Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز به ویژه در ارتفاعات جنوبی، به دلیل کارکرد‌های اکولوژیک و نقش تصفیه و پالایش آلودگی هوای شهر و اثرات مثبت در کاهش ذرات معلق و گرد و غبار، در سال‌های اخیر توسعه این محدوده به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: به همین منظور از سال ۹۶ تا پایان سال ۹۸، بیش از ۳۶۰ هزار اصله درخت در این عرصه در مساحتی به وسعت ۹۰۰ هکتار کاشته شد و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای امسال تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ عملیات کاشت بیش از ۱۸۰ هزار اصله درخت دیگر، در فضایی به وسعت ۷۰۰ هکتار به اتمام خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد،  ادامه داد: با توجه به آمار توسعه ۲۱۰۰ هکتاری کمربند سبز در بازه زمانی شروع احداث کمربند سبز جنوبی در سال ۸۴ تا ۹۶، و بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته تنها در مدت ۴ سال در سال ۹۶ تا ۱۴۰۰، حجم فضای سبز کمربند سبز جنوبی مشهد بیش از ۱۶۰۰ هکتار افزایش یافته که نشان از رشدی ۷۶ درصدی این عرصه دارد و این رقم موفقیتی بزرگ در راستای ارتقای کیفیت زیست محیطی شهر مشهد است.

یعقوبی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی که در چند سال اخیر در دستور کار این معاونت قرار گرفته استفاده از گونه‌های بومی، کم نیاز و کم آب طلب است تا علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌های نگهداری، شاهد توسعه پایدار و همسو با محیط طبیعی شهر، در این ارتفاعات باشیم.   انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمربند سبز جنوبی توسعه فضای سبز پالایش آلودگی هوا کمربند سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فرج نیا روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به طول ۱۸۰۰ متر از سوی شهرداری تبریز اجرا می‌شود و این شرکت به منظور توسعه خدمت رسانی به مشترکان شرکت، پروژه جابجایی شبکه فشار ضعیف و ۲۰ کیلوولت این طرح را با جدیت دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح پیش بینی شده است افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، برای اجرای این پروژه ۱۴ پایه ۱۴ متری، ۱۴ عدد فونداسیون پایه چراغ، چهار اصله تیر ۱۵ متری، ۲۳ اصله تیر ۱۲ متری نصب و جای گذاری و ۷۰۰ متر کابل روکشدار ۱۲۶( آلومینیومی) و ۳۵۰ متر کابل خودنگهدار ۹۵ و یک ست کابل ۲۰ کیلو ولت نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، در ادامه اجرای این طرح ۶۰ اصله تیر ۱۲ و ۹ متری، نصب و جای گذاری خواهد شد.

فرج نیا اضافه کرد: در راستای این پروژه بزرگ ۲ هزار و ۵۵۷ متر کابل و ۲ دستگاه تابلو برق جای گذاری و ۲۸ عدد چراغ ۱۲۰ وات نصب خواهد شد.

کد خبر 6093951

دیگر خبرها

  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • کورت انگل: فکر می‌کردم راک برگشته تا کمربند را از رومن رینز بگیرد/ اخبار WWE
  • کودی رودز: بدون من AEW وجود نداشت، برای آنها آرزوی موفقیت دارم/ اخبار WWE
  • شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز در حال اجراست
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر