاده و با این برنامه ها، نسبت به انتقال دیدگاه و مکتب سردار به آحاد جامعه تلاش می کنند.

 

 

وی اظهار کرد: در سال گذشته تقریباً در دومین یا سومین روز بعد از خاکسپاری این شهید عزیز، برنامه «نگین سلیمانی» با حضور شعرای برجسته کشور در محل مزار شهید برگزار شد و برنامه های متعددی برنامه ریزی شده اما در سال جاری با توجه به اینکه اولین سالگرد این شهید بزرگوار است، برنامه هایی در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری جامعه فرهنگی و هنری و رسانه ای برنامه ریزی کردیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به تعدادی از برنامه ها اشاره کرد و گفت: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان، برنامه هایی را در حوزه های مختلف برنامه ریزی کردیم؛ از جمله جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی، ساخت فیلم مستند «وداع با حاج قاسم» توسط دفتر انجمن سیمای جوانان بم انجام شد، تولید فیلم کوتاه «21 دقیقه بامداد» توسط دفتر انجمن سیمای جوانان کرمان برنامه ریزی و تولید شد و برنامه همایش شعر استانی مقاومت و پایداری که پیرامون سردار عزیز برنامه ریزی شده است.

 

 

وی ادامه داد: برنامه های شعری انجمن های ادبی در فضای مجازی برنامه ریزی شده و رونمایی و تولید مجموعه موشن گرافیک که همپای دلدادگی فرهنگ و حاج قاسم است و همچنین تهیه 10 کلیپ و موشن گرافیک و در واقع جشنواره ملی مطبوعات سردار آسمانی با حمایت فرمانداری ویژه سیرجان و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در حال برنامه ریزی و برگزاری است و همچنین یکسری مسابقات قرآنی حول محور سردار جزو برنامه های استانی و ملی است.

 

 

علیزاده خاطر نشان کرد: در شهرستان های استان بیش از 55 عنوان برنامه در 15 شهرستان برنامه ریزی شده که البته در جنوب استان هم با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب استان برنامه های بسیار ارزشمندی شکل گرفته که توسط اداره کل جنوب اطلاع رسانی می شود.

 

 

وی بیان کرد: پیشینه رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی به سال گذشته در اربعین شهادت سردار عزیز برمی گردد که بنا به پیشنهاد و هماهنگی که بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد روایت فتح شکل گرفت، اولین رویداد تئاتر سردار آسمانی را به صورت محدود و خیابانی برگزار کردیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: بعد از آن با هماهنگی هایی که با انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفت، در سال جاری برنامه ریزی کردیم یک رویداد ماندگار و مستمر را حول محور این سردار بزرگوار با استفاده از ظرفیت هنر فاخر تئاتر داشته باشیم و با موافقت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این برنامه شکل گرفت و خوشبختانه در اردیبهشت ماه امسال از این برنامه رونمایی و فراخوان آن دنبال شد.

 

 

وی با بیان اینکه این رویداد، رویداد بسیار حائز اهمیتی در حوزه هنر فاخر تئاتر است، اظهار کرد: در واقع ظرافت ها و حساسیت های خود را دارد و تلاش شده تولیداتی که حول محور سردار با موضوعات مختلف انجام می شود، کارهای فاخر و ارزشمندی باشد.

 

 

علیزاده ادامه داد: سردار آسمانی، دفاع مقدس، امنیت ملی، نسل جوان، جبهه مقاومت، استکبار ستیزی، ولایتمداری، دفاع از حرم، فرهنگ عاشورا، وحدت ملی و ... محورهایی است که مرتبط با سردار در فراخوان بوده و براساس آن تولیدات شکل گرفته و خوشبختانه تولیدات خوب و فاخری در جشنواره داشته و داریم.

 

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان کرمان در حوزه هنر نمایش ظرفیت های بسیار خوبی دارد، خاطر نشان کرد: هم مرکز و هم 2 شهرستان سیرجان و رفسنجان ظرفیت های خاصی دارند و برای اینکه یک تمرکز زدایی صورت بگیرد و هم مشارکت هنرمندان و جامعه هنری شهرستان های دیگر را داشته باشیم، با مشارکت این 2 شهرستان{رفسنجان و سیرجان} و مرکز و مشارکت هنرمندان حوزه تئاتر کل کشور این رویداد را برنامه ریزی کردیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد گفت: خوشبختانه در شهرستان های رفسنجان و سیرجان هم ستادهای برگزاری جشنواره شکل و برنامه ریزی لازم صورت گرفته و جداول اجرای برنامه ها تنظیم و ابلاغ شده و برای حضور هنرمندان برنامه ریزی لازم صورت گرفته و فردا{چهارشنبه 10 دی ماه} ساعت 12، افتتاح جشنواره در محل مزار این شهید بزرگوار برگزار می شود و اختتامیه جشنواره هم روز دوشنبه 15 دی ماه با جمعیت محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

 

وی با بیان اینکه جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان های کرمان، رفسنجان و سیرجان برگزار می شود، افزود: به نحوی برنامه ریزی شده که این اجراها در بخش صحنه ای و خیابانی از فردا در شهرستان های رفسنجان و سیرجان آغاز شود و تا قبل از اختتامیه این برنامه ها ادامه دارد و از طریق فضای مجازی هم قابل دسترسی است و مردم می توانند از این برنامه ها استفاده کنند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: این نکته گویای علاقه و ارادتی است که همه مردم و هنرمندان نسبت به این شهید بزرگ دارند و در بخش خیابانی حدود 24 استان و در بخش صحنه ای حدود 22 استان شرکت کردند و این اتفاق بسیار خوب و بزرگی است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این حرکت، حرکتی شایسته و مستمر باشد و بتواند سالیان سال ادامه پیدا کند زیرا رویدادی است که به مناسبت زنده نگهداشتن یاد و نام این شهید عزیز در کرمان شکل گرفته و یک ضلع این برنامه  شهرستان رابر و روستای قنات ملک است که ضمن تشکر از همه کسانی که در شهرستان رابر کمک کردند زیرا زادگاه این شهید بزرگوار بود؛ اولین اجرای تئاتر سیار هم در روستای «قنات ملک» اجرا خواهد شد.

 

 

به گزارش شبستان؛ دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی از 10 تا 15 دی ماه در 3 شهرستان کرمان، سیرجان و رفسنجان در بخش های تئاتر خیابانی، صحنه ای و نمایشنامه خوانی برگزار می شود.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره تئاتر سردار آسمانی محمدرضا علیزاده نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد برنامه ریزی کردیم رفسنجان و سیرجان برنامه ریزی شده شهید بزرگ شهادت سردار برنامه ها قنات ملک حاج قاسم دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، استاندار کردستان در مورد دستور کار این جلسه گفت: کردستان با بیشترین متقاضی مسکن دارای کمترین زمین برای اجرای این طرح است.
زارعی کوشا با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر در استان متقاضی مسکن ملی هستند گفت: در حال حاضر هرگونه توسعه شهری بدون برنامه ریزی مدون ممنوع است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم مشارکت عمومی و خصوصی برای اتمام پروژه‌های عمرانی را یکی از موارد قانونی دانست و گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه در سامانه مربوطه ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.
محمدی همچنین گفت: ۲۰ درصد تحقق رشد اقتصادی استان در سال جاری باید از فعالیت مراکز و واحد‌های رشد و فناور محقق شود.
هواسی بازرس کل استان نیز گفت: ایجاد شهرک‌های جدید در استان باید با کار مطالعاتی گسترده انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود