Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و فعالان فرهنگی استان یزد به مناسبت ایام فاطمیه با اشاره به اینکه کرونا سبک زندگی همه مردم را به هم ریخته و همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است، اظهار داشت: مسئله سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است و همگان از نظر شرعی در زمینه حفظ سلامت مردم مسئول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ایام فاطمیه از قدیم‌الایام با روضه‌خوانی همراه بوده و نباید تعطیل شود بلکه باید با تغییر سبک برگزاری، ضمن رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت مردم، برقرار باشد.

ناصری عنوان کرد: مساجد همواره در غربت بوده‌اند و در مراسم عزاداری ماه محرم کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و نگاه بیشتر روی حسینیه‌ها و تکایا بوده بنابراین بهتر است در ایام فاطمیه، ضمن برگزاری مراسم روضه، مساجد را نیز احیا کنیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مردم روضه‌های خانگی و سنواتی خود را در این ایام برگزار کنند اما مراقب باشند که جمعیت با استانداردهای ستاد پیشگیری از کرونا همخوانی داشته باشد و تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند و اگر در منزل فضا ندارند، روضه‌ها را به مساجد انتقال دهند.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم روضه خانگی حتی با جمعیت کم در ایام فاطمیه بیان کرد: در مساجد نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، جمعیت و مدت زمان محدود، اصل مراسم سخنرانی و مداحی برگزار و از برگزاری مراسم جنبی پرهیز شود.

ناصری با تاکید بر اینکه اگر روضه‌ها به مساجد منتقل شود، هم روضه‌های فاطمیه تعطیل نشده و هم مساجد احیا شده است، افزود: در عین حال باید مراقب باشیم که جان مردم به خطر نیفتد و بدانیم که همه ما در قبال سلامت مردم مسئول هستیم و این مهم یک وظیفه شرعی است.

کد خبر 5106364

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز بارش برف آمار کرونا کرمانشاه گرگان بوشهر ایام فاطمیه شهرکرد شهرستان کرج شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه ایام فاطمیه سلامت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم

این مراسم قرار است پنجشنبه همین هفته برگزار شود.

نمایشگاه «ازکربلا تا شام» یکی از بخش‌های این مراسم است.

اهدای جهیزیه به ۵۰ نوعروس، آزادی ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد و تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت، از ویژه برنامه‌های این یادواره است.

همچنین قرار است، اجتماع بزرگ «بیت المقدس» استان نیز در این یادواره برگزار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اجلاسیه شهدای بهمئی برگزار می‌شود
  • برگزاری جشن بزرگ روز دختر با عنوان «مثل ستاره» در سنندج
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • برگزاری یادواره‌ شهید شیرودی در یادمان این شهید
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد